Този сайт използва „бисквитки“ (cookies). Разглеждайки съдържанието на сайта, Вие се съгласявате с използването на „бисквитки“. Повече информация тук.

Разбрах

Проблем ли е рекламата с голите стюардеси?

Може би вече сте видяли скандалната реклама на казахстанския портал за продажба на самолетни билети Chokotravel. В краткото видео симпатични стюардеси обясняват, че в техните самолети полетите са без каквито и да е надценки.

Рекламата започва с близък план на две стюардеси. Едва след това, с отдалечаването на камерата, се разбира, че момичетата не носят нищо освен шапчиците си, удобно поставени, че да прикриват ключови места. Гърдите им пък са покрити от голям банер на компанията.

Самата идея на рекламата е, че колкото са голи моделите, толкова са "голи" откъм излишни допълнителни такси и надбавки цените на билетите, предлагани в платформата. Очевидно обаче голотата на момичетата предизвиква и множество отрицателни реакции.

Видеото се разпространява в социалните мрежи за часове и мнозина потребители го посрещат "на нож" с определения като "излишно сексуализирана", "безвкусна", "приравняваща жените до сексуален обект" и като цяло "обидна към жените".

Пренасищането на рекламата през годините със сексуализирани женски образи действително доведе до вълна от неодобрение за този подход. Да използваш онзи образ на жената като обект на мъжкото желание, за да продаваш каквото ти дойде там на ума, вече се гледа като проява на лош вкус и пошлост. И въпреки това много рекламисти все още използват този похват.

Така например от самата компания коментират, че рекламният им клип е "смел и провокативен" и не е имал за цел да обиди когото и да е. По думите на Николай Мазенсев, мениджър продажби на билети към Chokotravel, във видеото няма нищо, което не може да се види на плажа или край басейна, и да ги обвиняват в сексизъм е същото като да обвинят жените, носещи къси поли.

Ден след публикуването на първия клип следва втори - абсолютно същият, но в мъжки вариант с пилоти, които са останали само по шапките и вратовръзките си.

Видеото е направено за да смекчи ефекта на сексуализиране на жената, но за жалост на компанията, то се радва на далеч по-малко внимание. И докато първото видео предизвиква сериозна полемика, за втората реклама сякаш на никого не му пука. Иначе казано голите мускулести мъже не правят впечатление никому и не пречат никому за разлика от разголените красавици.

Реално и двете реклами имат една и съща цел, и двете се заиграват със секса по един и същи начин, и двете ни подхвърлят идеята за секси стюардесите и секси пилотите, но едната предизвиква сериозен отзвук, докато другата почти не намира отразяване. И все пак мъжката голота на практика е социално приемлива, докато женската - все още повод за скандал.

 

Най-четените