Бизнес със слава | webcafe.bg
Webcafe

Бизнес със слава

Lifecafe, по Mashable
28.10.2013, 13:41 (обновена 28.10.2013, 15:05)
Facebook

Снимка: © Getty Images

Компании продават популярност в интернет - и то доста успешно

Преди шест месеца Ричард Симънс бе персона със залязваща популярност, кретаща на неговите фитнес тренировки от 80-те години на миналия век. Макар да бе на ръба от изпадане в забвение, 65-годишният телесен инструктор изведнъж се завърна под светлините на прожекторите.

Той се появи триумфално на червения килим при раздаването на видео наградите на MTV през август, което му осигури доста добра циркулация из социалните мрежи - 37 милиона споменавания и добиване на статуса „тенденция" в Twitter.

През септември, когато бе церемонията по връчване на наградите Еми, профилът на Симънс в Twitter отразяваше събитието на живо, публикувайки негови снимки. Генерираното съдържание бе проследено от почти 20 милиона души.

Всъщност, подобни завръщания към славата са съзнателно планирани и изпълнявани стратегии. Зад това стои армия от неизвестни бойци, които имат за задача да завземат позиции в социалните мрежи.

Симънс и останалите известни лица опират до услугите на специализирани компании, например - theAudience и WhoSay, които помагат на звездите да се представят по-добре в интернет.

TheAudience възроди кариерата на Симънс с помощта на 18 свои служители, докато той се разхождаше по червения килим в нощта на наградите и вършеше неща, които биха могли да предизвикат бум от харесвания и коментари.

Най-популярният момент, който постигна вирусно разпространение в социалните мрежи, бе снимката му с певицата Майли Сайръс. Оттогава застаряващият мъж прибави 100 000 последователи в социалните мрежи. Снимката в профила на певицата в Instagram пък бе одобрена от над 284 000 души.

Зад кадър

„Ние сме малко като хората зад кулисите", казва Оливър Лъкет, основател и изпълнителен директор на theAudience. Неговата компания буквално сади и жъне популярност на звезди и съзвездия - във Facebook, Twitter, YouTube и Google+.

Компанията действа с помощта на мощни инструменти за анализ на трафика, които помагат на артистите да изберат пред кого и как да се промотират.

TheAudience работи с около 700 клиента, сред които има търговски марки, музикални изпълнители, както и индивидуални клиенти. Сред тях е първият вицепрезидент на Facebook Шон Паркър.

В началото Лъкет пита клиентите какво смятат, че би било интересно на феновете им и на какво биха реагирали. Прилича на разговор с психолог, но тази част има прекалено малка тежест.

След това TheAudience набелязва съдържание, например - пост в Twitter или снимка, което разпраща на своите клиенти за одобрение или редакция преди да бъде публикувано в социалните мрежи. Тайната на доброто съдържание, коментира Лъкет, се крие в създаването на емоционална реакция у хората, която да отприщва споделяния, коментари и кликове.

„Маркетинговите компании не мислят по този начин", изтъква разликата Лъкет. Той осигурява на клиентите си достъп по 1 милиард потребители, които могат да видят тяхното съдържание в социалните мрежи, гарнирано с 10 милиарда импресии.

„Няма друг, който притежава уменията, таланта, творчеството и ресурсите да достигне до такава огромна маса от хора чрез социалните медии", коментира доволният Симънс.

Конкурентът WhoSay работи с около 1500 известни личности, сред които Том Ханкс и Джим Кери. Агенцията им позволява да управляват собственото си дигитално присъствие, както и да публикуват директно съдържание в социалните мрежи.

Натурално стопанство

Стив Елис, основател WhoSay и главен изпълнителен директор, казва, че компанията просто дава на клиентите си най-добрите практики и ги оставя на действат сами.

Миналия месец компанията пусна безплатно приложение за IOS, което позволява на феновете да използват съдържанието, публикувано от знаменитости, за да създават свои цифрови списания.

Разликата е, че WhoSay не таксува клиентите си с никакви пари. Приходите зависят само от приложенията и рекламите, свързани с тях. Целта е в дългосрочен план да се получи нещо като модел на споделяне на печалби със самите клиенти.

"Ние даваме на знаменитостите възможността, тоест - силата, да се грижат сами за бизнеса си", каза Елис. Бизнесът му прилича на чист хазарт, но с 12 милиона посетители на сайта всеки месец и 2 милиона потребители на новото приложение, картинката изглежда малко по-различна.

Елис е убеден, че си струва да се залага върху славата и популярността. " Ако имате аудитория, следователно имате бизнес ", изтъква той.

Oще: facebook  twitter  известни личности  популярност  социални мрежи 


Още от Животът

Webcafe.bg предупреждава, че администраторите на сайта трият коментари, които съдържат нецензурни думи, обиди по расов, етнически, религиозен, полов или сексуален признак, както и коментарите, които са на латиница.