Как да не качим килограми по време на ваканция | webcafe.bg
Webcafe

Как да не качим килограми по време на ваканция

Lifecafe, New York Times 05.08.2016, 19:31 (обновена 07.08.2016, 16:43)
момичета

Снимка: © Getty Images

Опитването на местните специалитети е едно от най-приятните занимания по време на пътуване, затова не го пропускайте, но все пак хапвайте с мярка

Трябва ли да приемем за неизбежно натрупването на няколко излишни килограма след приятната лятна ваканция? Не е задължително, твърди Харли Пастернак - физиолог, хранителен експерт и личен треньор.

"Качването на килограми по време на почивка е често срещано, но има начин да го избегнете - можете да се забавлявате и без да дебелеете", казва той.

Ето какви са съветите, които споделя:

Носете фитнес гривна / часовник за следене на движението

Не сте длъжни да губите свободното си време във фитнеса по време на лятната ваканция, но е добре да поддържате активността си. Най-лесният начин да проследявате напредъка си е да носите спортна гривна с крачкомер или смарт часовник.

"Всъщност, докато сте на почивка, се движите много повече, отколкото когато сте на работа и седите зад бюрото в офиса си", казва Пастернак.

Ако планирате да посетите някоя световна столица по време на ваканцията си, може да правите пешеходни обиколки по забележителностите, вместо да използвате градски транспорт или таксита. Ако сте на море - запишете се на курс по сърф или гмуркане. Така ще останете в добра форма и ще се забавлявате.

Препоръчително е да правите поне 12 000 крачки на ден - т.е. да вървите около 9 км пеша, за да не се притеснявате за фигурата си след почивката.

Угаждайте си, но с мярка

Ваканцията не е извинение за преяждане с висококалорични храни всеки божи ден - дори може да се превърне в шанс да включите в диетата си по-здравословни ястия.

"Когато хората са на работа, рядко се замислят за качеството на храната, която консумират - просто защото нямат време. Но ваканцията е времето, в което възстановявате силите си. Тогава имате възможност да бъдете по-внимателни с менюто и да се наслаждавате повече на храната си", казва Пастернак.

Опитването на местните специалитети е едно от най-приятните занимания по време на пътуване, затова не го пропускайте, но все пак хапвайте с мярка. Избирайте от менюто онези храни, които са емблематични за района - джелато в Италия, кроасан във Франция, телешки стек в Аржентина.

Не прекалявайте с алкохола

Всички сме попадали в онова безбрежно ваканционно настроение, което ни отваря такава "глътка", че без проблем изпиваме по две големи на ден. Имайте предвид обаче, че това са хиляди излишни калории - особено ако се черпите със захаросани коктейли.

Ако искате да запазите килограмите си, приемете алкохола като дневно изкушение, с което не бива да се прекалява. Подбирайте по-нискокалорични напитки като водка със сода и резенче лимон.

Забравете за технологиите

Да, колкото по-малко време прекарвате с телефона, таблета и компютъра по време на ваканция, толкова по-малко килограми ще качите, твърди Пастернак.

"Изкуствената светлина от тези устройства подвежда мозъка и предизвиква стрес, който води до увеличени нива на хормона кортизол. Той от своя страна причинява покачване на теглото", казва той.

Вместо да седите пред екраните, по-добре прочетете някоя приятна книга или списание - те ще ви помогнат да освободите съзнанието си от натрупвания стрес.

Oще: алкохол  ваканция на море  диета  как да не надебелея по време на ваканция  как да свалим килограми  калории  качване на килограми по време на почивка  килограми  коктейли с малко калории  кортизол  най-добрите сладоледи  напълняване  сладолед  след ваканция  стрес  тяло  фитнес  храна 


Още от Тялото

Webcafe.bg предупреждава, че администраторите на сайта трият коментари, които съдържат нецензурни думи, обиди по расов, етнически, религиозен, полов или сексуален признак, както и коментарите, които са на латиница.

Най-коментирани