Семейство британски туристи бяха обвинени, задето не желаят да бъдат обслужвани от чернокож персонал в петзвездния "Риц Карлтън" във Флорида | webcafe.bg
Webcafe

Британци не искат негри-келнери в "Риц"

Webcafe.bg
24.04.2010, 14:57 (обновена 20.06.2010, 16:18)
Келнер

Снимка: © Getty Images

Цветнокожият сервитьор Уорнър Транчънт е завел дело за нарушение на гражданските му права, тъй като бил дискриминиран заради цвета на кожата си

Семейство британски туристи заявили на мениджърите на петзвезден хотел във Флорида, че не желаят да бъдат обслужвани от чернокож персонал и срещу тях е заведено дело.

Според съдебните документи семейство Морган са нарушили предписанията, когато са се регистрирали в плажния хотел "Риц Карлтън" в Нейпълс на 28 февруари.

Семейната двойка твърди, че информирала хотела за предпочитанията си да не бъдат обслужвани от "цветнокожи" или персонал с "чуждестранен акцент". Съобщение за тяхното искане е било изпратено от името на Едуард Старос, вицепрезидент и управляващ директор на хотела.

"Според г-н Старос тази двойка е много предубедена, особено срещу цветнокожи или хора с чуждестранен акцент," гласи съобщение, оставено в хотелската компютърна система.

Чернокож келнер е завел делото с мотива, че е станал жертва на дискриминация. 40-годишният Уорнър Транчънт, роден в Хаити американски гражданин, който работел в хотела от 15 години, казва, че на 12 март хотелът е "инструктирал обслужващия персонал за заявените предразсъдъци на семейство Морган", когато са правили резервация за банкет в грил-ресторанта на хотела.

Транчънт се оплаква, че не му е било позволено да обслужва Морган, тъй като е чернокож. "Нормалните задължения на ищеца изискват осигуряване на обслужване на гости, включително сервиране на храна, но когато ищецът е започнал да извършва тези услуги на 12 март 2010 г., той е бил спрян от директните си ръководители да обслужва семейство Морган, тъй като те са изразили нежелание да бъдат обслужвани от чернокож," се заявява в иска.

Други членове на персонала също са били обект на дискриминация, разказва Транчънт. Адвокатът му Майк Макдонъл съобщава пред Naples Daily News, че девет свидетели биха дали показания, че Морган не желаят да бъдат обслужвани от чернокожи. "На моя клиент не е било позволено да обслужи тази двойка заради цвета на кожата му," коментира адвокатът.

Чернокожият келнер се опитва да получи наказателни и компенсаторни щети от хотела за евентуално нарушение на закона за гражданските права на САЩ.

"Ищецът е бил унижен, смутен, изплашен, притеснен, подложен на неженал срам и е претърпял сериозен емоционален стрес, който продължава и до момента и за който той има нужда от медицинско и психологическо лечение," се казва в иска.

Хотелът с 450 стаи, който влиза в класацията "Златния списък за пътувания" на издателство Conde Nast за 2009 г., на своя web сайт изтъква "безупречното си обслужване". "Хотел Риц Карлтън в Нейпълс предлага на гостите незабравимо изживяване в една от най-прекрасните дестинации в света," гласи съобщението на сайта.

Цените на стаите започват от $450 и достигат до $5000 за президентския апартамент, който е с изглед към Мексиканския залив. Грил-ресторантът е един от шестте в сградата на хотела.

Сред предстоящите събития в хотела е гостуване на Дарън Макгрейди, бивш главен готвач на Бъкингамския дворец и личен готвач на покойната принцеса на Уелс - Даяна, който ще разказва за живота в кралското семейство и за историята на английския следобеден чай на чаено парти на 2 май.

Директорът на маркетинга на хотела - Брус Зийгъл, заяви, че фирмата не обсъжда текущото дело. Той обаче добави: "Риц Карлтън има действаща политика, забраняваща дискриминацията и тормоза - и приема много сериозно всякакви твърдения за дискриминация и тормоз."

Oще: британци  граждански права  дело  дискриминация  иск  хотел  цветнокож 


Още от Story

Webcafe.bg предупреждава, че администраторите на сайта трият коментари, които съдържат нецензурни думи, обиди по расов, етнически, религиозен, полов или сексуален признак, както и коментарите, които са на латиница.

Регистриран на: 30.09.2010, 17:54

9 Scooby Doo | 26.08.201322:40

Да бе и на мен не сами приятни. Да ходят да работя по другите хотели. Що трябва да ми се набиват на очи в Риц?
   

оценка

+0 -0

Регистриран на: 20.05.2011, 17:21

8 peta_wawa | 26.08.201322:30

М, тази статия нещо не е читава. Защо хотела ще си слага таралеж в гащите да приема тези гости и ще си инструктира персонала, дето сигурно един бял няма, след като знае че там всеки съди до дупка за каквото му падне. Едва ли ще вземат повече пари, отколкото ще се наложи да изплатят като обезщетения.
Това е някаква реклама или измислица на неделните английски парцали.
   

оценка

+0 -0

Регистриран на: 14.09.2011, 21:56

7 deowin | 26.08.201317:54

>след като са клиенти, те винаги имат право

Вероятно ще спреш сляпо да проповядваш прилагането на тази максима без какъвто и да било оглед на обстоятелствата в момента, в който клиентът пожелае за обяд бъбрека на твоето дете.
Тоест, обстоятелствата имат значение, а сляпото прилагане на правилата е, според мен, отвратителна черта от българската народопсихология и бягство от поемане на отговорност за действията си.
Не твърдя, естествено, че е типично и само българска черта - един от най-очевидните примери за безмозъчно следване на правила и авторитети са германците по време на двете световни.
Но ми се струва някак си недостойно да блеем "не щем да сме овци като немци/американци/...", докато в същото време проповядваме сляпото следване на правила.
Редно е всеки да поема лична отговорност за действията си, а не да си измива ръцете със закони, правила, заповеди и чужди авторитети.
Което, между другото, е причината военните да са, според мен, моралната утайка на обществото - при тях отричането на личната отговорност е по конструкция.
   

оценка

+1 -0

Регистриран на: 30.04.2011, 05:03

6 veselavesela | 26.08.201314:55

Бой няма да ядат, но един чек с 300 000, ако не и повече ще премине от една банкова сметка в друга. Тъпанари!
   

оценка

+1 -0

Регистриран на: 08.08.2012, 09:17

5 pixie | 26.08.201314:09

Даже и един хубав бой заслужават.
   

оценка

+2 -0

Регистриран на: 08.08.2012, 09:17

4 pixie | 26.08.201314:08

Клиентът има право по презумция, но не и ако накърнява достойнството на хората, които го обслужват. А тези британци щом са расисти не бива и в Лондон да стъпват, защото там вече трудно ще се намери беличък обслужващ персонал. Така че айде да си гледат първо тяхната копанка. Напълно си заслужават да бъдат осъдени и да платят солено за изцепката си. Хотелът си има политика, а човекът е работил там от 15 години, значи се е доказал. Аман от надути западняци с колонизаторско мислене. Пада им се.
   

оценка

+2 -0

Регистриран на: 03.06.2013, 09:33

3 Satavaxan | 26.08.201310:22

А не би ли следвало това дали да си или да не си расист да е въпрос на личен избор и предпочитание?
Как може да бъде задължен някой да не е расист?
Или обратното?
   

оценка

+0 -0

Регистриран на: 06.03.2010, 10:06

2 vanko1 | 26.04.201016:31

Според мен този цветнокож се възползва от възможностите на американското правосъдие, за да измъкне някви пари...
   

оценка

+0 -0

Регистриран на: 26.04.2010, 15:03

1 to6ominator | 26.04.201015:28

Ами ще кажа следното: Който дава парите, той плаща музиката. Да, те са ужасни нацисти. Да, те вероятно членуват в Ку-Клукс Клан. Да, те вероятно са потомци на робовладелци, които са третирали негрите като вещи, но след като са клиенти, те винаги имат право. Ако някой богат негър отиде там и каже че не иска бели да го обслужват, пак ще е прав, защото е клиент, и защото хотелът печели от него. Ако не, ще ги зареже и ще отиди в друг хотел. А парите, които биха били спечелени от него, биха платили и заплатата на другоцветните.
   

оценка

+0 -0

Най-коментирани