Щастливи мръсни деца | webcafe.bg
Webcafe

Щастливи мръсни деца

Елица Николова
21.08.2012, 01:02 (обновена 26.08.2012, 09:21)
дете, трева

Снимка: © Getty Images

Не ги карайте да позират

Със сигурност ще изпадна в дребнавост, понеже попаднах на тази реклама веднага след трип в планината. На място, където децата тичат полуголи по обед, а вечер едва успяваш да им навлечеш най-дебелия суичър – ококорени, със сажда по носовете и бързащи да носят дърва за огъня като мънички мъдреци, за които въобще не е важна сочната мръвка над жаравата, а оплескването около нейното приготвяне.

Колко време децата са най-щастливи в такива моменти – опушени и хайманосващи в тъмното, легнали по корем на кея на язовира на другата сутрин с ръце във водата, зяпнали към върха на някое дърво, но никога в обектива на документалиста в компанията?

Нагазвам в предъвкана тема, тъй като сто пъти сме говорили за бебешки и детски състезания по красота и прекалено ранната сексуализация като резултат от стремежа да си популярен. За родителския напън да брандираш хлапето си в най-скъпите дрехи и да го засипваш със стереотипите на бляскавите принцове и принцеси. Но тези неща са факт, въпреки всички алтернативи – от детска литература без клишета до забавления извън синтетичните дворци в моловете, в които дъни някой латино-чалга-поп хит.

Съвсем далеч съм от мисълта да заточиш детето си в Родопите, за да го отцепиш от всяка възможност да пожелае камуфлажни гащи, ама от марковите!, но щом стана такъв проблем как ще се интерпретират текстовете на Ботев в учебниците, нямам нищо против на малките да се обясняват и всички гледни точки на медийното съдържание, което може да стигне до тях. И в частност на рекламите. Още от детската градина.

Дори да хващаш дистанционното само при спортни поводи и заради научно-популярните канали (любимата поза на непонасящите телевизия), масовият маркетинг дебне отвсякъде, включително този, който инжектира децата - чрез скучаещата мама - с wannabe стероиди.

Отлагам да анализирам повода за всичко измрънкано до тук, тъй като от друга страна си давам сметка колко важно е за много хора детето им да е най-най-най красиво и забелязвано, после другото. Тази нова рекламна кампания на българска марка памперси провокира родителите да качват снимки на хлапетата си във Facebook - с въпросните пелени, произведени в 40 различни (диктуващи модата) десени. Наградата от фотоконкурса е професионална фотосесия за вашето съкровище (!)

Никога не съм разбирала удивлението по бебешки снимки, безразборно публикувани онлайн, и признавам, че това си е лично мой проблем. Но когато дори индустрията за такова сериозно нещо като пелените (които първо трябва да не дразнят кожата и да са качествени, а освен това чистата им идея е да бъдат разкарани възможно най-бързо) мине на страната на попкултурната агресия за слава, очаквам следващия път да ми рекламират мляко, което веднага те прави звезда.

В добре заснетия рекламен клип на памперсите красиви майки-фенове "припадат" по напудрени деца – всъщност като в реалния живот, в който детето е за това да му викаш "ооооо" и "йееее". Над 6660 души харесват страницата Pufies - Супер всеки ден, която е част от кампанията на модерните пелени, а приложението за фотоконкурса ползват близо 12 хиляди.

Няма как да не признаем ефективността на маркетинговия модел, поощряван от манията по публичното bebebook-ване. Но едно е да снимаш детето си, докато се въргаля голо по пясъка по неговия откачен начин, съвсем друго е да нямаш търпение да го покажеш на целия свят, като за целта купиш/вземеш назаем конкретен памперс, за да покриеш условията за конкурса и да му спечелиш професионална фотосесия. Която също можеш да си купиш и има не един готин фотограф, ако толкова ти е скъп семейният фотоалбум.

Не твърдя, че децата трябва да бъдат снимани най-много боси по тревата за реклама на екоинициативи с дъновистки привкус или да показваш снимките само на бабите им. Просто много от характерните черти на съвременната детска фотография ограничават хлапетата до това да приличат непременно на лица от лъскави каталози. А позирането отнема адски много от времето, в което само те знаят колко е лесно да си щастлив.

Oще: деца  памперси  реклама 


Още от Животът

Webcafe.bg предупреждава, че администраторите на сайта трият коментари, които съдържат нецензурни думи, обиди по расов, етнически, религиозен, полов или сексуален признак, както и коментарите, които са на латиница.

Регистриран на: 28.08.2011, 01:43

31 farabundo marti | 29.08.201213:22

Дааа, вярно БГ МАМА ни полази! Е какво пък, разбрах, че на детето от всичко трябва да му се дава - разходки в планината, разходки в Мола, че марковите дрехи го правят умно и щастливо, че майките са предимно лъскавки и спнретнатки...К И Ф Л И и че авторката е същата, ама в по-"възвишен" начин - прибирам се оот ТРИП в планината - абе вие акъл имате ли бе!?
   

оценка

+0 -0

Регистриран на: 25.01.2012, 18:03

30 паяка | 25.08.201214:49

http://www.youtube.com/watch?v=PtCcP9e9gvI&feature=youtu.be
   

оценка

+0 -0

Регистриран на: 04.11.2010, 13:42

29 Mile Manolov | 25.08.201213:13

бгмамите атакуват muhihihihi
   

оценка

+0 -0

Регистриран на: 13.07.2012, 22:35

28 upliftinGKhai | 24.08.201221:01

Млъквай бе , на всяка манджа мерудия .
   

оценка

+0 -0

Регистриран на: 14.09.2011, 21:56

27 deowin | 24.08.201220:15

upliftinGKhai, сещаш ли се за приказката за треската в чуждото око и гредата в своето?
Ако още не си забелязал тая пословична греда, занеси разпечатка на коментарите си на учителката си по български.
Промяната започва от нас самите..
   

оценка

+0 -0

Регистриран на: 13.07.2012, 22:35

26 upliftinGKhai | 24.08.201219:21

Днес българските младежи говорят на напълно различен език ,като във сложно изречение се споменават максимум 1-2 думи на български. Това не е проблем , проблем е че са в анцузи адидас порше дизайн . Да не говорим че не могат да изпишат правилно елементарни думи на български и ги бъркат 9 от 10 пъти Шокиран
И това са младежите , а какво остава за бебетата на които майка им пише трип ?
И интересно , написала е уонаби на латиница а трип на кирилица , като имаме поне 5 български думи с които да замени Бесен
А вие лайкнете статията възмущавайки се от шарените памперси .
   

оценка

+0 -0

Регистриран на: 13.07.2012, 22:35

25 upliftinGKhai | 24.08.201219:01

Павка , съвсем сериозно , по -добре детето ти да споменава трип заради нещата с които се е надрусало Удивителна , отколкото като ходи в планината Удивителна А , и да не уонаби хипи Смее се А за кърменото , ако прочетеш някоя книга ще разбереш как може да се кърми с други неща освен с мляко . И тогава ме пращай на училище !
   

оценка

+0 -0

Регистриран на: 07.09.2011, 12:05

24 axsbf | 24.08.201215:23

ето го неограничения Деоуин, неограничен и безкраен в простотията и глупостта си.
И търси ли, търси сивото за да си оцвети ежедневието на свиркаджия!
   

оценка

+0 -0

Регистриран на: 14.09.2011, 21:56

23 deowin | 23.08.201217:17

>Много сте прости и ограничени !!!!! А статията си е много добре написана, ако имахте малко "сиво вещество" щяхте да го знаете това!!!! Хайде облечети си...

Те това му викам ирония Смее се
   

оценка

+1 -0

Регистриран на: 06.09.2010, 15:20

22 Manuela Gerenova | 23.08.201215:37

Гаро, не знам репутацията на цитираната агенция, за това няма да говоря конкретно за нея.
Но за да се рекламират детски дрешки, играчки, продукти - трябват дечица модели. Няма как например манекенката Таня Илиева със своите 1.80 да рекламира детски стоки, просто е невъзможно.
   

оценка

+1 -0

Най-коментирани