Възходът на 30-годишните модели | webcafe.bg
Webcafe

Възходът на 30-годишните модели

Lifecafe , По Daily Mail 13.01.2012, 15:00 (обновена 19.01.2012, 13:35)

1 от 7 снимки Назад Напред

моника белучи

Снимка: © Getty Images

Моника Белучи

Факт е, че модната индустрия от години има нездрава мания към младостта - но ако съдим по последните вести от модните подиуми, като че ли ставаме свидетели на изгрева на нова ера.

Докато в реалността животът за мнозина тепърва започва на 30 години, на модния подиум това често се смята за възраст, подходяща за пенсия. Но доста дизайнери започват да обръщат тенденцията и да наемат модели на 30 и повече, които да участват в техните рекламни кампании пролет/лято 2012 г.

30-годишната Адриана Лима бе избрана за лице на последната колекция на Donna Karan, а 32-годишната Жизел Бюндхен се появява в реклами на Versace и Salvatore Ferragamo.

Prada, Yves Saint-Laurent и Chanel също се отрекоха от детското излъчване в полза на по-зрели жени, навлезли в третото си десетилетие.

И не само по-възрастните модели в момента са във фокуса на прожекторите - дами на достопочтена по представите на бранша възраст като Моника Белучи, Кейт Уинслет и Шарън Стоун, са само част от звездите, които лансират големите световни марки.

Може би една от причините за тази вълна е изгряващата тенденция за женствени, вдъхновени от 50-те години на миналия век облекла през този сезон, която предизвиква и у рекламистите, и у потребителите образа на по-зряла и изискана жена. Както отбелязва вътрешен източник от бранша: „Използването на по-възрастни модели очевидно нараства - дизайнерите от известно време започват да откриват ценността на утвърдените, по-зрели модели, които внасят собствен характер и познание, пред неопитните и често твърде млади нови лица."

Роля изигра и вълната от скандали с 13-14-годишни модели

Междувременно опитите на някои марки да прибягват до по-младите звезди предизвикаха скандали и изтегляне на цели рекламни кампании. Мотивите, с които са заклеймявани, често са крайни и дори граничещи с абсурда; една от рекламите на Miu Miu, показваща 14-годишната актриса от Непреклонните Хейли Стайнфелд седнала върху железопътни релси, бе забранена миналата година с аргумента, че би могла да насърчи младежките самоубийства.

Тогава британският рекламен регулатор обяви: "Тъй като рекламата показва Хейли Стайнфелд, която е била само на 14 години към момента на заснемане на тази фотография, в потенциално рискова ситуация, седнала върху железопътните релси, според нас подобна реклама е проява на безотговорност и нарушение на етичния кодекс на работещите в рекламата, забраняващ показване на деца в рискови или опасни ситуации.'

И Марк Джейкъбс не се размина със скандала по-рано тази година, заради решението си да използва 13-годишната Ел Фанинг като лице на рекламната си кампания. Според критици използването на 13-14-годишни деца, без значение дали те са звезди или не, за лансиране на дизайнерски модни стоки дава лош пример на децата, сравним с пушенето и секса сред непълнолетни.

Основните пазаруващи луксозни стоки не са непълнолетни момичета, а зрели дами

Въпреки аргументите, че рекламите с тийн модели би трябвало да бъдат забранени заради излишното сексуализиране на децата, причината, поради която те са неадекватни, е съвсем различна. Ако оставим етиката настрана за миг, младите лица при лансиране на луксозни марки просто не осигуряват добър бизнес; луксозните стоки са продукт за богати клиенти, и обикновено купувачите им са 30-40-годишни жени (или дори още по-възрастни), разполагащи с много налични средства за подобни продукти. Колко от тези възрастни жени биха жадували да приличат на малки момичета?

Висшата мода обаче се крепи на стремежите - и на идеята, че стремежът към красота може да бъде изразен само от младостта, казва Джейн Каро, преподавател по реклама в университета в Сидни. "Това е много стара парадигма; рекламистите се боят панически от идеята, че каквото и да е, свързано с по-възрастните жени, е демоде и остаряло."

Това може да обясни дългата и противоречива връзка между тийн-моделите и брандовете. Тези, които помнят Брук Шийлдс на 15 и думите й, че нищо няма да застане между нея и нейните дънки на Calvin Klein, вероятно ще признаят, че подобен модел работи. Но не винаги той е сексуален - звездата от Хари Потър Ема Уотсън направи през 2009 г. кампания за Burberry, в който чрез 19-годишната кинозвезда модната къща успешно се отърси от скучното си минало и превърна марката в по-младежка и по-адекватна на сегашните времена.

Идва ли краят на доминацията на тийн-кралиците на подиума и във фотосесиите?

За щастие, все повече луксозни марки са разбрали, че жените предпочитат да отдават лоялността си към продукти - и осезаемия си бюджет - на компании, които не изтръпват от ужас при мисълта, че 30-годишна жена може да използва продуктите им. 40-годишната Шарлот Генсбур е лицето на нов парфюм на Balenciaga; през 2010 г. 49-годишната Джулиан Мур се съблече за Bulgari, а 37-годишната тогава Ванеса Паради позира за червила на Chanel.

Впрочем трябва да признаем на Chanel заслугата - те дори прекрачиха табуто да не се показват неретуширани бръчки в рекламата с Паради. Според някои е само въпрос на време производителите на луксозни стоки да се обърнат и към 62-годишната Мерил Стрийп (въпреки че тя вероятно би отказала с думите: "Всъщност в този етап на кариерата ми повече се интересувам от абсурдни перуки и странни акценти").

Дори Miu Miu и Марк Джейкъбс получават просветление напоследък. 34-годишният модел Гуинивиър ван Сийнъс участва в скорошна фотосесия за колекцията Resort 2012 на Miu Miu, а след скандала с Ел Фанинг, Джейкъбс се обърна към чаровната и екзотична 45-годишна Хелена Бонъм Картър. Остава да се надяваме, че царството на луксозните тийн-кралици е достигнало своя край. И всички ние ще спрем най-после да се чувстваме като педофили под прикритие.

Oще: адриана лима  жизел бюндхен  кейт уинслет  модели  моника белучи  шарън стоун 


Още от Животът

Webcafe.bg предупреждава, че администраторите на сайта трият коментари, които съдържат нецензурни думи, обиди по расов, етнически, религиозен, полов или сексуален признак, както и коментарите, които са на латиница.

Регистриран на: 12.08.2010, 22:02

1 Desislava Tsoklinova | 15.01.201213:44

Само една лека забележка от мен - Актрисата от рекламата на Oh'Lola на Марк Джейкъбс не е Ел Фанинг, а сестра и Дакота Фанинг.
   

оценка

+0 -0

Най-коментирани