"Ретро", ама в добрия смисъл | webcafe.bg
Webcafe

"Ретро", ама в добрия смисъл

webcafeЗахарина Въжарова
27.03.2015, 00:04 (обновена 31.03.2015, 20:12)

1 от 2 снимки Назад Напред

Загорка

Интересна подробност е, например, че през 70-те години, марката прави пазарен пробив и променя навиците на българина, като пуска реклама на известна волейболистка от Стара Загора, снимана по бански - нещо невиждано дотогава в страната.

Едва ли има звук по-приятен от този на отваряне на бутилка бира. Особено в началото на пролетта, особено с очакването на лято. Докато пиша това почти усещам как сладко-горчивите бирени балончета минават през гърлото ми.

В края на сезона на червеното вино и началото на пролетната бира (въпреки че за някои тя е целогодишно удоволствие), всеки инстинктивно се оглежда в магазина за нови бири или познати, но любими.

И няма как да не забележи, че сред хладилниците с бира се мъдри една бутилка, която изглежда като застинала в 20-ти век, когато бирата беше два вида - в зелена и в кафява бутилка. И този ретро вид е съвсем преднамерен - новата идея на „Загорка" е да върне усещането за „истинска" бира, предлагайки непастьоризирано пиво.

Всъщност това, което се случва при пастьоризацията, е термична обработка, при която бирата бива пречистена от дрожди. Ако те останат в нея, както се е случвало някога, тя се разваля много бързо след производството - средно до 72 часа, преди те повторно да започнат процес на ферментация и да развалят вкуса й.

Модерен вкус с нотка носталгия

В „Ретро" варианта на „Загорка" брандът се връща към този вкус на живата бира, като чрез специално филтриране запазва бирата до цели 8 седмици. На пръв поглед това е рисковано, но към момента не изглежда да е проблем за любителите на „Загорка".

Спокойно може да се каже, че непастьоризираната бира е сред най-вкусните досега в продуктовата линия на старозагорската пивоварна.

„Ретро"-то би се харесало дори на онези биропийци, за които вкусът на „Загорка Специално" е твърде силен и алкохолен.

И отпиваш, и си още жаден

Още от първата глътка се усеща, че вкусът на „Ретро" е добре балансиран. Бирата е доста газирана, без да дразни. Няма и спомен от тежка алкохолна следа, бирата е пивка е и може да се окачестви по-скоро като лека, въпреки че алкохолното й съдържание е 4.5%.

„Ретро" е светло пиво с приятен леко кехлибарен цвят. Съставките - светъл малц и два вида хмел, са отгледани на местна почва.

Хмелът, разбира се, придава онзи леко горчив вкус, който прави бирата толкова приятно удоволствие, като в „ретро" варианта благодарение на него тя е пивка и приятна и въпреки призивите за умерена консумация, след първата ти се иска да изпиеш и втора (затова именно е добре да се внимава!)

Решението да се пусне прясна бира на пазара е доста интересно, но пък строзагорската пивоварна има традиция в нестандартните решения - вместо тъмна бира, "Загорка" пусна ексцентричната "Резерва", вместо "сайдер" - пусна "Fusion".

Интересна подробност е, например, че през 70-те години, марката прави пазарен пробив и променя навиците на българина, като пуска реклама на известна волейболистка от Стара Загора, снимана по бански - нещо невиждано дотогава в страната.

Новата „Загорка Ретро" определено е на мястото си - когато хората се връщат към винтидж визия, снимане с аналогов фотоапарат, винили и домашно приготвения хляб, защо да не се върнат и към прясната бира?

Oще: бира  загорка  загорка ретро  нова бира  пиво  пивовари  старозагорско пиво 


Още от Web, сол и алкохол

Webcafe.bg предупреждава, че администраторите на сайта трият коментари, които съдържат нецензурни думи, обиди по расов, етнически, религиозен, полов или сексуален признак, както и коментарите, които са на латиница.

Регистриран на: 25.02.2014, 15:39

5 Константин | 30.03.201507:05

Рекламата дори не е от 70-те, а от 60-те. Не че е кофти самата тя, ама я свързвам с мушамяните покривки и лепкавите мухоловки в тъжните соцзакусвални - мъка, мъка!
   

оценка

+0 -1

Регистриран на: 29.03.2015, 14:27

4 blancspace | 29.03.201514:41

Харесвам ретрото, не харесвам дебеланите, ЧАО.
   

оценка

+1 -0

Регистриран на: 27.11.2013, 19:18

3 Nikkor | 27.03.201523:02

Още не съм я опитвал тая ретро биричка, обаче баси рекламата от соца. Направо кърти бордюра, дет викат тийнейджърите. Смее се
Да не повярваш че може да е имало нещо такова.
Аз помня времето когато баща ми ме пращаше да купя бира и всеки път ми казваше да я вдигна и дая обърна, за да видя дали не плуват парцали вътре.
Днешната Загорка има малко общо с онзи вкус.
   

оценка

+1 -0

Регистриран на: 04.01.2011, 23:00

2 Stanimir Popov | 27.03.201511:46

Пробва преди да изчезне от пазара - хареса ми.
Да, много далеч е от "ретро" или от "жива бира" с тази трайност от 2 месеца (пластамосовите загори, дето са пълни с консверванти траят макс. по 2 месеца), но наистина е усещане за нещо различно.

Остава само да се молим и надяваме Загора да не ни лъже и мъничко по-малко да я бъка отрови и консерванти тази Ретро бутилка.

Разбира се, тотален фарс и пълна лъжа е това, което пише на етикетите на всека бира: съставки:" мая, хмел, малц"...... и трайност 2 години, а? Жалко, че за тези мастодонти - бирените компании, Наредба 13 за етикетирането НЕ ВАЖИ.
   

оценка

+3 -0

Регистриран на: 11.02.2014, 11:27

1 stamat | 27.03.201511:05

Рекламата, особено добрата, носи приходи. На тая бира само рекламата и е ретро. Вкусът, уви, е далеч от този на оная "Загорка", която траеше 2-3 дена!
Иначе , на който му харесва да си я пие.
   

оценка

+3 -0