Аарон Коблин превръща данните в изкуство | webcafe.bg
Webcafe

Аарон Коблин превръща данните в изкуство

Webcafe.bg 23.09.2013, 13:44 (обновена 23.09.2013, 16:20)

1 от 4 снимки Назад Напред

аарон коблин

Снимка: © Wikipedia.org

„Технологията не е просто удобство, което си купуваме все едно е тостер. Тя може да бъде платформа, на която да се изразяваш, да експериментираш и да се развиваш", казва Коблин

„Честно, не знам какво е дигитален артист. Мисля, че артистите са си просто артисти и част от тях понякога използват дигиталните технологии. На мен ми харесва да правя разни неща, особено такива, които пораждат въпроси и предизвикват любопитството".

Така скромничко описва дейността си творецът Аарон Коблин, смятан за един от най-големите новатори в областта на дигиталния арт.

31-годишният Коблин използва огромни количества данни (а понякога и огромен брой хора) и ги вмества в поразителни онагледявания и необичайни артистични форми.

От елегантни линии, трасиращи самолетните полети, до пейзажи от данни на мобилните оператори; от видео за Джони Кеш, сглобено от графики на един куп хора, до интерактивен музикален клип, който се изменя спрямо всеки свой зрител.

Едно от най-интересните му произведения е визуализирането в цветове и форми на целия въздушен трафик над Америка за 24 часа. Летателните маршрути на самолетите се сливат във внушителна разноцветна мрежа, която съдържа нещо хипнотизиращо в себе си.

В колаборация с режисьора Джеймс Фрост той прави и видеото за песента на Radiohead House of Cards. В него не са използвани никакви камери и светлини.

Вместо това с технологии за 3D скициране са събрани данни за формите и относителната дистанция между отделните обекти. Самият клип е сглобен изцяло чрез визуализиране на тези данни.

Кампания на Absolut го трансформира

Заради оригиналните си произведения Коблин става част от кампанията на водка Absolut Transform Today, подкрепяща някои от най-напредничавите и нестандартни световни творци.

Освен с Коблин, кампанията си сътрудничи с френския илюстратор, режисьор и музикант Woodkid, френската дизайнерка на висша мода Икинг Ин и бразилския автор на графични романи Рафаел Грампа.

Absolut има дълга история на креативни сътрудничества с творци като Анди Уорхол, Кийт Херинг и Деймиън Хърст, а сега оказва подкрепа и на някои от най-вдъхновяващите млади творци по света - такива като Коблин, които поемат рискове със всеки следващ свой проект.

10 000 овце

Един от любимите проекти на самия Коблин е The Sheep Market, в който той плаща на случайни хора по два цента, за да му нарисуват „овца, обърната наляво". Резултатът е 10 хиляди овце, които всеки може да погледа на сайта на проекта и да проследи процеса по изрисуването им.

„Това беше първият ми опит със система от живи хора. Проектът си беше един експеримент откъм процес и психология, но също и провокация", казва Коблин.

„Имам много въпроси за бъдещето ни като човешки същества, живеещи с помощта на технологиите. Аз съм техно-оптимист, но от скептичните. Мисля, че хармоничното съжителстване с технологиите е въпрос на баланс, който ние трябва да поддържаме".

Oще: absolut  radiohead  аарон коблин  арт  джони кеш  дигитален артист  кампания  летателни маршрути 


Още от Животът

Webcafe.bg предупреждава, че администраторите на сайта трият коментари, които съдържат нецензурни думи, обиди по расов, етнически, религиозен, полов или сексуален признак, както и коментарите, които са на латиница.

Най-коментирани