Този сайт използва „бисквитки“ (cookies). Разглеждайки съдържанието на сайта, Вие се съгласявате с използването на „бисквитки“. Повече информация тук.

Разбрах

Първият супермодел на Китай

"За мен е чест да представям държавата си като модел, но не мисля, че някога въобще съм се смятала за посланик" Снимка: Getty Images
"За мен е чест да представям държавата си като модел, но не мисля, че някога въобще съм се смятала за посланик"
Първият супермодел на Китай Снимка: Г

Странно спокойствие се носи над гримьорната зад подиума на ревю на Майкъл Корс. Въпреки че охраната е предвидимо оскъдна, липсват викове или излишна драма. Часът е 7:30 сутринта - часове преди ревюто, а хората тепърва започват да се мобилизират.

Лю Уен е пристигнала рано и вече се е разположила върху един стол, слушайки музика от своя iPod, докато гримьорът й слага фон дьо тен.

Чашата с кафе и бутилката зелен чай до нея разкриват, че дори за жените с титли като "първият супермодел на Китай" ранното събуждане понякога е предизвикателство. Но няма и следа от умора: лицето й изглежда безупречно с малко грим, а кожата й сияе.

"Днес имам пет ревюта, така че ще падне доста тичане", усмихва се. "Вчера бях много щастлива, защото агентът ми ми изпрати графика. Много се развълнувах. Доволна съм, защото обичам да ходя по подиума."

Само на 23, Лю вече е работила за повечето престижни модни къщи по целия свят, а наскоро влезе в топ класацията на моделите, които са достатъчно разпознаваеми, за да изискват наистина високо заплащане. Тя разчупва статуквото, превръщайки се в първият азиатски модел, обявен за световен представител на Estee Lauder. С два милиона последователи в китайската версия на Twitter, нейната способност да продава продукти на ценните за модните компании китайски потребители е очевидна.

"Когато се запознахме с нея лично, бяхме много впечатлени от топлината, красотата и ентусиазма й", споделя Ерин Лодер - визуален и стилов директор на фирмата. "Невероятно е как потребителите реагират на Лю Уен - тя има толкова много фенове, и то не само в Китай, а по целия свят".

Понякога буквално не й остава време да си свали грима преди следващо ревю

Някои от тези фенове се събират на ревюто на Estee Lauder в началото на модната седмица в Ню Йорк. Между светкавиците на камерите и непрестанната денс музика, Уен бодро раздава автографи и позира за снимки, очевидно наслаждавайки се на събитието.

Няколко дни по-късно я намираме да се придвижва между различните си ангажименти в миниван със собствен шофьор. Тя излиза свежа от ревю на Rodarte, носейки много силен грим, който би накарал дори полярна мечка да замръзне на място.

"Снощи имах проби, които продължиха до много късно. Така че се върнах вкъщи в 1 часа. А тази сутрин се успах... трябваше да съм готова в седем, но станах чак в 7:30. Само си измих зъбите и побягнах по задачи, така че нямах време да си махна грима".

Световните марки разчитат на нея, за да продават на огромния китайски пазар

За публична фигура, чийто имидж е ключ към много врати, Лю остава изненадващо отворена и достъпна. Тя се смее често и е безупречно любезна.

В елегантните офиси на агенцията Marilyn в Манхатън, Уен разговаря със служителите, докато премахва "бойната си украса". Агенцията работи с нея от момента, в който Уен пристига в Ню Йорк, като е съсредоточена главно върху поддържането на връзки с луксозни марки, докато използва възможностите й с подходящи китайски фирми.

"Тя вече е постигнала исторически успех като модел", твърди президентът на агенцията Крис Гей. "Присъствието на Китай в модния свят ще бъде огромно както от гледна точка на всяка западна модна марка, която иска да затвърди позицията си там, така и за китайските марки, дизайнери и модели, които ще имат все по-голямо световно влияние".

Първите й стъпки на подиума са почти случайни - за да спечели компютър

Уен е израснала в провинцията Хунан и започва кариерата си на модел през 2005 след участие в конкурс, в който първата награда е била компютър. "Бях на 18 години. Просто исках да спечеля компютъра. Тогава не съм разбирала какво означава да бъдеш модел, защото съм израснала в много малък град, където модата нямаше значение".

Скоро тя се мести в Пекин, отказвайки се от плановете си да работи като туристически гид. Последват фотосесии, които през 2008 година я отвеждат до Милано, където се явява на кастинг за първото си модно ревю за великобританския моден лейбъл Burberry. "Не разбирах нищо, защото не знаех нито дума на английски. Просто слушах музиката и следвах чувствата си".

Собствена модна марка и евентуална кинокариера

Само след няколко месеца Лю ще представи своя собствена модна линия, съвместно с китайска компания, а междувременно нейната агенция очаква предложения за участието й във филмови продукции. Но тя отхвърля идеята за себе си като посланик на Китай и всяко напрежение, което идва съвместно с тази отговорност.

"За мен е чест да представям държавата си като модел, но не мисля, че някога въобще съм се смятала за посланик. Аз съм просто човек, който се опитва да си върши работата по най-добрия възможен начин, така че за мен не съществува никакво напрежение! Ако това, което съм постигнала досега, може да вдъхнови други хора в Китай, разбира се, че това е нещо велико".

 

Най-четените