Известната анонимна | webcafe.bg
Webcafe

Известната анонимна

Джулиано Амат 16.02.2012, 15:35 (обновена 01.07.2012, 09:21)

1 от 3 снимки Назад Напред

пандемониа

Снимка: © Getty Images

„Всички крият идентичността си зад маска в определен период от време в своя живот както в реалния, така и във виртуалния свят. Моят външен вид казва всичко, което е нужно. Всичко е изведено на повърхността", казва Пандемония

Ако блогът й беше без снимки, щях да си представя Пандемония като поредната светска хроникьорка, малко по-пиперлива обаче. Последното събитие, което е посетила, било Fashion Monitor Party в началото на този месец.

На него модните блогъри от цял свят мечтаят да отидат. Там присъствали представители на част от титаните в индустрията „Alexander McQueen", „Burberry", „Giorgio Armani", „Vivienne Westwood". На целия звезден фон обаче Пандемония е абсолютна контра.

Някои казват, че Пандемония е жива скулптура

Други - пародия на модерния свят и общество, която от неотдавна е наблюдавана на светски събития. Със сигурност обаче се знае, че тя е 7 фута висока и има забележителна визия. Но какво и кой стои зад всичко това?

Пандемония всъщност е цяла вселена от въпроси. Тя е постмодернистична художничка от Лондон и моден блогър с много последователи, както и журналист за „Daily Mail" и „Independent".

С изкуствената си визия тя привлича много внимание. Дори да няма покана за лондонската седмица на модата например, тя пак ще стои на първия ред, на което и да е ревю.

От главата до петите в латекс в ярък цвят, с надуваема жълта коса, а понякога бяла или зелена, маска с два отвора за очите и един за носа, на ултра високи токчета и гушнала надуваемото си кученце Сноуи.

Ексцентричната мадама често пъти е асоциирана с творби на Рой Лихтенщайн, Джеф Кунс и Анди Уорхол.

Тя не разкрива личността си зад маската, а обяснява, че е просто идея:

„Всички крият идентичността си зад маска в определен период от време в своя живот, както в реалния, така и във виртуалния свят. Моят външен вид казва всичко, което е нужно. Всичко е изведено на повърхността".

Олицетворявана като ходещ поп арт, тя всъщност го надгражда, извежда го на ново ниво, заявявайки, че това е живото изкуство.

Самият Уорхол казва за творбите си, че не ги е създавал с мисълта да имат дълбок смисъл, а е показал просто това, което е искал да се види. Пандемония прави нещо повече - тя твори върху самата себе си и така вдъхва живот на своя шедьовър.

Напомняйки на някакъв вид фетишизъм с целия този латекс, Пандемония е култ към изкуственото и повърхностното. В днешно време от всички страни виждаме стремеж към съвършенство.

Тя олицетворява именно него: „Като художник се опитвам да пречупя света през моята призма на възприятие. С моето съществуване е малко вероятно да се промени нещо, но вероятно ще направя света по-интересен.

Забелязала съм, че хората приемат виртуалното за по-добро, отколкото реалното. Затова аз давам живот на популярните митове и стремежи, като този да сме слаби, високи, лъскави и, разбира се, известни.

Ние постоянно се опитваме да применим природата, вместо да я оставим такава, каквато е. Пластичната хирургия и манипулирането на снимки са добри примери за това, че всички ние сме съблазнени от илюзията. Ето защо ние обичаме толкова много филми и компютърни игри."

Освен тези отношения „красиво - изкуствено", „съвършено - безсмислено", при нея присъства още един парадокс: „известност - анонимност".

Не пародира ли Пандемония култа към знаменитостите?

Преследвана от папараци, щом прекрачи прага на дома си, тя е такава, каквато искат да бъдат много хора - известна. На някои изложби тя дори привлича много по-голямо внимание от страна и на медиите, и на гостите, отколкото самият автор.

А на модни събития като седмици на модата или бала на „Vouge" е тотален VIP. Следователно сме развълнувани от нея и искаме да знаем нещо повече за живота й и да имаме достъп до нейните истории.

От друга страна Пандемония е като анимационен герой без самоличност, празна фигура, знаменитост, която винаги бива отбелязвана в светските хроники, но никой не знае нищо за нея. Тя е реална и нереална едновременно, едно живо платно, на което пресата дава живот.

Oще: блогър  журналист  известна  пандемония  художничка 


Още от Животът

Webcafe.bg предупреждава, че администраторите на сайта трият коментари, които съдържат нецензурни думи, обиди по расов, етнически, религиозен, полов или сексуален признак, както и коментарите, които са на латиница.

Регистриран на: 05.11.2011, 22:29

6 Петър Николов | 21.08.201216:23

Стигаааааааааа, стига простотии бе, тате, както казваше г-жа Карамитева в един култов филм. Е чудо голямо - някой си закарал надуваема кукла нейде си!? И к'во? Какво има да ми каже, къде е посланието, къде е оригиналността? Въобще кому е нужно да плюнчим нек'ви си световни "новини" и да им придаваме значението на бомбата в Хирошима.
Ако това стане в България драскачът няма да помръдне и малкия си пръст или ако го направи ще е да заклейми пошлостта, липсата на "креативност" и "селянията на българина". Тези сме ги виждали, драги ми Джулияно, стига толкоз!
   

оценка

+0 -0

Регистриран на: 21.04.2011, 10:41

5 MT | 02.04.201213:55

Моля автора да пише по често!! Седмично! Статиите са жестоки, много ми допада мнението му по редица въпроси, а коментарите ме разсмиват истинки!!
   

оценка

+0 -0

Регистриран на: 01.11.2010, 16:52

4 Thea Atanasova | 17.02.201215:16

хахахахаха Смее се Пандемония май трябваше да се казва Пандемоний... Смее се
   

оценка

+0 -0

Регистриран на: 24.01.2012, 12:39

3 fata morgana | 17.02.201211:57

Тази Пандемония е рожба на човек със свободно и волно сърце. Има нещо много игриво и иронично в нея.
   

оценка

+0 -0

Регистриран на: 13.01.2011, 14:17

2 lele male | 17.02.201211:12

....и би трябвало да го наричат ТО, а не ТЯ
   

оценка

+0 -0

Регистриран на: 13.01.2011, 14:17

1 lele male | 17.02.201211:11

- Как се нарича интелигентната жена?
- Травестит. . .
В случая е очевАдно, че ТЯ е ТОЙ в женски "визия"... мъкааа...мъкааа
   

оценка

+0 -0

Най-коментирани