Паметници на глупостта | webcafe.bg
Webcafe

Паметници на глупостта

Милена Фучеджиева
07.05.2014, 07:31 (обновена 27.07.2014, 08:23)

1 от 6 снимки Назад Напред

Хотел

Снимка: © web

Тези селища са празни, пусти паметници на неосведомеността и липсата на какъвто и да било търговски усет. Едни пари хвърлени на вятъра.

Вчера се върнах от пътуване до Северното Черноморие, към което, за съжаление, няма директна магистрала. Пътят между Бургас и Варна дава съвсем ясна представа какво се случва в България и какво предстои.

Нагледах се на недовършени паметници на чутовна простотия, изоставени недостроени ваканционни селища в средата на нищото - далече от море, от път, от търговски център, дори от село - и ме обзе пълна безнадеждност. Достроеното очевидно е за руснаци, защото навсякъде надписите са на руски. Недостроеното си е наше, рушащо се, самотно в глупостта и невежеството си, отчайващо неинтелигентно.

Огромни ваканционни селища с поне по 30 празни къщи, плеснати на баир, до тях няма асфалтов път - нелепи доказателства за изключителната простотия на създалите ги хора, които явно са имали мозък само колкото да решат, че ще стават бизнесмени, и ще забогатяват, и са изсипали един куп пари, без да имат идея, че никой нормален човек не иска да си купува къща на майната си, далече от магазин за храна, от бензиностанция, от поща, от лекарски кабинет, накратко от цивилизация. Къща заради самата къща не съществува.

Тези селища са празни, пусти паметници на неосведомеността и липсата на какъвто и да било търговски усет. Едни пари хвърлени на вятъра.

Явно българите сме богати хора, защото количеството пари, хвърлени на вятъра, е огромно. Навсякъде по крайбрежието е пълно с недостроени изоставени сгради, както и с празни селища. А в село Каблешково, бедний ми Каблешков, ако живееше сега, щеше ли да построиш селище, щеше ли да се радваш на руснаците, които са единствената ни надежда за туризъм, щеше ли да имаш вкус и визия, или щеше да си този човек, който е построил в селото, наречено на името ти, десетина ужасяващи, разбира се, непродадени еднакви къщи в цвят на презрял пъпеш. А до тях бунище като за световно.

Кара си чужденецът по пътя за магистралата през Айтос и се натъква на възможност да си купи пъпешова къща с бунище до нея. Абе, каблешковци, нарочно ли сте си изсипали боклука до новите къщи, от завист към бъдещия богаташ (който никога няма да стане богаташ), или просто той се е настанил до бунището? Не че ме вълнува отговорът, защото и в двата случая би бил нелеп, но нелепостта на тази гледка е потресаваща.

Онзи ден в отчаяние призовах от стената си във фейсбук, който има деца, да ги маха от България. Отдолу се навъдиха патриоти, които ми обясниха, че този призив не е патриотичен и че трябва да се боря, а не да призовавам към отбой. Е как да се боря? Да взема една базука и поетапно да взривя всички малоумщини, които виждам, пътувайки из иначе прекрасната ни България? Не се сещам как по друг начин да се боря. Всякаква друга борба е обречена на неуспех пред тъпия поглед на човека, който не знае нищо друго освен селото, в което е израстнал.

Съжалявам, че ще обидя много хора, но затова трябва да се излиза от България - за да се научите как трябва да изглеждат нещата, за да се изучат децата ви, за да могат те да построят нещата както трябва и да не им се налага да пият по една студена вода за крадените пари, с които са строили, а да започнат да правят пари от построеното и да забогатеят, защото е красиво, удобно и функционално. Спрете да се обиждате, огледайте се, и вижте, че никой нормален чужденец не иска да купува глупостите ви, освен руснаците. А те защо искат? Защото живеят по-зле и от българите. Защото тук морето е топло, природата разкошна, храната вкусна, и хората прости като руснаците.

Руснаците няма да ви научат на това как трябва да се правят нещата, те просто ще се заселят тук с техните желания, проблеми и характери. И това са двете страни на нещата тук. Сградите по пътя Бургас - Варна са метафора на България.

В момента върви обезпокоителен слух - обезпокоителен за всички хора, които са излизали извън родината за по-дълго, и които са мечтали тя да заприлича по ред, красота и мирис поне на Гърция, ако не на Швейцария.

Слухът твърди, че външно министерство издава по 100 визи на ден за руснаци и че Путин е дал няколко милиарда евро на обикновени руснаци, за да си купуват имоти в България. Дано да е измислен пъклен план, но е пъклен, защото този човек е напълно способен да насели за без пари красивата ни страна с хора, които са свикнали на диктатура и царщина, които харесват Путин, които не знаят какво е демокрация, които искат да имат вожд и които са свикнали на култ към личността.

Страхотен начин да влезем в Евразия, без дори да разберем. Без някой да ни пита, защото когато се усетим, този някой ще каже, че тук има толкова много руснаци, които искат да принадлежим на Русия, че ние, българите, нямаме друг избор освен да приемем с добро това, което в противен случай ще ни бъде наложено с оръжие като в Крим.

В България в момента сме разделени от невидима берлинска стена, която отделя харесващите Русия от хората като мен, които изпитват ужас и неприязън към тази анти-цивилизация. Не съм предполагала, че отново ще се попадне в подобен капан - капанът, от който бях сигурна, че сме се освободили. Искам да попитам всеки, който в момента защитава правото на безобразие на Русия със зъби и нокти, на базата на какво го прави?

Ясно е, че Америка е направила също не едно безобразие, но все пак не е анексирала територии. Буш вкара Америка в ужасна война, заради която светът я намрази, но сега дори и донякъде да е разбираемо поведението на руснаците, не може да се забравя и за секунда крайната цел на Путин - Евразия. Какво е дала Русия на света като култура и технология в последните 50-60 години, което всеки от нас ползва ежедневно? Замислете се много дълбоко. И на всякаква дълбочина отговорът е НИЩО. НУЛА цивилизационен принос.

Докато с всичките американски недостатъци гадните американски военни споделиха със света измисления от тях интернет, който и най-големите тъпаци-русофили в момента ползват, за да громят Америка и който даде на всички СВОБОДА. Свободата да четем, да се информираме и да контактуваме с целия свят, нито повече, нито по-малко.

Това АМЕРИКАНСКО изобретение създаде революции, защото хората вече знаят какви несправедливости се случват навсякъде и все повече се обединяват в борбата си срещу тях. Ако можех, щях като товарищ Путин (за който искам да уточня, че не го смятам за фашист, фашисти са тези, които запалиха руснаците в Одеса) да спра интернета на всички харесващи Русия. Ей така, да не се мъчат с това гадно американско изобретение, ама не мога. И защото не мога, все по-ясно ми става, че капанът става все по-ясен и неизбежен. И това е добре, защото яснотата дава възможност да реагираш така, както е най-добре за личната ти свобода и щастие.

Oще: америка  русия  руснаци  сащ  хотели  черноморие 


Още от Животът

Webcafe.bg предупреждава, че администраторите на сайта трият коментари, които съдържат нецензурни думи, обиди по расов, етнически, религиозен, полов или сексуален признак, както и коментарите, които са на латиница.

Регистриран на: 04.04.2015, 14:07

132 morski | 02.05.201516:13

Защо давате трибуна на човек,който явно има нулеви познания в области като математика и физика....въпросния лайномет фурнаджиева дали знае с какви ракети се доставят провизии в мкс, но едва ли има смисъл да се обяснява нещо на кретен според който най-великото постижение на човека е айфона...
   

оценка

+1 -1

Регистриран на: 12.05.2014, 18:45

131 Jeason Brad Lewis | 12.05.201418:45

Всеки уважаващ себе си човек трябва да се махне от тази държава! МОМЕНТАЛНО Отегчен
   

оценка

+1 -2

Регистриран на: 18.01.2013, 14:26

130 пламен георгиев | 12.05.201411:24

Миленке! Пълни си куфара и си заминавай където ти е хубаво!!
   

оценка

+1 -1

Регистриран на: 30.03.2014, 23:10

129 Angel Tomov | 11.05.201411:37

Колко ли време още трябва да мине за да се усетите накъде вървят нещата. Всичко е било замислено предварително и бавно и методично доведено до сегашната ситуация. Спомнете си началото на "демокрацията". Веднага,буквално на следващия ден всички престъпници отидоха да си подадат документи за международен паспорт. Целта на комунистите да дескридитират България в очите на Европа беше отчасти изпълнена. Вторият етап субсидирането на същите тези престъпници от комунистите с парите откраднати от народа и страната. Третият етап съсипването на селското стопанство,което винаги е издържало страната ни финансово. Продажбите на безценица на всички заводи и предприятия. Допускането на помаци в управлението на страната. Интегрирането на циганите. С две думи създаване на хаос в който бавно и сигурно страната ни върви към унищожаване. Избирането на всички тези тъпанари в ръководни длъжности готови да продадат и направят всичко възможно за да забогатеят. Да,тъпанари като тези които унищожиха черноморието ни и го превръщат изцяло в бунище. Загрозената ни столица,празните рушащи се фабрики които придават вид на страната ни като че ли до вчера сме били във война. Демокрация,свобода да отидеш където искаш,това бяха основните рлизиви които отклониха вниманието на хората от всички други гадости правени от правителството на власт. Промяна на законите с идването на всяко ново правителство така че да могат да грабят безнаказано. Безкръвна революция??? Няма такова нещо и няма и да има защото никой няма да даде парите и властта без да се бори! В крайна сметка след като всичко беше унищожено бавно и методично стигнахме до финалната фаза-да разпродаваме собствената си земя,тази земя която преди векове сме извоювали с кръв сега я продаваме на всеки който иска да си купи. Съвсем естествено е когато дадеш пари на простак той да ги вложи просташки. Това беше целта. Сложи простаци на власт и само ги побутвай в желаната посока пълнейки с пари джобовете им. Колкото и да ни е неприятно останахме бездомни и търсим нов дом който където му видят очите. Но продължаваме да сме лоши един към друг където и да отидем. В страната останаха само мангасари и помаци,докато руснаците не си я присвоят.
   

оценка

+4 -2

Регистриран на: 11.05.2014, 07:52

128 Мира | 11.05.201408:01

Сан Стефано Плаза или петно в центъра на София
http://www.pozicia.eu/%D1%81%D0%B0%D0%BD-%D1%81%D1%82%D0%B5%D1%84%D0%B0%D0%BD%D0%BE-%D0%BF%D0%BB%D0%B0%D0%B7%D0%B0-%D0%BF%D0%B5%D1%82%D0%BD%D0%BE-%D1%81%D0%BE%D1%84%D0%B8%D1%8F/
   

оценка

+0 -0

Регистриран на: 17.04.2012, 22:55

127 daysydogy | 10.05.201420:19

Нещо вече написано....
87 година на миналия век се наложи да ми имплантират изкуствена клапа на сърцето. Русия беше водеща в космонавтиката, но клапата беше американска, от материали, създадени за космическите ракети...
Руснаците имат превъзходни военни самолети, но нито един пътнически!?!?
Преди години случайно присъствех на разговор - човек, работил в БАН в нашата космическа програма и ходил по руските космодруми - разказа „малки“ подробности: богатите руснаци - два космодрума с по 24!!! рампи за изстрелване на ракети; бедните американци - само 2!!! в Кейп Канаверал... Горивото - течен водород и течен кислород се пренася по триконтурни тръби - двете външни с втечнени газове (хелий и азот) и във вътрешните - втечнените водород и кислород; при американците инсталацията за разлагане на водата - на 800 м от рампата за изстрелване; при руснаците - отвъд видимия хоризонт, според закон от сталиново време, че от един военен обект не може да се вижда друг!?!?!
Военен завод, „построен“ на 400 м дълбочина в гранитен блок, за да не открият американските шпионски спътници дори и 0,1 градус разлика в температурата с околното пространство... Едните карат Форд и Шевролет, другите - отмъщението на Хрусчов - Запорожеца... Това е разликата между съвременна Русия и западните държави...
В България живее руснак, професор, създател на метод за дистанционно изследване на земята, който позволява да се превиждат опасности от наводнения, замърсявания, пожари, епидемии; получава държавна награда за създаването на система за наблюдение, която е просъществувала 1 (една) година, а на следващата Русия буквално изгоря от пожари... Демонстративни измервания над р. Русенски лом (преди десетина г. специално долита от Холандия изследователски самолет), показват опасност от наводнение за което нашите отговорни власти са уведомени от екипа на професора, но не си помръдват пръста; слад два дни наводнението е вече факт... Някакви поуки?!?! Не.........
Така сме ний - бившите соц. страни....

И още на вниманието на филите и фобите:
1. българите не са славяни!!!
2. руският език се развива на основата на кирилската азбука и старобългарския!!! Справка: акад. Дмитрий Лихачов...
3. първият руски патриарх е БЪЛГАРИН...
4. непрекъснатост на културата: Византия - България - Русия и т.н.Справка: акад. Дмитрий Лихачов...
5. руснаци, белоруси, украинци имат общ произход, вваимосвързани езици и култура... Справка: акад. Дмитрий Лихачов... Днес по волята на император путин ще се избият един друг!?!?!

Замеряте се с наукообразни думи (от Евклид до наши дни) и не виждате, че неразумно се губи човешка енергия и природни ресурси...
Само един смразяващ пример - руски и американски тежки стратегически бомбандировачи с ядрени ракети кръстосват земното небе!!! Не кацат по десетина дни - няколко екипажа работят на смени; зареждат ги с гориво във въздуха!!! Кому е нужно това!?!?!
Едните честват Денят на Европа (разбрали са поуките на историята); другите денят на победата - целия свят им е враг!?!?!.....
   

оценка

+2 -1

Регистриран на: 08.09.2010, 14:12

126 Белка Стрелка | 10.05.201416:16

Тук някои говорят за Нобелови награди , колко имали САЩ и колко Русия. Просто не е коректно, от години е говори за раздаване на нобелови награди на база политически пристрастия, и то не само наградата за мир , която сякаш е запазена за Американски президенти или неуспели такива - Ал Гор и Обама - какво направи Обама че да получи награда в началото на мандата си - това че е черен - това майка му и баща му са го направили пък и нали уж в такава велика демокрация цвета на кожата няма значение , ама май не е така.
   

оценка

+2 -0

Регистриран на: 25.11.2011, 22:27

125 vV | 10.05.201400:50

@deowin, не, не, не ми давай линкове с несретни становища във уикипидиа. Вече ти казах защо подобна теза е погрешна. Ако забрави какъв точно е аргументът ми, ще ти го повторя. Нахалното натрапване на света на въпросната попърова теза е една от големите вреди, които се нанасят на науката. Ето те и теб, като една от жертвите. Ти, вместо да разбреш това, особено след като ти беше обяснено, най-чинопокорно повтаряш глупостта попърова. Както вече ти обясних falsifiability в никакъв случай не може да се счита като критерий за научност на дадена теза, която може да бъде научна и без да е falsifiable. Абсолютните истини са научни истини, въпреки че не са falsifiable.

Подобен е случаят с неевклидовата гометрия. Това, че можеш да ми дадеш линк с ползване на неевклидова геометрия във физиката, съвсем не значи, че неевклидовата геометрия наистина има физически смисъл. Тя няма. Настроението в някои среди, да мислят, че неевклидовата гометрия е някакво проявление на потресающа нова физика, е измамно. То призтича от свръхформализацията на физиката, която е загубила своята основа. Внимателен анализ обаче разкрива, че, както се очаква, и в случая физиката прави математика, а не обратно. Неевклидовата геометрия, внимателно разгледана и разбрана, няма физически смисъл. Потретям ти го и почетвъртвам, но мога и да ти го попетя, ако продължаваш да настояваш за подобна безсмислица.

След това, какво като понятието ентропия на информацията произтичала от трудовете на Шанън? Все едно да ми кажеш, че трудовете на Самуелсън създават някаква нова математика, защото онова, което е в тях си е чиста термодинамика. Да теоретично е, но е раздел на физиката, въпреки че икономист се заел да я прилага за целите на теоретичната икономика. Въпросното и онова на Шанън, е по-близко до физиката, отколкото една геофизика или биофизика, да речем. Информатиката не е някаква отделна собствена наука, а е някакъв приложен дял на математиката. Обикновено с такива приложни дялове се занимават математици, които не са в авангарда на чистата математика. Подобен е случаят с математиците, които днес се занимават с теоретична физика. Това им занимание е някакъв заместител на истинското, на заниманието с чиста математика, в което те по една или друга причина не са успели да се включат.
   

оценка

+0 -0

Регистриран на: 14.09.2011, 21:56

124 deowin | 10.05.201400:18

>евклидовата аксиоматика е единствената, която има физически смисъл

Не, не е.
Колкото и пъти да го повториш, няма да стане по-малко грешно от напълно грешно.
Неевклидови геометрии си има от край време и се използват къде ли не. Включая във физиката.
Ще ме принудиш ли да ти давам примери, или ще провериш сам?

>Шанън и Тюринг се занимават по-скоро с техническата страна

Теорията на информацията и самото значение на думата "ентропия" в информатиката, излизат директно от трудовете на Шанън. От това по-теоретично няма накъде.
Понятието изчислимост излиза директно от трудове на Тюринг. От това по-теоретично няма накъде.
Къде видя техническа страна?

Изобщо, хипотетично съществува ли момент, в който би могъл да се усетиш, че говориш за неща, от които не разбираш достатъчно, на ниво, което е лаишко?
Сиреч, твоят мним ценз опровержим ли е или е, както изглежда засега, твоята религия, която не подлежи на оспорване и без проблем попива всеки противоречащ й факт?

>опровержимостта на теза не е необходимо условие за научност

http://en.wikipedia.org/wiki/Scientific_method: "a scientific hypothesis must be falsifiable"
По-конкретно от това няма как, защото това е дефиницията.
   

оценка

+0 -1

Регистриран на: 25.11.2011, 22:27

123 vV | 09.05.201422:42

@deowin, колко пъти да ти го повтарям -- евклидовата аксиоматика е единствената, която има физически смисъл. На теб ти се струва, че е нещо друго, но не е. Не си го доказал, а само изразяваш някаки твои чувства по въпроса.

Относно пък непрекъснатият базис, не се опитвай да затъваш още повече и да демонстрираш некомпетентност. Не е "sets" същественото, както ти се е сторило. Не разбираш въпроса и по-добре не се злепоставяй допълнително.

По-добре да беше казал фон Нойман. Шанън и Тюринг се занимават по-скоро с техническата страна. Все едно, когато говориш за физика да споменеш Едисон. Отвори стандартен учебник по физика и виж дали някъде е споменат. Това пък с което фон Нойман се занимава си е математика, наречи я приложна математика, но не е някаква отделна наука.

Относно пък научността, не е необходимо да проверявам, че опровержимостта на теза не е необходимо условие за научност. Казах ти го вече, обясних ти защо не е, но ти продължаваш. Някакъв когнитивен проблем ли имаш, що ли?

A пък позицията ми от която говоря е на човек, прекарал цял живот в академията, наблюдавал я, с научни приноси, преподавал къде ли не и с десетки публикации в peer-reviewed journals, за да е наясно с фалшиментото, което peer-review всъщност е, предизвикало научната литература да е в истинска екологична катастрофа, задръстена от безобразни малоумия. Достатъчна ли ти е тази позиция? Разбира се, нямаше нужда да те осветлявам точно по този въпрос, защото в такъв разговор, не личността, а аргументите, които се излагат са същественото. Но, хайде, щом питаш. Дано разговорът премине по същество.
   

оценка

+1 -0