От безработна до кулинарна звезда в Instagram | webcafe.bg
Webcafe

От безработна до кулинарна звезда в Instagram

илия лазаров, авторИлия Лазаров
30.07.2017, 14:44 (обновена 30.07.2017, 17:48)
рейчъл мансфийлд, instagram, инфлуенсър, бизнес

Снимка: © Instagram

След много труд, Мансфийлд печели 6-цифрени суми, които постоянно се увеличават

Около коледните празници повечето американци се наслаждават на ваканции и празнуват със семейството си. Но през декември 2015 г. вместо да празнува, Рейчъл Мансфийлд е съкрушена, след като е уволнена от работа.

В онзи труден момент 2 важни особености на нейния характер й помагат да се поучи от случилото се и да стане свой собствен шеф: реална самооценка и непоколебима решителност.

Сега тя е успешен инфлуенсър в социалните медии, който може да се похвали с над 200 хил. последователи в Instagram.

Мансфийлд се самообявява за "ентусиаст на десертите". Профилът й в Instagram е фокусиран върху ежедневното й меню, новите рецепти, които опитва, нейните любими ресторанти и фитнес програма.

Тя е особено голям почитател на каланетиката.

Идеята да превърне своето редовно присъствие в социалните мрежи в бизнес идва от родителите й. Те я съветват да се оттегли от жестоката реалност на корпоративния свят и да създаде нещо свое. По думите на майка й и баща й „корпоративният свят винаги ще го има".

Мансфийлд работи като секретарка в компания за храни и напитки в Ню Джърси, но не получава достатъчно добро заплащане и се чувства подценена. Въпреки това, тя харесва работата и се старае много с амбицията да гради кариера.

Уволнението - крачка към социалните мрежи

i can only inspire you with my food, not tell you what to eat✨🙌🏻 SO many feelings about tonight's blog post and i am so very passionate about this topic. i love and am incredibly grateful for this community..humbled to say the least but there is a fine line between blogging about food, recipes and random wellness topics versus preaching and telling someone what to do/how to live👌🏻👏🏻i am not someone who will tell you to not eat gluten or to eat meat and only eat organic food. all i can do is show you a glimpse into what i do and trust that each of you will take it and do what works for YOU💁🏻i'm chatting about this a bit more in depth on the blog and i can't wait to hear your thoughts🖤✌🏻 @purasoulphoto #sundayvibes

A post shared by rachel (@rachlmansfield) on Jun 25, 2017 at 5:04pm PDT

Когато създава блога и профила си в Instagram през март 2015 г., целта й е да докаже, че може да продава и доставя домашно приготвена храна в Манхатън чрез социалните мрежи. През септември същата година Мансфийлд се омъжва, има стабилна работа и за няколко месеца идеята й остава на заден план.

Малко по-късно обаче е уволнена. "Бях толкова шокирана. Излязох на улицата и буквално започнах да плача", разказва тя. Младата жена се прибира вкъщи в състояние на тотален шок. Когато осъзнава, че е безработна, получава паническа атака.

"Невъзможно е да си намериш работа по празниците, тогава всички са на почивка и никой не наема хора. Нямах идея какво ще правя", спомня си Мансфийлд.

Но вместо да се отдаде на депресия и самосъжаление, тя започва да търси изход от трудната ситуация. "Общо взето съм жилав човек. Не стоя на едно място, винаги се занимавам с нещо", разказва младата жена пред CNBC.

По това време Мансфийлд има само 10 хил. последователи в Instagram, но е наясно, че ако иска да създаде печеливша маркетингова агенция, трябва да инвестира в марката си и да увеличи аудиторията си.

"Само публикуването на хубави снимки не е достатъчно, за да изградите бранд в социалните медии. Трябва да създавате качествено съдържание", посочва Лорена Гарсия, съосновател на агенцията за социални медии и управление на марки Bloguettes.

Мансфийлд започва да се обръща към приятели, бивши колеги и различни марки. Работи от рано сутрин до 11 вечерта, както и през повечето уикенди. Непрекъснато проверява електронната си поща.

"Провалът не беше вариант и бях толкова решителна. Свикнала съм да съм независима и не исках да моля родителите си за пари", казва тя.

Упоритият й труд скоро започва да се отплаща. Аудиторията на нейния блог и профил в Instagram бързо се увеличава и компаниите сами започват да я търсят.

Сред тях са компанията за доставка на органични храни Sun Basket, билковите напитки Rebbl, които се предлагат в търговската верига Whole Foods и популярна верига фитнес зали.

Но нарастващият интерес също има своите негативи.

Да бъдеш успешен и да печелиш пари

let's talk about this spread tho👏🏻😎🙌🏻whenever i have friends over for breakfast or lunch, one of the easiest things to serve is fancy toasted bagels or bread with a ton of fun toppings👌🏻it's simple to prep, looks 100x fancier than it is and you hit up all the sweet + savory tastebuds🙃on this plate i have almond butter with banana and dark chocolate chia seeds, almond milk cream cheese with cucumbers and hemp seeds, my fav quadruple nut butter with peaches and figs, chocolate nut butter with granola and coconut & almond milk cream cheese with beet kimchi🍌🥒🍞🍫🍑on toasted grain-free cinnamon raisin bagels👏🏻💃🏻SO GOOD -- happy thursday friends, ill be bouncin' around from meeting to call all day but first gotta get a barre class in for the body + soul🙋🏻✌🏻🖤#breakfastparty

A post shared by rachel (@rachlmansfield) on May 25, 2017 at 5:52am PDT

Компаниите плащат на Манфсфийлд да разработва и публикува рецепти в своя блог, както и да популяризира техния бизнес в социалните медии.

Понякога обаче фирмите се опитват да я убедят да рекламира продуктите им или да си партнира с тях, надявайки се тя да го направи напълно безплатно.

"Необходима е самоувереност, за да изпратиш правилното послание. Трябва да имаш самоуважение и да си знаеш цената, защото иначе хората ще се опитат да те смачкат", обяснява Мансфийлд.

Важно е да знае с кои марки да си партнира и кои биха си платили, ако тя не повярва в продуктите им.
Защо ли? Защото читателите имат доверие на продуктите, които младата жена рекламира и тя иска да запази този ценен актив.

За инфлуенсърите в социалните медии изборът на марки, които съотвестват на техните ценности, е от първостепенно значение. Когато партньорствата не са достоверни, аудиторията започва "да се съмнява във вашата достоверност и се разочарова, защото е инвестирала във вас", посочва Гарсия.

На предишната си работа Мансфийлд получава 40 хил. долара годишна заплата. Мечтае за още 10 хил. долара отгоре.

Година и половина по-късно, работейки като разработчик на рецепти, хранителен стилист и блогър, тя печели 6-цифрени суми, които постоянно се увеличават.

Младата жена признава, че изминалата година е била вихрена. "Можех да се откажа от 40-те хил. долара до края на живота си", споделя тя.

Да си инфлуенсър в социалните мрежи е доходоносна работа. Някои от тези хора печелят по 15 хил. долара само от един пост в Instagram. Подобен успех обаче не се постига изведнъж.

Влиянието и визията карат марките да дойдат при вас. Но са нужни още стратегия, отдаденост и здрава работа, което е трудно за повечето хора. Много хора отварят блогове и профили в социалните медии като бизнес инициатива, но в крайна сметка се отказват, защото е твърде трудно, обяснява Лорена Гарсия.

Като едноличен собственик на бизнес, Мансфийлд изпълнява разнообразни роли. Тя е "изпълнителен директор, творчески директор, счетоводител, администратор и финансов директор".

Няма кой да й определя цели и крайни срокове, затова са нужни концентрирани усилия, за да се получат нещата. "Няма кой да ми каже, че трябва да създам или проведа ваканционна кампания, или че е нужно да си партнирам с тази или онази марка", казва младата жена.

Oще: instagram  безработна  блогър  доверие  инфлуенсър  компании  марки  партньорства  печалба  последователи  продукти  реклама  рецепти  самоувереност  секретарка  социални мрежи  успех  характер  хранителен стилист  цели 


Още от Story

Webcafe.bg предупреждава, че администраторите на сайта трият коментари, които съдържат нецензурни думи, обиди по расов, етнически, религиозен, полов или сексуален признак, както и коментарите, които са на латиница.