Логън Пол - най-мразеният човек в интернет от началото на 2018-а | webcafe.bg
Webcafe

Логън Пол - най-мразеният човек в интернет от началото на 2018-а

webcafeLifecafe
11.01.2018, 16:39 (обновена 14.01.2018, 13:50)
Логън Пол

Снимка: © Getty

YouTube влогърът си навлече гнева на публиката с видео от Япония, в което снима мъртвото тяло на самоубил се човек.

Самоубийствата не са тема, подходящи за шеги, а един от най-добре платените YouTube-влогъри разбра това по възможно най-шумният начин.

Запознайте се с Логън Пол – може би най-мразеният човек в интернет от началото на 2018-а. Причината за това е видео, заснето при неговото посещение в т.нар. "гора на самоубийствата" в Япония, което след това Пол монтира и качва в своя YouTube канала. За него са абонирани над 15 милиона души.

Във видеото се виждат кадри с мъртвото тяло на човек, обесен в гората. Кадри, които влогърът умишлено е оставил вътре.

Видеото доведе до цунами от обвинения и обиди срещу Пол, както и от недоволство към самата платформа YouTube. Много от потребителите не смятат, че мерките, които са взети срещу влогъра, са достатъчни, а неговото извинение не смекчи възмущението и гнева от видеото.

Така, макар и с известно закъснение, от YouTube обявиха, че временно спират работата по оригиналните си проекти, в които популярният влогър има участие.

„Открихме мъртво тяло в японската гора на самоубийствата“

Това е името на видеото, което Логън Пол качва в YouTube на 31 декември 2017 г. В него 22-годишният американец, който прави ежедневно 15-минутно шоу, показва епизод от екскурзията си в Япония. Заедно с няколко спътници той, облечен по абсурден начин, обикаля из гората Аокигахара, североизточно от вулкана Фуджи.

На кадрите се вижда как Пол и приятелите му попадат на трупа на обесен мъж. Тялото на самоубиеца е замъглено при монтажа, но все пак е оставено във видеото.

"Мисля, че това е исторически момент за YouTube, защото съм почти сигурен, че това никога не се е случвало", заявява Пол пред камерата, след като вече е сигурен, че са открили самоубиец.

"След като отбелязахме този факт: Стягайте коланите, защото никога няма да видите видео като това!", довършва влогърът.

Реакцията е светкавична и води до един от най-големите скандали в историята на YouTube. Потребители изсипват лавина от гневни коментари срещу Логън Пол, заради това, че е показал кадрите с покойника. Потребителите масово наричат стореното „отвратително“ и осъждат шегите с тежка тема като депресията и посегателството срещу собствения живот.

В кампанията срещу влогъра се включват и популярни личности, сред които актьорите Аарън Пол (Breaking Bad) и Софи Търнър (Game of Thrones).

Логън Пол бързо разбира, че е направил гаф и сам изтрива видеото по-малко от 24 часа след като го е качил. За това време обаче то вече е гледано над 6 милиона пъти. До този момент няма реакция от администраторите на YouTube.

Междувременно множество потребители успяват да свалят оригиналния клип и започват да го ъплоудват повторно във видео платформата. Две от копията дори достигат до Trending класацията на YouTube, в която място намират най-популярните видеоклипове.

Други влогъри се възползват от скандала, за да съберат гледания за своите канали.

Появяват се голям брой т.нар. клипове с реакция (reaction videos), в която влогърите гледат оригиналния клип на Пол и коментират видяното.

Ако едно нещо се появи в интернет през 2018-а, то остава там до края на света. Или поне на интернет.

Няколко извинения по-късно

След като скандалът продължи да се разраства, Логън Пол публикува официално извинение. Първо под формата на текст в Twitter, а след това и като видео.

Пол признава, че е сгрешил и твърди, че не е оставил кадрите с мъртвото тяло, за да си осигури гледания, а за да „обърне внимание на проблема със самоубийствата“ и тяхната превенция.

Сред оправданията на младия влогър е и това, че през последните 460 дни преди инцидента е създавал всекидневно по едно ново 15-минутно видео. Това показвало колко лесно е човек да се „изгуби в момента“ и да не обмисли добре последствията от действията си.

Логън Пол заявява, че случилото се във видеото не било „планирано“, а коментарите на него и спътниците му били „спонтанни“. Това обаче не обяснява защо все пак е решил да остави както кадрите с тялото, така и коментарите при финалния монтаж.

Два дни след извинението си, на 4 януари, Пол обяви, че си взима почивка и за момента няма да качва нови видеоклипове.

От своя страна YouTube също коментират казуса. Те изпращат на Fortune свое становище, в което изказват съболезнованията си за близките на починалия човек във видеото.

Освен това става ясно, че каналът на Пол е получил наказание (strike) за неспазване на политиките за ползване на платформата. При получаването на три такива наказания в рамките на три месеца, YouTube изтрива дадения акаунт.

Това обаче се оказва недостатъчно. Потребителите се обръщат и срещу YouTube, заради това, че платформата е позволила качването на видеото с мъртвото тяло и че то е било достъпно докато самият влогър не го е изтрил.

Към момента над 480 000 души са се подписали в онлайн петиция с искането YouTube каналът на Пол да бъде изтрит.

YouTube изглежда подценяват проблема, защото дни наред той не отшумява, но набира все по-голяма инерция. Така цели 11 дни след качването на оригиналното видео от стрийминг платформата обявиха, че ще „ограничат“ своите връзки с Логън Пол.

Това включва изключването на Пол от четвъртия сезон на сериала Foursome, който се излъчва в платената услуга на YouTube – Red. Не е ясно бъдещето и на филма The Thinning: New World Order, който е продължение на друг филм на Пол и е трябвало да се появи в Red по-късно през 2018-а.

YouTube също така са решили да премахнат Логън Пол и от своята програма Google Preffered. Тя дава възможност на различни брандове да пускат свои реклами в клиповете на най-популярните автори на съдържание в сайта.

Все пак каналът на Пол остава в платформата и той ще продължи да печели от своите клипове в YouTube (ако продължи да прави такива), но в никакъв случай не толкова, колкото е печелил досега.

Според Forbes през 2016 г. Пол е изкарал около 12,5 милиона долара, което го прави един от най-високоплатените YouTube влогъри.

Грешка и искрено извинение или добре сработила маркетингова стратегия?

Накрая може наистина да се окаже, че „няма лоша реклама“. Видеото с извинението на Пол има около 40 милиона гледания в YouTube, както и още над 13 милиона в Twitter. Mного e вероятно следващите му клипове също да направят повече от обичайните гледания, дори само за да могат хората да продължат да изсипват гнева си върху него. А това ще означава и повече изкарани пари от реклама.

Така в крайна сметка и въпреки цялата омраза, която се изсипва върху него в Интернет, Логън Пол може все пак да спечели от скандала, който създаде.

Oще: youtube  влогър  логън пол  самоубийство  сащ  скандал  япония 


Още от Врява

Webcafe.bg предупреждава, че администраторите на сайта трият коментари, които съдържат нецензурни думи, обиди по расов, етнически, религиозен, полов или сексуален признак, както и коментарите, които са на латиница.

Най-коментирани