Този сайт използва „бисквитки“ (cookies). Разглеждайки съдържанието на сайта, Вие се съгласявате с използването на „бисквитки“. Повече информация тук.

Разбрах

Долче и Габана поглеждат на Изток

Само в Близкия Изток продажбите на стоки от калибъра на световни марки като „Долче и Габана" достигат 6.8 милиарда долара. Снимка: stefanogabbana
Само в Близкия Изток продажбите на стоки от калибъра на световни марки като „Долче и Габана" достигат 6.8 милиарда долара.

Долче и Габана пускат красива луксозна линия от хиджаби и абаи. Известната марка този път комбинира познатия си сицилийски стил с различните забрадки.

Новината сподели и самият Стефано Габана в своя Instagram профил, използвайки хаштага #dgavaya. Изображения на тоалети от колекцията се появиха в неделя в сайта Style.com's/Arabia. Сайтът QUARTZ ги описва като феерични и красиво допълнени с италианското наследство на марката - дантела, лимони и рози се преплитат с нежни неутрални цветове в черната, бялата и пясъчнобежовата гама. Дългите рокли се допълват с хиджаб в същия стил.

Dolce & Gabbana the Abaya collection ❤❤❤❤ #dgabaya ❤

A photo posted by stefanogabbana (@stefanogabbana) on Jan 5, 2016 at 2:49am PST

 

Модните блогъри намират начинанието на луксозната марка за похвално, но то не е без прецедент.

Пазар, за който всички мечтаят

Оказва се, че от „Долче и Габана" сравнително късно „се усещат" за възможностите, които крие арабският пазар. Само в Близкия Изток продажбите на стоки от калибъра на световни марки като Долче и Габана достигат 6.8 милиарда долара. В по-голям мащаб мюсюлманките харчат около 266 милиарда долара, а очакванията са цифрата да се удвои до 2019, достигайки 484 милиарда долара, пише Ройтерс.

Това определено е пазар, от който Долче и Габана се интересуват и искат да задоволят.

#dgabaya ❤❤❤❤❤

A photo posted by stefanogabbana (@stefanogabbana) on Jan 5, 2016 at 2:58am PST

Наскоро New Yorker писа за традиционното лятно частно парти на Доменико Долче и Стефано Габана. Всяка година те представят специалната си уникална Alta Moda колекция, която съдържа продукти уникати, които се предлагат на тесен брой ексклузивни и богати клиенти. Това лято обаче дуото усети липсата на много свои гости от Близкия Изток, защото партито се състоя по време на свещения месец на Рамадан.

По този повод Долче обеща следващия път да провери кога е Рамадан и да организира „нещо специално" в Милано за всеки, който не е успял да присъства на лятното парти.

Времето на хиджаба в модата

В статия за ELLE от миналата година изпълнителният директор на Haute Hijab, Мелани Елтурк, обръща внимание на увеличаващия се брой на световно известни дизайнери, които представят по-скромни тоалети (дълги ръкави и поли) на модния подиум като DKNY (и нейната колекция Рамадан), H&M (и рекламата им, в която моделът носи хиджаб). „Марките най-накрая разбират това, което аз казвам от началото на марката Haute Hijab от 2010. А именно - че мюсюлманите (в частност мюсюлманската жена) са успешно развиващ се, функциониращ и активен сегмент от обществото и заслужават да бъдат отразени и чути." - пише Елтурк.

Други марки като Uniqlo, Chanel и Tommy Hilfiger вече интегрират мюсюлманската мода към световния подиум.

„Винаги съм се чувствала така сякаш жените с хиджаб са игнорирани в модата. Нашият стил като че ли никога не е бил от особено значение, затова е страхотно, че такава голяма марка (H&M) регистрира начина, по който ние носим хиджаба." - казва в интервю за Fusion мюсюлманския модел Мариа Идриси след участието си в скандалната реклама на H&M.

 

Най-четените