Семейството, което стои зад Ermenegildo Zegna | webcafe.bg
Webcafe

Семейството, което стои зад Ermenegildo Zegna

Илия Лазаров
09.06.2017, 18:15 (обновена 14.06.2017, 11:25)
дзеня, ermenegildo zegna, мъжка мода

Снимка: © Getty Images

Джилдо, Паоло и Ана Дзеня на седмицата на модата в Милано

Австралийска ферма в Нов Южен Уелс едва ли е мястото, на което очаквате да откриете луксозна модна марка. Но италианската компания за мъжка мода Ermenegildo Zegna е избрала точно това място като ключово за бизнеса си.

През 2014 г. луксозната модна къща купува 60%-ен дял от семейно управляваната ферма, която се простира на цели 25 000 дка.

За президента на компанията Паоло, внук на легендарния Ерменеджилдо Дзеня, дал името на марката, това е перфектна възможност да работи в тясно сътрудничество с производителите на вълна, за да подбере правилните влакна за своята продукция.

Да убеди австралийския фермер Чарли Ковънтри и семейството му за продажбата на дял от фермата е голямо предизвикателство, но в крайна сметка двете семейни фирми обединяват усилия в името на общия успех.

Структурата на модната марка е строго вертикална: фамилията контролира всяка дейност - от намирането и производството на тъкани до тяхното предлагане в магазините. Марката има десетки магазини в цял свят, а на върха на бизнес организацията стоят двама души - братовчедите Паоло и Ерменеджилдо (Джилдо) Дзеня.

Чрез покупката на фермата компанията изцяло затваря цикъла на производство и продажба, популярен в модните среди като „бизнес от овцата до магазина".

Бизнес в дигиталната епоха

В дигиталната епоха обаче крайният потребител все по-често е пред екрана, така че е важно компанията да намери път с новото поколение клиенти с дигитални умения.

„Дигиталната среда прави марката на автентична компания като нашата дори още по-реална. Тя просто ускорява процеса, което е страхотна възможност", отчита братовчедът на Паоло - Джилдо, който е изпълнителен директор на компанията.

С тази задача се нагърбва синът на Джилдо - Едоардо, който се присъединява към семейния бизнес през лятото на 2014 г., след като натрупва 5-годишен опит в търговията на дребно в САЩ. Той отговаря за всички канали за маркетинг и продажба на марката и е един от двамата членове от четвърто поколение на фамилията Zegna, работещи в компанията.

„Смятаме, че бъдещето на луксозните стоки е не само в създаването на невероятни продукти, но и да се превърнем във фабрика за съдържание. Съдържанието днес често е по-ценно от самите продукти", споделя Едоардо.

Качество и визия по пътя към успеха

Но продуктите отдавна са в основата на бизнеса на Zegna. През 1910 г., когато е едва на 18, основателят на компанията Ерменеджилдо Дзеня създава фабрика за вълна в град Триверо, Северна Италия с намерението да създава най-добрите текстилни изделия в света.

Оттам започва да произвежда качествени италиански тъкани, а през изминалото столетие неговите двама сина и 6-ма внуци превръщат бизнеса в световно известна марка за мъжко облекло.

„Ерменеджилдо е визионер с уникален дух и невероятни идеи, който знае какво иска. Красивата им реализация се дължи на факта, че той планира внимателно и иска да създаде марка. Ако днес ме попитате кой е най-големият актив на семейството и бизнеса ни - това е марката. Всичко друго идва след нея", обяснява Джилдо.

Съвременните платежоспобни клиенти все повече се интересуват от историята на продукта, неговата различна и по-дълбока страна. „Не е нужно да убеждавате клиента какво да купи, по-важно е да убедите защо да го купи", посочва бизнесменът.

Семейство Дзеня определено знаят тайната за привличане и задържане на клиенти на луксозни стоки. Правят го успешно вече повече от век.

Освен че произвежда мъжки костюми за собствените си марки, компанията създава такива и за Gucci, Yves Saint Laurent, Dunhill и Tom Ford.

Бизнес, който винаги ще бъде семеен

Третото и четвъртото поколение на семейство Дзеня чертае бъдещето на марката в бързо променяща се бизнес и икономическа среда, но едно нещо е сигурно: това е бизнес, който ще остане в семейството.

„Мисля, че някои от решенията са взети. Ако сте публична компания, ще бъдете по-трудни за придобиване, защото ще бъдете оценявани като твърде рискови. Но нашата компания е пионер в много неща. Това се дължи на факта, че винаги сме били семейна компания", обяснява Паоло.

Oще: ermenegildo zegna  австралия  визионер  вълна  луксозни стоки  мъжка мода  семейна компания 


Още от Story

Webcafe.bg предупреждава, че администраторите на сайта трият коментари, които съдържат нецензурни думи, обиди по расов, етнически, религиозен, полов или сексуален признак, както и коментарите, които са на латиница.

Най-коментирани