Проучването на Bbmg показва, че дори в условията на рецесия, 25% от анкетираните са заявили, че са готови да платят повече за продукти, които не вредят на околната среда | webcafe.bg
Webcafe

Няма място за старите потребители...

Lifecafe 17.05.2011, 16:09 (обновена 20.05.2011, 10:44)
храна, сандвич, глад

Снимка: © Getty Images

Избирайки един добър продукт, неоконсуматорите оценяват различните му аспекти, а не само моментната изгода или удоволствие от него...

Нов вид потребители се взират в рафтовете по магазините, не така безгрижно и с маниера на хамали, които товарят каквото им падне в пазарските колички, както преди, а съвестно и с добре запознато, критично око, според анализа на Bbmg, известна маркетингова компания в Ню Йорк.

Неоконсуматорите са активни, ангажирани, информирани и са готови да постигнат повече с по-малко средства. Това означава, че избирайки един добър продукт, тe оценяват различните му аспекти, а не само моментната изгода или удоволствие от него.

Тук влизат не само качеството, дълготрайността и енергийна ефективност на продуктите, но и въздействието на производството им върху околната среда, както и социалната ангажираност на марката. Проучването на Bbmg показва, че дори в условията на рецесия, 25% от анкетираните са заявили, че са готови да платят повече за продукти, които не вредят на околната среда и човешкото здраве и имат някаква полза за обществото.

Лозунгът, който е от съществено значение, според специалистите в Ню Йорк, е "устойчивост, екология и общество". Новият потребител е един вид горд критик, който не е доволен от първосигналните слогани по фасадата, а върти кутията от всички страни, за да прочетете съставките, иска мнението на други потребители, а много често търси и съвет от независим експерт.

И вместо да се затрупва с безброй непотребни неща, е готов да плати за преживявания и емоции, като започва да напуска нарцистичното поведение тип "светът се върти около мен" в полза на решения, които са предназначени за "нас".

Друг отличителен момент в контекста на неоконсуматорството е, че компаниите повече не могат да не се съобразяват с него: експертите по маркетинг предупреждават, че новият потребител е много активен в блогове, форуми и социални мрежи, където оставя следи от всяко свое недоволство, като в същото време е благоразположен да говори положително за продукти, ангажирани с някои добра кауза.

И наистина, точно тази свръх активност в интернет започва да се наблюдава с известен дискомфорт от компаниите, но и с мисълта как този нов ресурс може да бъде използван. Именно тук с пълна сила може да действа т.нар. Crowdsourcing концепция – компаниите да въвличат самите клиенти в процеса на разработването и подобряването на продуктите и услугите.

Освен източник на информация, който касае нивото на удоволетворение от продуктите и услугите й, клиентите на компанията съдействат и с идеи за нови продукти. Остава да се намери тънката граница между дълбоко въвлечени клиенти в политиката на компанията и сектантски настроени към продуктите й потребители...

Oще: компании  консуматори  общество  околна среда  потребители 


Още от Животът

Webcafe.bg предупреждава, че администраторите на сайта трият коментари, които съдържат нецензурни думи, обиди по расов, етнически, религиозен, полов или сексуален признак, както и коментарите, които са на латиница.

Регистриран на: 16.11.2010, 03:37

2 Alexander Ivanchev | 18.05.201120:39

Евалла за статията! Аз лично съм един от тези "непървосигнални" консуматори. Наистина е скъпо да се взимат хубави храни и винаги си гледам джоба, но е въпрос на избор. А ако само знаехме, с какви боклуци се тъпчат масата продукти...
   

оценка

+0 -0

Регистриран на: 04.11.2010, 13:42

1 Mile Manolov | 18.05.201102:18

а един мармот завива шоколад... на 5th avenue го завива и го гледа от сека стрАна ^^
   

оценка

+0 -0

Най-коментирани