Този сайт използва „бисквитки“ (cookies). Разглеждайки съдържанието на сайта, Вие се съгласявате с използването на „бисквитки“. Повече информация тук.

Разбрах

"Ретро", ама в добрия смисъл

Интересна подробност е, например, че през 70-те години, марката прави пазарен пробив и променя навиците на българина, като пуска реклама на известна волейболистка от Стара Загора, снимана по бански - нещо невиждано дотогава в страната.
Новата „Загорка Ретро" определено е на мястото си - когато хората се връщат към винтидж визия, снимане с аналогов фотоапарат, винили и домашно приготвения хляб, защо да не се върнат и към прясната бира? Снимка: Zagorka
Новата „Загорка Ретро" определено е на мястото си - когато хората се връщат към винтидж визия, снимане с аналогов фотоапарат, винили и домашно приготвения хляб, защо да не се върнат и към прясната бира?

Едва ли има звук по-приятен от този на отваряне на бутилка бира. Особено в началото на пролетта, особено с очакването на лято. Докато пиша това почти усещам как сладко-горчивите бирени балончета минават през гърлото ми.

В края на сезона на червеното вино и началото на пролетната бира (въпреки че за някои тя е целогодишно удоволствие), всеки инстинктивно се оглежда в магазина за нови бири или познати, но любими.

И няма как да не забележи, че сред хладилниците с бира се мъдри една бутилка, която изглежда като застинала в 20-ти век, когато бирата беше два вида - в зелена и в кафява бутилка. И този ретро вид е съвсем преднамерен - новата идея на „Загорка" е да върне усещането за „истинска" бира, предлагайки непастьоризирано пиво.

Всъщност това, което се случва при пастьоризацията, е термична обработка, при която бирата бива пречистена от дрожди. Ако те останат в нея, както се е случвало някога, тя се разваля много бързо след производството - средно до 72 часа, преди те повторно да започнат процес на ферментация и да развалят вкуса й.

Модерен вкус с нотка носталгия

В „Ретро" варианта на „Загорка" брандът се връща към този вкус на живата бира, като чрез специално филтриране запазва бирата до цели 8 седмици. На пръв поглед това е рисковано, но към момента не изглежда да е проблем за любителите на „Загорка".

Спокойно може да се каже, че непастьоризираната бира е сред най-вкусните досега в продуктовата линия на старозагорската пивоварна.

„Ретро"-то би се харесало дори на онези биропийци, за които вкусът на „Загорка Специално" е твърде силен и алкохолен.

И отпиваш, и си още жаден

Още от първата глътка се усеща, че вкусът на „Ретро" е добре балансиран. Бирата е доста газирана, без да дразни. Няма и спомен от тежка алкохолна следа, бирата е пивка е и може да се окачестви по-скоро като лека, въпреки че алкохолното й съдържание е 4.5%.

„Ретро" е светло пиво с приятен леко кехлибарен цвят. Съставките - светъл малц и два вида хмел, са отгледани на местна почва.

Хмелът, разбира се, придава онзи леко горчив вкус, който прави бирата толкова приятно удоволствие, като в „ретро" варианта благодарение на него тя е пивка и приятна и въпреки призивите за умерена консумация, след първата ти се иска да изпиеш и втора (затова именно е добре да се внимава!)

Решението да се пусне прясна бира на пазара е доста интересно, но пък строзагорската пивоварна има традиция в нестандартните решения - вместо тъмна бира, "Загорка" пусна ексцентричната "Резерва", вместо "сайдер" - пусна "Fusion".

Интересна подробност е, например, че през 70-те години, марката прави пазарен пробив и променя навиците на българина, като пуска реклама на известна волейболистка от Стара Загора, снимана по бански - нещо невиждано дотогава в страната.

Новата „Загорка Ретро" определено е на мястото си - когато хората се връщат към винтидж визия, снимане с аналогов фотоапарат, винили и домашно приготвения хляб, защо да не се върнат и към прясната бира?

 

Най-четените