Идва ли зимата за Ана Уинтур | webcafe.bg
Webcafe

Идва ли зимата за Ана Уинтур

ема ивановаЕма Иванова
02.11.2016, 17:23 (обновена 09.11.2016, 12:48)

1 от 8 снимки Назад Напред

ана уинтур

Снимка: © Getty Images

Главните редактори не са това, което бяха, но важен е митът

3 ноември трябва да бъде обявен за световен ден на главните редактори, като се има предвид че "Witour is comming"... Това е игра на думи, майтап с името на вездесъщата и всеизвестна главна редакторка на американския "Vogue"- Ана Уинтур.

Съчетанието от фамилията на дамата с прическа тип "боб" и с неизменните черни очила, която на 3-ти ноември празнува рожден ден, и култовата реплика, че "зимата идва" от сериала Game Of Thornes е сред споделяните хаштагове в Instagram.

Социалните медии днес не са особено благосклонни към шефката на всички главни редактори, към 28-мата по влияние дама в света (според Forbes) и към Господ Бог на "Модната Библия", както Кари Брадшоу от "Секса и града" наричаше "Vogue".

След 25 години на поста главен редактор, през 2013-та Уинтур беше повишена на позицията артистичен директор на Condé Nast - издателят не само на Vogue но и на още 21 големи американски медии, което й дава властта да решава визуалното съдържание на голяма част от американския пазар на лайфстайл издания.

Навършващата 67 години дама продължава да е на първа линия на всички важни модни ревюта, в публиката на всички елитни тенис мачове и e сред най-ангажираните политически знаменитости.

С Дейвид Бекъм на финала на US Open през 2015

В жестоко разделената на демократи и републиканци предизборна Америка, Уинтур е твърдо на страната на Хилъри Клинтън, като подпомага кампанията й с дарения. Всъщност тя симпатизира на Демократическата партия от много време и беше основен дарител и на кампаниите на президента Обама през 2008-ма и 2012-та година.

Митичната главна редакторка, която беше на колосалната заплата от 2 млн. долара годишно начело на "Модната Библия", поне по информация за 2005-та година, е известна и със своите благотворителни кампании, сред които Met Gala - известното годишно преброяване на звездите към Музей Метрополитен (MOMA).

Уинтур го организира от 1999 година насам и под нейния строг поглед звездите досега са събрали 145 млн. долара за благотворителност, което, несъмнено, е не малка сума, особено ако успяваш да я извадиш от чужди джобове.

Благодарение на своето име, сериозни връзки и огромно влияние в Ню Йорк, а и в родния Лондон, шефката, която вдъхнови книгата, а по-късно и филма "Дяволът носи Прада", по някакъв странен начин успява да се задържа все така на върха в един изключително хлъзгав бизнес, какъвто е издателския и медийния днес.

И докато все повече служители в изданията на Condé Nast остават на улицата, заради трансформацията на печатните медии в дигитални, Уинтур продължава да доказва чрез фотосесисии с всички възможни знаменитости, че името може да надживее всички исторически обрати.

И все пак отсъствието от Instagram на жената, която в продължение на десетилетия дърпаше къде задкулисно, къде явно тенденциите в модата, е притеснително.

Социалната мрежа е тази, която в момента определя и тенденциите по подиумите и модели като Джиджи Хадид и Кендъл Дженър са идолите на новите поколения.

През това време на официалната страница на Ана Уинтур в Instagram, ако тя е действително официална, което по никакъв начин не е ясно, седи една единствена снимка - и тя не е нейна.

Да, духът й присъства в социалната мрежа, но въплътен в хиляди мемета и снимки, повечето от които или неуважителни, или подигравателни, или пък придружени от негативни коментари, от които най-мекият е: "Най-голямата кучка в индустрията".

Хиляди потребители използват хаштага #AnnaWintour, когато се снимат с прическа боб и характерните тъмни очила.

Много модели и актриси също така тагват Уинтур, когато позират с нея, но може ли това да се брои за сериозно онлайн присъствие?

Ако Уинтур е институция, по всичко изглежда, че тази институция онлайн е попаднала под ударите на профанизацията - онова, от което Шефката, облечена в Прада и Шанел, вероятно се ужасява.

Но докато ние спекулираме дали "зимата идва" за главните редактори на елитните модни издания и въобще за медийния бранш, който претърпява тотална трансформация, митът за жената, която притежава властта да решава тенденциите над цяла една индустрия, продължава да вълнува умовете и сърцата.

Нейният личен девиз "Защо да се вписваш, когато можеш да изпъкваш" трябва да бъде записан със златни букви в учебниците по мода...

Всъщност той вече е записан. Само че в цитатите, споделяни онлайн.

Вижте в галерията някои снимки от Instagram, които показват, че Ана Уинтур все пак съществува в социалната мрежа.

Oще: anna wintour  vogue  wintour is coming  ана уинтур  анна уинтър  бърза мода  главен редактор на vogue  зимата идва  мода  модна индустрия  модни марки  модни тенденции  модно списание  тенденции 


Още от Story

Webcafe.bg предупреждава, че администраторите на сайта трият коментари, които съдържат нецензурни думи, обиди по расов, етнически, религиозен, полов или сексуален признак, както и коментарите, които са на латиница.

Най-коментирани