Голяма част от медиите подходиха към най-новия филм на Том Круз "Knight and Day" със саркастичността на танцуващи върху гроба му | webcafe.bg
Webcafe

Проваленото завръщане на Том Круз

Lifecafe , По Daily Beast 28.06.2010, 17:24 (обновена 28.06.2010, 17:52)
том круз

Снимка: © Getty Images

Според повечето западни медии, новият филм на Крус е бил най-оскърбителното творение на киното, което Холивуд е пуснал за цяло поколение. Репортерите го нарекоха провал седмици преди излизането му и обявиха чара на Круз за отслабнал.

Голяма част от медиите подходиха към най-новия филм на Том Круз "Knight and Day" със саркастичността на танцуващи върху гроба му. Защо хората толкова искат да мразят някога обичания актьор?

Том Круз се превърна в лесна мишена - най-големият враг на самия себе си, както с твърдата си сциентологична гледна точка към света, така и с мистериозно непоклатимата си самоувереност. Но никой в неговия лагер не беше готов за епичния сарказъм, който предизвика най-новият му филм.

"Knight and Day" се очакваше да маркира триумфалното му високобюджетно завръщане след странните последни няколко години. И въпреки че филмът не е точно катастрофа като боксофис, както мнозина предсказваха, събирайки около $40 млн. по цял свят, той е най-слабото ново заглавие за Круз в последните 18 години. Показвайки, че въпреки старателната му кариерна терапия и охотно самопародиране, завръщането му ще се наложи да почака.

Knight and Day е лека киноцелувка

Круз играе криещ се двоен агент, който въвлича нищо неподозираща блондинка (Камерън Диас) в своите забавления по цял свят. Актьорът изглежда в добра форма за своите 48 години - и в голяма степен образът му се получава какъвто е и в истинския си живот: малко неуравновесен, но странно завладяващ.

Ако наблюдаваш реакцията на публиката - тя изглежда подобаващо очарована, смее се на правилните места, и докато си тръгва, възхвалява впечатляващите автомобилни преследвания.

Но според повечето западни медии, този филм е бил най-оскърбителното творение на киното, което Холивуд е пуснал за цяло поколение. Репортерите го нарекоха провал седмици преди излизането му и обявиха чара на Круз за отслабнал.

Критиците се разделиха

Los Angeles Times го обяви за "най-забавния студиен филм на лятото, правен за възрастни." Но лошите оценки бяха ужасяващи. New York Post каза, че филмът няма "никаква видима амбиция освен това да запуши дупка в графика на студиото, тъй като залязлата му звезда е станала достъпна за снимки за няколко седмици." "Какво липсва?" запита New York Times. "Остроумие, забавност, сексуално напрежение, риск, оригиналност?"

В деня на дебюта на филма, Deadline.com разпространи слухове, че не твърде блестящия откриващ касов сбор на Knight and Day (само $3.6 млн. за една сряда) със сигурност ще попречи на следващото, четвърто поредно, продължение на успешната поредица "Мисията невъзможна". На следващата сутрин Перез Хилтън лекомислено написа в Twitter: "Дните му на боксофис слава са приключили!"

"Не знам дали изобщо съм виждал някога нещо такова," каза уморен представител на 20th Century Fox, имайки предвид шокиращите количества омраза преди самия дебют, които филмът предизвика.

Към четвъртък екипът на Круз отчаяно се опитваше да пренасочи тематиката на медиите, сочейки позитивни публикации в Twitter и Facebook за актьора като начин да се демонстрира силата на филма да издържи. И студиото също се надява на това: Лятото е дълго, а този филм е "от по-бавно вървящите," коментира представителят на Fox.

"Knight and Day" не рестартира кариерата на Круз

Някои от милиардите причини имат по-малко общо с Круз, отколкото с начина, по който фирмът беше маркетиран и пуснат на пазара. Но всичко в крайна сметка ни води обратно към щуротиите от 2005 г., когато той се представи като говорител на църквата на сциентолозите - организация, която много хора смятат за секта. Позитивната Q оценка на Круз - важно мерило за привлекателност за масовата публика, определяна от нюйоркската фирма Marketing Evaluations Inc. - спадна стръмно след изблиците му от "над средна" (29) на "средна" (19). През март тази година Q оценката му беше 17, без признаци за растеж.

Проблемът, както го вижда говорителят на Marketing Evaluations Хенри Шафър, не е толкова поведението на Круз, а възприятието на нежеланието му да отстъпи от позицията си."Той беше много непоколебим за отношението си към сциентологията," коментира Шафър. "И още не може да се възстанови от това."

Круз излезе от релси по толкова неочаквано странен начин, че гуляите в стил Робърт Дауни-младши биха били облекчаващи - или поне биха били по-лесно обясними. Той се хвърли на сцената на Опра Уинфри като маниак, заявявайки любовта си към Кейти Холмс. После осъди Брук Шийлдс, че е взимала антидепресанта Paxil за справяне със следродилната си самоубийствена депресия. После беше войнствен с Мат Лауър в шоуто Today и заяви пред Entertainment Weekly, че психиатрията е "нацистка наука".

Но предстоеше да станем свидетели на още повече странности

В края на 2007 г. пред медиите бяха показани снимки на Крус с превръзка на окото, позиращ с каменно лице в нацистка униформа. Катастрофално погрешен опит да се вдигне шум около драмата му "Valkyrie".

В началото на 2008 г. в YouTube бяха пуснати клипове на Круз, убедено деклариращ отдадеността си на църквата на сциентолозите и приемащ "Медала за свобода" на организацията. Това стана точно по времето, когато неоторизираната му биография от Андрю Мортън се появи на пазара, където той беше назован като второто по власт лице в църквата.

Той се превърна в етикет за този свят и това не му помогна особено

В крайна сметка Круз прибягна до самопародия, като се появи в епизодична роля в комедията на Бен Стилър Tropic Thunder (2008) като дебелия, плешив, безочливо вулгарен филмов продуцент Лес Гросман - и същата година участва и в клипа към "Get Back" на Лудакрис. Този имидж проработи.

Затова миналия месец Круз го демонстрира отново - този път на сцената на филмовите награди на MTV. Там той беше в плешива перука, изкуствени косми на гърдите и дебел костюм, шляпайки по дупето Дженифър Лопес и разтърсвайки уплътнения си с подложки задник. И това беше, ако оставим настрана скока върху дивана в шоуто на Опра Уинфри, най-популярното му изпълнение в последните години.

И да, вече има филм за Лес Гросман в проект. Круз не се отказва.

Oще: боксофис  камерън диас  том круз  църквата на сциентолозите 


Още от Животът

Webcafe.bg предупреждава, че администраторите на сайта трият коментари, които съдържат нецензурни думи, обиди по расов, етнически, религиозен, полов или сексуален признак, както и коментарите, които са на латиница.