Instagram: как хаштагът промени #модата | webcafe.bg
Webcafe

Instagram: как хаштагът промени #модата

Lifecafe, Лорън Кохрейн, The Guardian 04.01.2016, 16:16 (обновена 11.01.2016, 17:33)
джиджи хадид

Известната Instagram-звезда Джиджи Хадид се снима като рекламно лице за марката topshop в Instagram

Влиянието на Instagram върху модата отдавна надмина мега моделите, които получават хиляди "харесвания".

Днес Instagram е основно място за продажби, както и за откриване на нови дизайнери.

Любовта между Instagram и модата може да бъде резюмирана с най-харесваната снимка през последните пет години: селфито на модела Кендал Дженър, която лежи на земята в дантелена рокля, а косата й "рисува" сърца.

Снимка: Instagram

Снимката достигна 3.1 млн. харесвания и повече от 10 000 последователи споделиха своята версия, използвайки хаштага "hearthair" (б.пр: "сърцекоса").

Това е пикът на интернет влиянието и е демонстрация на онова, което от известно време се знае в света на модата.

В индустрия, в която нищо не се случва, ако не е публикувано преди това в Instagram, хаштагът (#) е всичко, а търговците го използват за лична облага.

Онова, което е обявено за модерно в социалната медия, има по-голям потенциал да повлияе върху развитието на модата от всяко световно модно ревю.

Така наречените insta-models (моделите на Instagram) като Кара Делевин, Джиджи Хадид и Кендал Дженър, които имат повече от милион последователи, са добре платени за всеки свой споделен коментар, а компаниите плащат до 300 000 долара за всеки пост.

Някои марки също участват в тази схема - от което придобиват повече влияние.

Марката Topshop използва известния модел Хадид в една от своите кампании.

Този опит добавя доза известност към нейните 10 милиона последователи и й печели близо 700 000 харесвания.

След това Topshop си партнира и с Кайли и Кендал Дженър, а основен фактор за сделката са близо 90-те милиона последователи на двете сестри.

Влиянието на Instagram се вписва в мантрите на големите компании, докато нуждата от специализирани марки расте.

Мениджърът по покупки на Selfridges, Лидия Кинг, коментира за приложението:

"Невероятно средство за откриването на нови световни марки и за незабавна реакция от страна на потенциални купувачи - техните коментари и асоциации с тези специализирани марки".

Selfridges разчита на помощ от страна на Instagram и в своята кампания за новата селекция Everybody, специализирана в предлагането на продукти от фитнес брандове.

"Повече от всякога купуването в тази наша категория се асоциира с воденето на специализиран начин на живот" - казва Кинг.

"Проследявайки чрез Instagram къде и как пътуват хората, ние се вдъхновяваваме и за изцяло нов начин при таргетирането на марки в Selfridges".

Марките Kiini (плетени бански) и the Muzunga Sisters (плажни облекла) изпозлват този метод и стрелят точно в десетката, благодарение на селфи естетиката.

Вице-президентът за глобални покупки в Net-a-porter Сара Рутсън използва Instagram като ресурс, за да открива "определен продукт или тип марка, които могат да запълват празнината в онова, което ние предлагаме".

По този начин сайтът открива и Мартиниано - малка аржентинска марка за меки обувки, които се нахлузват като ръкавица (тези модели вече се популяризираха офлайн от марката Celine, която не продава онлайн).

Това е начинът да се заобиколи отсъствието на Celine от онлайн средите, като се даде шанс на клиентите да разглеждат модните предложения.

"Това беше "бинго" момент" - казва Рутсън.

Instagram й помага и при откриването на украинската бродерия Vyshyvanka, която се използва в популрната марка Vita Kin, популяризирана първоначално в постовете в блога на Ман Репелер.

"Ние видяхме колко много се харесва продукта, но понякога просто нямаме доставки".

Докато преглежда над 10 000 поста за Vyshyvanka на летището, тя намира и друга украинска марка: March 11.

Блуза от March11, рекламирана Net-a-porter в Instagram

Връзката между консуматор и търговец в Instagram е все още в начален стадий, но расте заедно с младото поколение, което живее през призмата на постовете.

Рутсън казва още, че ще видим истинското влияние на Instagram едва когато най-младото поколение порасне и може да пазарува.

Групата Garbage се снима за topshop в Instagram

Oще: facebook  instagram  джиджи хадид  инстаграм  мода  модни марки  неизвестни марки  светът на модата  фейсбук 


Още от Животът

Webcafe.bg предупреждава, че администраторите на сайта трият коментари, които съдържат нецензурни думи, обиди по расов, етнически, религиозен, полов или сексуален признак, както и коментарите, които са на латиница.

Регистриран на: 20.12.2011, 22:36

1 Реалист | 05.01.201620:23

На мен пък вече ми втръсна от противния инстаграм и разните му там кайлита и джиджита и прочие американски повърни, с които само промиват мозъците на масовия потребител и аман от дразнещите им последователи, звезди-еднодневки и прочие тъпни...
   

оценка

+3 -0