Антония Попова – жената, която накара Поли Генова да свети | webcafe.bg
Webcafe

Жената, която накара Поли Генова да свети

Кристина Владимирова
17.06.2016, 22:58 (обновена 27.06.2016, 07:29)
Поли Генова

Снимка: © Getty Images

Използвани са материали, познати до сега предимно в интериорния дизайн.

Едно изпълнение накара цял свят да говори за Поли Генова и България. И за светещия й костюм.

 

Жената, която накара Поли да „заблести" на Евровизия, се казва Антония Попова. Сценограф и костюмограф - или казано по-просто - творец.

Срещаме се в нейния дом - театралното ателие. Тук тя прекарва голяма част от времето си и се чувства жива.

Казва, че винаги е знаела какъв е пътят й. Рисува откакто се помни, макар че никой от семейството й не се е занимавал с изкуство. „Те са хора със сериозни професии, инженери", казва тя.

Нейната съдба обаче е друга. Театралните постановки в детската градина са първата й сцена за изява. А най-яркият спомен, който пази до днес, е от първи клас.


„Бяха ни завели на оперета - „Веселата вдовица". После направих всички костюми от пластелин. Нямам снимка, за да видя дали са били направени точно. Явно съм била много впечатлена."

Това е само началото. Абсолютно съзнателно тя следва своя път - първо учи „Моден дизайн и текстил", после следва „Сценография" в Художествената академия. Завършва и магистратура „Мултимедийни изкуства", в катедра „Сценография". Всичко това - за да опознае всеки детайл от сцената, която обожава.

Там влага цялата си душа - твори реалност.

„Театралният костюм, костюстюмът за опера или кино - всички са много различни. Но всичко, което ги събира, е, че това те изваждат от ежедневието, това ти дава роля. Костюмът влияе на подсъзнателно ниво на публиката - има много детайли, които публиката може да не забележи, да не разбере, но те влияят на възприятието. И там е тънката работа на костюмографа."

За да пренесе зрителя в друга реалност, Антония влага целия арсенал от емоции, който притежава. Живее с всяка своя постановка, филм или видеоклип - до момента, в който той не започне своя път на сцената или екрана. Най-трудно е, когато работи едновременно по няколко проекта - тогава й се налага да прескача „от една реалност в друга". Признава, че това уморява, но е намерила начин да „презарежда" бързо.

„Самото удоволствие от работата ти дава такива неподозирани сили, че после поглеждаш и си казваш - „Ама аз ли направих това, как стана?" Просто толкова те „повдига" тази енергия, която даваш, че е нереално, просто се случва. И това те зарежда. Пак съм „аз", но една отключена, друга „аз"."

Случвало й се е да плаче от умора. Когато работи по спектакъла „Змейова сватба" с Асен Блатечки в главната роля. Трябва да направи почти всичко на ръка. Рисува сама огромните декори. Шие и украсява на ръка костюмите.

„Накрая плачеш от умора, защото това са месеци труд, но пък после толкова ти липсва. Въпреки че си уморен - тялото ти, душата ти има нужда да се наспи, те държи това удоволствие от работата, че после ти е тъжно и ти липсва. И дори хора, които са извън това, ми казват: „Е, нали плачеш, трудно ти е - как после ти липсва?". Не могат да разберат."

В театъра се среща и с Поли Генова.

Антония работи по костюмите за мюзикъла „Грозното патенце". Те трябва да са ефектни, пищни, но и да могат да се сменят в рамките на 30 секунди. Двете си допадат веднага. Мислят в една посока и имат доверие една в друга. Когато певицата научава, че отново ще представя България на Евровизия, веднага се обажда на сценографката.

Отначало идеята е Поли да е в бяло и върху нея да има прожекции. Но един сън преобръща плановете им.

„Преди да чуя парчето дори, я сънувах, че свети. И й казах - „Поли, аз те сънувах, че светиш." И тя каза: „Ами значи това е!". Гласува ми доверие, без да анализира, без да пита „Защо?". Каза: „Щом така го чувстваш - това е."

Първоначално Антония прави много скици. С Поли сядат и започват да обсъждат всяка идея, рисуват отново до момента, в който не се „ражда" костюмът, който всички познаваме. Дават си няколко дни почивка, за да са сигурни, че това е крайният вариант.

Макар че песента позволява Поли да покаже романтична визия, хореографите Милен Данков и Амбра Сучи предлагат да се тръгне към един военен прочит на парчето. Изчистеният вариант на „униформата" е идея на Антония. Целият екип на певицата участва със съвети, за да се стигне до цялостната визия на изпълнението, което видяхме в Стокхолм. Всеки един елемент в костюма, през маникюра и грима, беквокалистите на сцената и мултимедията - е в резултат на много дискусии. До момента, когато всички знаят точно какво трябва да направят и какъв трябва бъде крайният резултат.

Антония и нейните колеги разполагат точно с 10 дни, за да направят костюма и да го накарат да свети. Пред тях има две сложни задачи - да го изработят перфектно и да пришият светещите бижута. И всичко това да бъде толкова удобно, че Поли да има пълната свобода на движение.

Нелеката задача да конструира костюма и да го ушие, се пада на Снежана Папазова. Помага й Камелия Стойкова. Антония не ги улеснява - костюмът изисква да се съчетае кожа, коприна, тюл, трико и памук. И да се съобрази идеално коя материя в коя зона да се сложи, тъй като сложната украса има нужда от силна основа. Шевове също не трябва да се виждат - облеклото трябва да е като „втора кожа" за Поли.

Тъй като времето е малко, за певицата се прави костюм, с който да репетира. В това време се изработват светещите бижута. И тук предизвикателството е голямо. Използвани са материали, познати до сега предимно в интериорния дизайн. Акцентите трябва да светят много премерено, за да не отклоняват вниманието от Поли. И да не са много тежки, за да може певицата да се движи. Това как точно се „пали" костюмът е тайна, която всички строго пазят.

В последните дни преди заминаването за Евровизия, екипът работи до малките часове на нощта в ателието. Светещите бижута добавят по-късно.

„Ние го шихме до последния момент. Тя го видя ден преди да замине. Беше в нашите ръце - с вярата, че всичко ще стане. Което беше невъобразимо голям стрес. Ших го до 5 сутринта, а следобед Поли го облече целия за първи път", разказва Антония.

Антония вече е оставила зад себе си емоциите около Евровизия, защото вече е отдала мислите си на два нови проекта.

„Това не е процес, който свършва с края на работния ден - сънуване, мислене, обмисляне. Толкова много си обичам работата. То е в душата ми и като съм вътре в цялото - не мога просто да се откъсна", казва тя.

 

Фотограф: Николета Петкова

Oще: антония попова  грозното патенце  евровизия  изкуство  костюми  костюмът на поли генова  поли генова  светещия костюм на поли генова  сцена  сценично изкуство  сценографи  сценография  сценографка  театрални костюми  театър 


Още от Story

Webcafe.bg предупреждава, че администраторите на сайта трият коментари, които съдържат нецензурни думи, обиди по расов, етнически, религиозен, полов или сексуален признак, както и коментарите, които са на латиница.

Регистриран на: 25.08.2015, 19:14

1 natnat | 24.06.201615:20

Ах да, светищите пластмаси ако бяха на някакъв мустанг стар модел, щяха да са супер, но на върху това момиче с опушен грим и черно червило не се разбра какво искаха да кажат. Това тия дето обличат нормалните звезди нищо не разбират от провокация и ексцентрично, как не са се сетили за тасовете на колата Идея
   

оценка

+0 -0