Кратък наръчник за по-добър сън | webcafe.bg
Webcafe

Кратък наръчник за по-добър сън

webcafeLifecafe
28.11.2016, 17:59 (обновена 05.12.2016, 07:37)
жена, сън

Хроничното недоспиване е опасно за здравето. Ето някои прости и лесни техники за стимулиране на по-пълноценен сън.

Съвременният работещ градски човек и споходен в ежедневието си от огромен стрес, който за жалост се отразява на съня. А сънят е един от основните начини организмът ни да се възстанови.

Хроничното недоспиване е опасно за здравето. Ето някои прости и лесни техники за стимулиране на по-пълноценен сън.

1. Изяждайте по една лъжица мед преди лягане. Да, точно така. Освен всички други ползотворни ефекти от консумацията на мед, установени през хилядолетията, вълшебния резултат от труда на пчелите помага на мозъка да се почине по-добре през нощта.

2. Дишайте дълбоко преди сън. Дълбокото дишане успокоява нервната система. Колкото повече човек задържа въздуха в дробовете си, толкова повече енергия приема от него. Неслучайно дишането е и основна практика в йогата.

3. Спете на по-ниска стайна температура. Сами сте забелязали, че в жегата не се спи хубаво. За жалост много семейства обичат да надуват температурата вкъщи, дори през зимата. Това нарушава здравия и плътен сън.

4. Медитирайте по 15 минути всеки ден. Не става дума за някакви много сложни духовни практики и супер възвишени неща, които хора правят в Хималаите. Достатъчно е просто да седнете на спокойствие в удобна поза на спокойствие и да дишате дълбоко в опит да не мислите за нищо.

5. Разтягайте се преди сън. Човек се схваща, особено ако цял ден работи на стол пред компютър. Доброто разтягане помага за намаляването на дискомфорта в следствие на обездвижването през деня, а оттам и за по-добър сън,

6. Не преяждайте преди сън. Чували сте, че е добре да се храните не по-скоро от два часа преди да си легнете. Това е важно не само за фигурата, но и за съня. Да, човек като хапне му се доспива, но да спиш на пълен стомах определено не е здравословно за съня и организма изобщо.

7. Научете си да си лягате по едно и също време. Приучете организма си кога е време за сън и той сам ще започне да иска почивка според зададеният му график. Биологичният часовник е нещо фантастично и доказано работи. С негова помощ лесно ще се радвате на по-добър и по-качествен сън.

Oще: здраве  инсомния  проблеми със съня  спане  сън  тяло 


Още от Тялото

Webcafe.bg предупреждава, че администраторите на сайта трият коментари, които съдържат нецензурни думи, обиди по расов, етнически, религиозен, полов или сексуален признак, както и коментарите, които са на латиница.

Регистриран на: 23.05.2014, 08:51

1 Ivan Bardarov | 28.11.201622:45

При медитирането не трябва да се диша дълбоко, т.к. това е вид контролирано дишане. Човек просто трябва да наблюдава дишането си такова каквото е към момента на наблюдението. Ако е учестено, просто го наблюдава без да се стреми волево да го забави, ако е бавно, отново просто го наблюдава.
   

оценка

+0 -0

Най-коментирани