Този сайт използва „бисквитки“ (cookies). Разглеждайки съдържанието на сайта, Вие се съгласявате с използването на „бисквитки“. Повече информация тук.

Разбрах

Инициативата Time is Up - времето на сексуалните насилници изтича

Кампанията идва с призив за промяна навсякъде по света
Кампанията идва с призив за промяна навсякъде по света

В началото на новата година дойде официалният отговор на Холивуд срещу сексуалното насилие. След хаштага #МеТоо някои от най-известните актриси, продуценти и режисьори започват проекта Time's Up ("Времето изтече").

Повече от 300 души от шоубизнеса стоят зад инициативата. Те я определят като "единен призив за промяна от жените в развлекателната индустрия към жените навсякъде по света".

Time's Up е и отговорът на въпроса, който мнозина си задаваха - как жените в Холивуд ще се изправят срещу потока от обвинения в сексуален тормоз в бизнес, който е превърнал прословутия "диван за кастинги" в просто поредното клише, а мълчанието е условието да продължаваш да получаваш роли.

Шонда Раймс - изпълнителен продуцент на сериали като "Анатомията на Грей" и "Скандал", казва, че ако тази група известни жени не може да се пребори за промяна на модела за други жени, които нямат такива привилегии, то кой може.

Кампанията е подкрепeна от десетки актриси, сред които са Натали Потрман, Рийз Уидърспуун, Кейт Бланшет, Ева Лонгория и Ема Стоун.

Вече са събрани повече от 13 милиона долара. Още 2 милиона остават до постигането на поставената като цел сума от 15 милиона.

Средствата ще бъдат използвани за финансиране на юридическа помощ и за жените, и за мъжете, жертви на сексуално насилие. Проектът е насочен главно към тези, които не могат сами да покрият разноските по правната си защита. Например, сервитьорки, детегледачки и работници във фабрики.

От Time's Up искат и законови санкции срещу дружества, които толерират перманентния тормоз и принуждават жертвите на такъв да се съгласяват на извънсъдебни споразумения в опит да им "затворят устата".

Отворено писмо също така призовава актрисите, които ще се появят на червения килим преди връчването на наградите "Златен глобус", да бъдат облечени в черно в знак на солидарност с пострадалите от посегателства.

Писмото е адресирано и до всяка жена, на която й се е налагало да отблъсква сексуален тормоз. В него се допълва, че подобен тип насилие често се повтаря във времето, защото извършителите и работодателите никога не понасят последиците от него.

Целта освен това е неравенството между половете и дисбалансът в разпределението на властта да бъдат преразгледани и преосмислени. Набляга се на това, че има нужда повече жени да получават авторитетни позиции и равно с мъжете заплащане.

Всичко това идва след няколко бурни месеца, в които темата "сексуален тормоз" се превърна в основна не само в Холивуд, но и в много други браншове по света.

През декември списание Time определи за "Човек на годината" така наречените "Нарушители на мълчанието" - жените и мъжете, които заговориха открито срещу сексуалното насилие.

Освен това видяхме и възхода на #MeToo - хаштаг, който окуражава хората да споделят своите преживявания и травми в тази насока.

Той набра популярност, след като актрисата Алиса Милано призова в Twitter жертвите на сексуално посегателство да не се крият и да бъдат откровени в знак на солидарност. В периода между месеците октомври и декември 2017-а хаштагът е използван във Facebook и Twitter повече от 6 милиона пъти.

Само че докато при #MeToo фокусът като че ли остана върху популярните жени от шоубизнеса, Time's Up иска да се съсредоточи върху помощта за жените от средната класа. Вече са налице няколко уъркшопа в Лос Анджелис, Ню Йорк и Лондон, които имат за цел дискусия с жертвите на сексуално насилие.

Инициативата е може би първата реална крачка към справянето с проблема със сексуалния тормоз и то не само в лъскавия свят на шоубизнеса.

 

Най-четените