Старите кучета събират милиони, старите кучки - не | webcafe.bg
Webcafe

Старите кучета събират милиони, старите кучки - не

Lifecafe 16.11.2010, 16:21 (обновена 19.11.2010, 10:41)
шарън стоун

Снимка: © Getty Images

И какво тогава да правят 52-годишните дами като Шарън Стоун?

"Б.С.П.", екшънът на Брус Уилис за група стари, пенсионирани агенти от специалните служби, наскоро премина границата от $100 млн. като световен боксофис. По-рано тази година друг филм за остаряващи мачовци - "Непобедимите", доказа, че 64-годишният Силвестър Сталоун е също толкова силен, колкото и Сталоун от ерата на "Роки". Филмът събра $263 млн. по цял свят.

Холивудският урок тук е, че старите мъже, без значение колко сини хапчета и инжекции с ботокс ги поддържат във форма, по никакъв начин не са с изтекъл срок на годност, когато става дума за боксофис.

Но как стоят нещата с женския им еквивалент - т.е. остаряващите секс-икони?

Сексизъм?

Ако използваме прекалено употребяваната фраза: Не толкова.

С изключение на вечни звезди като Мерил Стрийп и Даян Кийтън, не е тайна, че с възрастта на актрисите, ролите им започват да се поизчерпват. Това невероятно лъха на сексизъм, но пък никой не го крие.

Както казва PR ветеранът Майкъл Ливайн, който се е грижил за имиджа на Барбра Стрейзънд и Майкъл Джаксън: "Има много болезнена шега сред елита в развлекателната индустрия, която казва, че когато актьорите остаряват, те изглеждат като Шон Конъри. Проблемът е, че когато жените остаряват, те също започват да изглеждат като Шон Конъри."

"Много е болезнено," продължава Ливайн, "но или трябва да се примириш с това, или да продължаваш да се бориш срещу него до края на живота си. Брутален факт - и той те подлага на натиск да действаш различно, ако искаш да останеш актуален - както в икономически, така и в социален план."

Преориентация, преориентация

И какво тогава да правят 52-годишните дами като Шарън Стоун и Мишел Пфайфър? Според един рекламист, отговорът е в преориентацията към "хоризонтално интегриран икономически модел". С други думи, вместо да разчитат само на един източник на доходи (т.е. заплащане за участие във филми и телевизионни шоута), да поддържат много по-широко портфолио, базирано на няколко различни източници на доходи.

Например линии козметика. Например фестивалните изяви, където за присъствие като на фестивала Singapore Sun (където Шарън Стоун е специален гост този месец), пътуването и разходите по настаняването на звездата се покриват от организаторите. Или договорености за изнасяне на речи и лично присъствие на събития, които събират хиляди долари срещу няколко часа работа. Или круизи. Или книги.

Да не споменаваме по-нелегалните тактики от рода на постановъчни снимки от папараци, които рекламистът нарича "бързия, силен удар в бизнеса."

"Начинът, по който работят нещата, е, че звездата се обажда на папарак и казва: "Ще бъда на пазара "Бевърли Глен" след час. Ще получите ексклузивност.' След това фотографът продава снимката за $15 000, а знаменитостта получава $10 000."

Какво си готов да дадеш за кариерата си

Знаменитостите на всякаква възраст естествено се стремят към мултимедиен подход в името на дълготрайността на кариерата си (Парис Хилтън е един от най-очевидните примери). Но при по-старите звезди това се дължи повече на финансова необходимост, отколкото на суета да се окажеш на страниците на пресата. Също така понякога зад това стои и носталгията на феновете.

Както казва агентката Джаки Стандър за нейната 77-годишна клиентка Джули Нюмар, която е играла Жената-котка в тв версията на "Батман" от 1960 г., "Джули въплъщава Батман, а Батман винаги ще съществува."

В резултат на това по думите на Стандър: "Джули винаги се радва на голямо търсене. Тя работи по нова книга, и е много запалена по градинарството. Тя лично присъства на събития и хората изпитват умиление и възхищение от нея - и в САЩ, и по света. Тя има много странични бизнеси: бутици, собствен дизайн на дрехи, изкуство."

Що се отнася до това как се създават тези странични бизнеси, Ливайн обобщава с една дума: марка. "Ако човекът е много известен и не работи особено много заради възрастта си, тогава това, което се опитвам да направя, е да разбера преди всичко какви са интересите им извън работата и семейството. Какво обичат? След това вторият въпрос е: с какво искат да бъдат запомнени? Ако можеш да изградиш връзката с тези неща, може би имаш основите на изгряваща марка."

Бижута и/или козметика

Естествено, няма две идентични марки. 52-годишната актриса Анджела Басет е автор на книги (Friends: A Love Story), а тарифата й за речи ($50 000) е публикувана онлайн. 64-годишната Шер, която без съмнение сама по себе си е марка - с или без помощта на продуктите, направи донякъде позорна информационно-рекламна изява преди няколко години.

Но вероятно най-честото занимание за звезди с доказани имена е бижутерска или козметична линия. Или поне съобщението, че смятат да лансират подобна линия - както постъпиха вече 86-годишната Лорън Бакол и 48-годишната Деми Мур в последните години.

"Това може да бъде ограничен бизнес, всеки има собствено време, в което да го стори," отбелязва един рекламист. "Така че това е по-скоро начин да поддържаш кариерата си в движение."

Не всички обаче възприемат това от подобна отчаяна гледна точка. Джаклин Смит, една от някогашните "Ангели на Чарли", чества вече 25 години сътрудничество с веригата Kmart, с които тя има линия от продукти за дома и облекло. Смит, която сега е на 65 години, се заема с дизайн не когато кариерата й започва да залязва, а в самия пик на славата си - и не защото й се е налагало, а защото за нея това е било ново предизвикателство.

"Имах договор с Max Factor и Kmart ми се обадиха, а Max Factor заявиха: "Това не е твоята публика". Бях заета. Така че отказах," споделя Смит. "Те отвърнаха: "Нека поне се срещнем". Така че се съгласих на среща, отидох и видях една линия продукти "Hunter's Glen", беше малко като Ралф Лорън, много колежанско облекло, с много американски вид, и не можех да повярвам, че те могат да го произвеждат на такава цена.

Брендинг

Те ми заявиха: "Наистина искаме да направите това - и да участвате във всеки негов аспект". Обмислих го - не мислех в понятията на кариерен избор или марка - тогава думите "изграждане на марка" и "брендинг" още не бяха на върха на езика на всички. Но хората ми харесаха, допадна ми идеята да навляза в непозната територия, а обичах дизайна. И казах ОК".

"Ако си с творческа нагласа, всичко е под една обща шапка," продължава тя. "Опитваш се да поддържаш провокацията, продуктивността, заинтригуваността у себе си. Има ли много роли сега? Не, няма. Участвах в "Закон и ред" и беше чудесно да се върна там и да работя като актриса - и да работя с невероятно талантливи хора. Но понякога ми предлагат много еднотипни роли, а ако смятам да го направя, искам да харесвам ролята, наистина да я харесвам, и ако не мога..."

След кратка пауза, Смит казва: "Вярвам в резервните планове."

Oще: бизнес  брус уилис  възраст  марка  мерил стрийп  мишел пфайфър  остаряване  папараци  холивуд  шарън стоун 


Още от Животът

Webcafe.bg предупреждава, че администраторите на сайта трият коментари, които съдържат нецензурни думи, обиди по расов, етнически, религиозен, полов или сексуален признак, както и коментарите, които са на латиница.

Регистриран на: 08.10.2010, 00:35

2 Anton Andonov | 17.11.201015:57

..котки
   

оценка

+0 -0

Регистриран на: 13.10.2010, 15:35

1 egasimus | 17.11.201010:30

"...какво ли ядат, като не работят?"
   

оценка

+0 -0