10 от най-объркващите филми в последните години | webcafe.bg
Webcafe

10 от най-объркващите филми в последните години

Lifecafe, по NERDacy.com 13.08.2014, 17:08 (обновена 15.08.2014, 13:58)

1 от 10 снимки Назад Напред

злокобен остров

"Злокобен остров"

"Матрицата"

Въпреки че "Матрицата: Презареждане" и "Матрицата: Революции" бяха меко казано разочароващи, няма как да направим списък с най-предизвикателните за мозъка ви филми без да включим фундаменталния научнофантастичен епос на Уашовски. Той е една ода за света на философите, футуристите и любителите на научната фантастика.

"Матрицата" е изцяло замислен, за да си играе с мозъка ви. Основният му сюжет е, че светът от 1999, който вярваме, че е реален, е всъщност огромна фасада, създадена от злонамерени съзнателни машини, за да поддържат хората в концентриран киберсвят, докато използват телата им като гориво и продължават кампанията си за тотална глобална доминация.

Простото наблюдаване на зеления код, течащ по екрана, е достатъчно, за да обърка дори най-уверения кинозрител, но ако го гледате достатъчно дълго, ще разберете основата на идеята на Уашовски да привлекат вниманието ви към още една възможност за край на човечеството, предизвикана от създадени от хората машини.

"Злокобен остров"

Сигурни сме, че не сме единствените, които мислят това, но Леонардо ди Каприо определено заслужаваше Оскар за ролята си в "Злокобен остров" на Скорсезе. В този филм ди Каприо играе федерален шериф, който отива в психиатрична болница, където властите държат луди престъпници (нещо като American Horror Story: Asylum), за да разследва изчезването на един от пациентите.

По време на това си пътешествие героят постепенно започва да се съмнява във всичко: в уликите, в пациентите, в докторите, в своя партньор, изигран от Марк Ръфало, както и в самия себе си...

"Фонтанът"

Вдъхновяващ филм за живота, любовта, смъртта и приемането на неизбежното, въпреки всички крайни мерки, които човек предприема, за да промени обстоятелствата. Дарън Аронофски слива световете на научната фантастика, фентъзито и религията във "Фонтанът"; там се разказва за мъж на име Томас, изобразен в три различни епохи с три различни живота: в Испания от XVI век, по време на Инквизицията, където Томас е войник; в наши дни, където той е учен; и в XXVI век, където той е астронавт.

И в трите си живота Томас е твърдо решен да открие лекарство за болестта на съпругата си, преди да я сполети неизбежната смърт. Когато неговото пътешествие достига до своя край, той най-накрая разбира какво е животът и жестокия му край - смъртта.

"Блясъкът на чистия ум"

Чарли Кауфман и Мишел Гондри са създали научнофантастичен романтичен филм, който си играе със сърцата и разума на всички, които го гледат. Докато главният герой, Джоел Бариш, се опитва да изтрие от мозъка си всички спомени от бившата си приятелка, ни е показан свят, в който спомените на двамата се сблъскват и се изживяват наново, докато те изчезват в чистото нищо в този многопластов и манипулиращ възприятията ви свят, който е вашето съзнание.

"Мементо"

Въпреки че Кристофър Нолан е известен с трилогията си за Черния рицар и объркващата фройдистка концепция на "Генезис", "Мементо" остава една от най-гениалните му творби. В този филм Гай Пиърс играе Леонард Шелби, мъж, който е прострелян и впоследствие губи краткосрочната си памет и способността да помни събития от близкото минало; затова той непрекъснато оставя съобщения на самия себе си чрез татуировки и снимки.

Зрителите наблюдават постоянните усилия на Шелби да открие мъжа, който е убил съпругата му и го е довел до този хаотичен начин на живот, породен от амнезията. За целта Нолан и брат му подхождат към зрителите с объркващата концепция за разказ в обратен хронологичен ред, който е (не твърде изненадващо) достатъчен, за да свари от самото начало зрителите неподготвени.

Няма значение колко пъти гледаме този филм, все още се впечатляваме от гениалността на братята Нолан, измислили толкова сложен сюжет, само за да изненадват зрителите отново и отново.

"Генезис"

В друг филм на Кристофър Нолан и Леонардо ди Каприо, "Генезис", сме изправени пред нов свят на корпоративен шпионаж. Там героят на ди Каприо - Коб, и екипът му от хора, проникващи в чуждите сънища, се опитват да постигнат революционен генезис - да внедрят идея в чужд мозък.

Единствено Коб е убеден, че генезисът е възможен, но екипът му е до него въпреки всичко. И докато те пребивават в съзнанието на тяхната мишена, са изправени пред убийствени затруднения: сигурността на сънищата; времето; убеждението; и най-лошото от всичко, опасността съзнанието им да увисне в нищото.

Опитът да разбереш концепцията да проникнеш в нечий мозък и да контролираш сънищата му, а в някои случаи и да навлезеш още по-дълбоко в подсъзнанието му - сън в съня - вкарва мозъка ви в тотален лабиринт.

"Да бъдеш Джон Малкович"

Чарли Кауфман си партнира със Спайк Джоунс, за да ви прехвърли в главата на Джон Малкович - буквално. В този филм Джон Малкович играе въображаема версия на себе си, а случаен човек влиза вподсъзнанието му и е в състояние да изживее всяко от неговите действия. След като бива внезапно изхвърлен от мозъка на Малкович, той решава да позволи на други, включително жена си, да влязат в потенциално безумния мозък на актьора.

Това приключение на изживяване на мечтания живот чрез чужд разум води до безброй етични, философски и теоретични въпроси. Ако искате да гледате нещо, което да обърка мислите ви и да се почувствате извън този свят, безтелесното изживяване на "Да бъдеш Джон Малкович" е за вас.

"Тайният прозорец"

Преди Джони Деп да реши да се върне в Карибите като Джак Спароу, той се пробва в ролята на писател с психотична параноя, изгубил вдъхновението си в "Тайният прозорец", базиран на прочутия роман на Стивън Кинг.

Докато Дейвид Кьоп и Джони Деп се потапят в света на човешката психика, и по-специално на дисоциативните личностни разстройства, сме изправени пред сюжет, който включва многобройни убийства, многобройни самоличности, изобретателни преследвачи и смел опит Деп да бъде представен като затворен, склонен към убийства писател.

"Престиж"

Съжаляваме, ако този материал звучи като ода за Кристофър Нолан, но истината е, че той добре знае как да се заиграва със съзнанието на аудиторията. В "Престиж" виждаме двама фокусници, които жадуват да бъдат най-великите магьосници в света; и те не биха се спрели пред нищо, за да го постигнат.

Създавайки велик фокус след велик фокус, те в крайна сметка опитват невъзможното - да използват реална магия - но дали реално успяват? Няма да разберете до самия край, а може би и тогава няма да успеете. Не защото не сте обръщали внимание; а защото всъщност не сте и гледали, "защото всъщност не сте искали да разберете как става. Искали сте да бъдете заблудени."

"Облакът атлас"

Уашовски се завръщат през 2012, за да покажат на света амбициозната си трактовка на романа на Дейвид Мичъл "Облакът атлас", който се проваля в бокс офиса, но според нас все пак заслужаваше признание на Оскарите за най-добър адаптиран сценарий. Основната идея на филма е да изследва как един живот влияе на другите в миналото, настоящето и бъдещето; чрез живота, смъртта и раждането.

Всеки герой вижда различна страна на своето "аз" в различни периоди от времето, обхващащи цяло хилядолетие. От убиец до герой, от любовник до унищожител, "Облакът атлас" е наистина въздействащ на сетивата и психиката филм, каквито не е имало от доста време.

Oще: блясъкът на чистия ум  генезис  джон малкович  кристофър нолан  леонардо ди каприо  мартин скорсезе  матрицата  мементо  мозък  облакът атлас  объркващ  уашовски  филм  холивуд 


Още от Животът

Webcafe.bg предупреждава, че администраторите на сайта трият коментари, които съдържат нецензурни думи, обиди по расов, етнически, религиозен, полов или сексуален признак, както и коментарите, които са на латиница.

Регистриран на: 20.06.2013, 11:59

10 Филип Мирчев | 03.06.201612:22

Пък аз, прочитайки заглавието се сетих за "12 маймуни"
   

оценка

+0 -0

Регистриран на: 25.04.2014, 09:48

9 Nikolay Tsvetkov | 31.10.201413:58

филмите на Ларс фон триер- ето какво ще Ви травмира за цял живот. аз лично предпочитам Вим Вендърс.
   

оценка

+0 -0

Регистриран на: 07.07.2011, 12:03

8 Дракон с кисело зеле | 29.09.201423:54

Уфф.
Половината от изброените филми не съм ги гледал, обаче другата половина пък изобщо не са объркващи. Особено пък филмите на Кристофър Нолан - не че нещо, обаче колкото и да го уважавам, няма как да не ми направи впечатление, че абсолютно всеки от филмите му е тъпкан с толкова много обяснения в прав текст, че дори и най-големият идиот може да го разбере. Да не говорим, че това, което е написано тук за "Престиж", изобщо не е вярно.
   

оценка

+1 -0

Регистриран на: 14.09.2011, 21:56

7 deowin | 29.09.201422:09

Primer е доста тежък, както прекрасно е илюстрирано на http://imgs.xkcd.com/comics/movie_narrative_charts_large.png.
   

оценка

+0 -0

Регистриран на: 02.10.2010, 17:53

6 Damyann Christoff | 29.09.201414:11

Не забравяйте и The Game от 90те с Майкъл Дъглас и Шон Пен.

В него психозата е просто заразителна, а саунтракът - култов! Усмивка
   

оценка

+1 -0

Регистриран на: 30.01.2011, 15:21

5 qhasper | 29.09.201404:29

Тия са слаба ракия. За максимален филм, гледайте Primer и Upstream Color
   

оценка

+0 -0

Регистриран на: 29.09.2014, 00:29

4 Николай Великов.100000136783186 | 29.09.201400:33

В тази колекция липсват филми като Мълхоланд Драйв, Изгубената магистрала и всички останали откачени истории на Дейвид Линч
   

оценка

+3 -1

Регистриран на: 19.07.2011, 00:20

3 Ivo Temelkov | 28.09.201423:15

въъй, гледал съм ги сички. смятайте ко стаа!!!!
   

оценка

+1 -0

Регистриран на: 13.08.2014, 13:35

2 Kenny McCormick | 15.08.201410:16

"Матрицата", "Генесиз" и "Престиж" - американска конфекция. В тая държава снобизмът е едно от най-страшните заболявания...
   

оценка

+4 -2

Регистриран на: 19.07.2012, 15:55

1 impact | 14.08.201421:37

Смее се Смее се Блажени са гледащите американска конфекция. Има и добре направени. Като първия "Игрите на глада", например. Плези се
Не съм фен на прекалено претенциозни филми, но в момента се сетих за два филма с Изабел Юпер - Ma Mere и La Pianiste.
Мислителят, написал горното да вземе да погледа кино. Извинявам се, ако е жена, не погледнах.
   

оценка

+1 -6