Този сайт използва „бисквитки“ (cookies). Разглеждайки съдържанието на сайта, Вие се съгласявате с използването на „бисквитки“. Повече информация тук.

Разбрах

Долче и Габана с дебют в бокса

Модното дуо ще спонсорира боксьорите от Milano Thunder Снимка: Getty Images
Модното дуо ще спонсорира боксьорите от Milano Thunder

Италианските модни дизайнери Доменико Долче и Стефано Габана си сътрудничат с боксов отбор в първа сделка за спонсорство.

Двамата дизайнери се опитват да внесат малко повече динамика в пазарите на външни и лайфстайл продукти.

Модното дуо, чийто секси дрехи и изчистени костюми се носят от поп иконата Мадона и футболиста Меси, са сред няколкото модни марки, навлизащи в масовия спортен сегмент на пазара. Така ще се опитат да увеличат продажбите си, ударени от финансовата криза.

"Спортът е свързан основно с дисциплина и саможертва - и той непрекъснато вдъхновява нашите колекции", споделят Долче и Габана в интервю за Reuters.

Модният доайен Джорджо Армани, който спонсорира баскетболния отбор на Милано с младежката си марка Armani Jeans, оповести, че ще финансира модернизация на спортно съоръжение в града, като за целта ще вложи 7 милиона евро.

Долче и Габана, които вече обличат "Милан" и "Челси", както и националния отбор на Италия, сега спонсорират отбора Milano Thunder, в който участват боксьори като италианския олимпийски медалист Клементе Русо. Отборът ще дебютира в Световната боксова серия - нов международен турниr, през ноември. Двамата дизайнери също така лансираха и линия спортно облекло, наречена Dolce&Gabbana Gym.

"Луксозните марки често си сътрудничат със спортни звезди - това е и една от причините, поради които PPR, собствениците на Gucci Group, купиха Puma", коментира Джеймс Лоусън, директор на специализираната фирма за международни пазарни изследвания на луксозни стоки Ledbury Research.

Френската компания PPR се стреми да разшири дяла си в бизнеса с външни и лайфстайл продукти чрез ново поделени, което по техни предсказания ще осигурява по-голям оборот от луксозната им марка Gucci. "Преливането обаче най-често е към по-стремящите се към покупки на луксозни стоки, поради което други марки лансират вторични серии от продукти като Prada Sport и Escada Sport," коментира Лоусън.

Въпреки това спортният лайфстайл не е привлекателен за всички култури, разкриват специалистите от Ledbury. "Нашите проучвания показват, че концепцията не работи особено добре например за много от японските потребители на луксозни стоки."

Dolce & Gabbana съобщиха за 13.5-процентен спад до 1.379 млрд. евро в продажби на едро за годината до 31 март, тъй като кризата е свила търсенето на облекло от висок клас.

Новината - в малко кофти момент

Новината за "боксовия дебют" на Доменико Долче и Стефано Габана идва в момент, в който двамата са заподозрени в данъчни измами за 840 млн. евро. Сумата беше оповестена от италианския икономически всекидневник "Соле 24 оре", но според "Месаджеро" злоупотребата възлиза на два пъти по-малко - за 420 млн. евро.

Според прокуратурата в Милано двамата основатели на луксозната марка и още петима души са заподозрени във финансови злоупотреби. Все още не са им предявени обвинения.

Следователите подозират дизайнерите, че през 2004 г. в Люксембург са създали фантомната фирма "Гадо", на която е бил поверен контролът над марката, за да бъдат заобиколени италианските данъчни закони.

Компанията Долче и Габана, основана през 1985 г., през 2009 г. е имала 3000 служители, 116 бутици и 17 фирмени магазина.

Италианските данъчни власти разследваха двамата стилисти и през 2008 г. Тогава също ставаше въпрос за фиктивни фирми.

 

Най-четените