Феновете на Кание Уест реагират на световната култура | webcafe.bg
Webcafe

Културата според феновете на Кание Уест

Големият Лебовски 12.01.2015, 22:21 (обновена 20.01.2015, 15:49)

1 от 3 снимки Назад Напред

тийн

Вече е официално - една твърде солидна част от "бъдещето на човешкия род" е разведена с качеството, красотата, добрия вкус и стои на титанична дистанция от базови познания и елементарни културни ориентири

Шокиращата колаборация между Пол Маккартни и посредствения рапър Кание Уест хвърли светлина върху мрака в съзнанията на милиони млади хора.

Всички подозрения за гаргантюелската интелектуална и естетическа бездна в света на съвременното тийн войнство се оправдаха по възможно най-пародийно-гавраджийския начин като в епизод на "South Park".

Вече е официално - една твърде солидна част от "бъдещето на човешкия род" е разведена с качеството, красотата, добрия вкус и стои на титанична дистанция от базови познания и елементарни културни ориентири.

Представителите на YOLO (което идва от You Оnly Live Oncе) поколението не просто не харесват качествена музика. Те дори не са я и чували. Медиите внезапно разбраха, че мейнстрийм младежите не знаят кой е Пол Маккартни и нямат никакво отношение към добрите продукти на човешкото въображение.

Критична маса от тях системно тъпчат мозъците си с "джънк" развлечение.

Но стига с ретроградните обвинения и дидактичното сочене с пръст към динамичната, витална, вълнуваща прослойка на "хип-хоп, хаус и дъбстеп слушащите, 9gag-ващи инстаграмски консуматори".

Нека им дадем думата. Представяте ли каква ще е реакцията на хората, които смятат, че Кание Уест ще подари кариера на Пол Маккартни, при среща със съкровищницата на световната култура?

Предлагаме няколко резюмета и анализи на иконични музиканти, филми и книги през погледа на YOLO масовката и SWAG тълпата.

Младежите, които мислят, че Еминем е ретро, се запознават с шедьоври за пръв път и дават своето неподправено мнение.

Ето как феновете на хип-хоп-а и електорнните партита описват и осмислят важни артисти и произведения от XX век. От тези, без които светът щеше да е прилича на риалити шоу за живота на Кание и Ким.

Или на разлагащо сетивата тийнеджърско ежедневие. Мненията и лексиката на всички участвали в експеримента се припокриват изцяло и затова ревютата са решени в първо лице множествено число.

Фред Астер:

"Пфффф, каква е тая смешка бе. Това от коя ера е. Дори в час по история не ни връщат толкова назад във времето. Еми, не е готино, сириъсли. Как си представяш някой да изтрещи в клуба на това. Къде е баса, кой ще стовари епик бийта, няма готини танцьорки с големи дупета да туъркват около костюмирания чичо. Не е секси хореографията и това черно-бяло идва малко архивно.

Също така изглежда много добричък, безопасен, весел и добронамерен човечеца, а това не е SWAG. Ама изобщо. Не се вижда дали има татуси, а текстовете на песните не ни говорят нищо. По-скоро не."

"Фермата на животните" на Джордж Оруел:

"Скуууукаааа. Това фентъзи ли трябваше да бъде. Някакви говорещи животни натириха селянина си и започнаха да се карат. Да ти умре коня. Ама верно умря коня. И много мрачно едно такова, то и за деца не става. Нищо, че има приказващи прасенца. Честно казано не му разбрахме пойнта на това - някакви речи, песни, истории, работи... Кой какво направи, оня избяга, другия напредна с материала, някакви схеми там... Леейм. И до края да бяхме чели пак нямаше да стане ясно. А и е дълга.

И кво, хем са говорещи животни, хем нямат специални супер сили или нещо такова. С нито един образ нямаш идентификация както вика тая в час по литература.

Не бихме я дочели."

"Имало едно време на запад" на Серджо Леоне:

"Ебаси бавния филм. Това кога е снимано, преди новата ера, ли. Докато се застрелят и мина цяла вечност. Не мога да повярвам, че някой смята това за развлечение. Суууепр дълги кадри и сцени, в които нищо не се случва. Това ли ви е киното. Вие "Отмъстителите","Бързи и яростни 5" и "Последния ергенски запой" гледали ли сте. Динамика, ритъм, знаеш какво се случва, кой какъв е.

Не разбрахме защо изглежда така филма и какво ги даваха мръсните каубои по един час всеки. На пет пъти го изгледахме това мъчение. Тегава схема. Все едно бяхме взели някакъв даунър, много е свалящ филма, няма енергия, няма ъп. Верно е "имало едно време". В смисъл - в миналото е, в древността. Сега такива филми няма. За щастие."

Дюк Елингтън:

"Не става. Дори и за напушени идва много, хмм, много... едно такова... Как да го кажем, абе, сещаш се. Не е куул. Това не знам по какъв повод може да се слуша - не е за парти, не е за път, не е за събиране с приятели. Много объркано, сложно едно такова. В смисъл, не можеш да му хванеш темпото и да си денсиш.

Това изобщо слушал ли го е някой. В смисъл, музиката не трябва да е мозъчна хирургия или ракетно инженерство. По-простичко и ударно. Да се усети. Брутален бас, болни бийтове, картечен речетатив. Съобразявайте се. Тоя Дюк няма да има късмета на Маккартни, не виждаме как Кание би му дал нещо да прави с него.

Сега ще си оправяме вкуса с дръменбейс трошалки и дъбстеп изтрещелки."

"Ани Хол" на Уди Алън:

"Тоя чичо с очилата сме го виждали, но тук е много, хм, еми, много по-недърт е. Трудно ни е да си представим, че някога е бил млад. А, филмчето не го хвалете много, нищо чудно, че никой не го знае.

Много приказки, бе. Защо се говори толкова във филма, нищо не запомних. Бла-бла-бла-бла... Стои с лице към камерата и приказва. И не спира. Такива филми трябва да ги забраняват със закон. Живее се само един път, бе хора, кой ще го слуша този да философства.

И как се обръща към зрителя и му говори директно, това веднага ме извади и от филма, и то всичко.

Също така много леймърски сваля мацките, нищо не му разбрахме. Днеска никоя няма да му пусне с подобен подход. И с тези дрехи. Като цяло Уди Алън няма никакъв SWAG. Сириъсли."

Oще: 20 век  кание уест  музика  пол маккартни  тийн  тинейджъри 


Още от Врява

Webcafe.bg предупреждава, че администраторите на сайта трият коментари, които съдържат нецензурни думи, обиди по расов, етнически, религиозен, полов или сексуален признак, както и коментарите, които са на латиница.

Регистриран на: 27.06.2012, 11:35

5 Сърце Червено | 19.01.201509:08

Georgi Marinov.711315
================

Напълно съм съгласен с теб.
Много се дразня на хора, които критикуват хип хоп музиката на база на сегашните уж рапъри.
Може да звучи пенсионерско , но навремето тази музика беше много стойностна.
   

оценка

+0 -0

Регистриран на: 27.07.2014, 05:46

4 Georgi Marinov.711315 | 15.01.201504:22

Нещата не са толкова прости ако и общата идея да е валидна.

Мейнстрийм рап-музиката в момента е в трагично състояние, но това не е новост. То си е така общо взето даже от малко преди Еминем да се появи на сцената, ако и и в рамките на като цяло много лошото и ниво в сравнение с 80-те и 90-те да се наблюдава тенденция надолу (блинг-блинг ерата в сравнение със сегашните беше стойностна, ако не и съдържателна, стига човек да не възприема текстовете буквално а като фантазия).

Но в последните години имаше и позитивни развития, и то точно от типа "брутален бийт" - в трап и дрил музиката имаше много иновация (Lex Luger, 808 Mafia, BSM, GBE и т.н.) и се направиха купища неща, които ще си останат класика. Не в мейнстрийма, разбира се, и не в съзнанието на типичния представител на YOLO поколението, но все пак ще останат, понеже имат собствена идентичност, което не може да се каже за останалата музика от периода. "Брутални" бийтове често правени за 10-15 минути, но въпреки това съвсем не чак толкова елементарни, и материалистични текстове, но в добрата традиция на музиката от и за улицата.
   

оценка

+1 -0

Регистриран на: 13.10.2011, 07:32

3 pepe | 14.01.201522:57

А съществуването на въпрос относно това кой определя кое е стойностно означава ли, че не съществуват по-стойностни и по-малко стойностни неща; отменя ли съществуването на стойности въобще?
   

оценка

+1 -0

Регистриран на: 10.12.2010, 18:49

2 conscience | 14.01.201517:37

И пак вечната дилема кой и по каква методика определя кое е "стойностно".
   

оценка

+0 -1

Регистриран на: 26.11.2014, 05:32

1 ImaIma | 13.01.201511:32

Не съм гледал тези филмове, но който е коментирал тези филми. След време единствено бийта ще му остане в мозъка и как подскача в черепа.
   

оценка

+0 -2