Родена да умре бързо | webcafe.bg
Webcafe

Родена да умре бързо

Джулиано Амат 10.02.2012, 13:53 (обновена 22.02.2012, 20:30)

1 от 4 снимки Назад Напред

лана дел рей

Снимка: © Getty Images

От срамежливата руса девойка Лизи не е останало нищо и сега е чисто новата високомерна и уверена Дел Рей с изкуствени устни и маникюр

След като излезе толкова очакваният „дебютен" албум на Лана Дел Рей „Born to Die", микроскопичната родна музикална критика в лицето на няколко медии гръмна като по команда с хвалбите. Това страшно ме изненада. Разбирам, че нашите музиканти можем единствено с перо да галим от колегиалност към пиарите им, нали всички сме в кюпа. Но какво им пречеше да погледнат обективно на албума и певицата като цяло и да не я обсипват цялата в златото, което не заслужава? Явно на мен се пада тази чест...

Дежурното, което трябва да се каже за нея: казва се Елизабет Грант, 25-годишна нюйоркчанка, дъщеря на милионер. И дотук с твърденията каква творческа натура е. Колкото да я изкарват, че пее от душа и сърце, при наличието на много пари е ясно, че ще се превърне в масов продукт, а не в бутиков шедьовър. Затова не могат и да се отрекат успехите й в продажбите, и то във време, когато АСТА се е превърнала в причина номер едно за нощното напикаване на меломаните и обикновен кошмар за всички останали. Тези дни излезе информацията, че са продадени над 800 000 копия в Европа и САЩ от албума й, който се появи на пазара в последния ден на януари. Но тук говорим за успех, който е благодарение на пренаситения на гагавщини пазар.

Лана Дел Рей е вторият опит на Лизи Грант да стане част от каките в попа. Преди това е издала албум с истинското си име, който няма нужда да споменавам, защото тате се е погрижил да го изнесе от пазара и от интернет, за да започне щерката на чисто. От срамежливата руса девойка Лизи не е останало нищо и сега е чисто новата високомерна и уверена Дел Рей с изкуствени устни и маникюр.

Характеристиките на втората могат да се забележат единствено в гласа й, но на живо ситуацията е старата песен на нов глас. Тогава тя е заета с това да си оправя и наглася косата вместо да създаде някакъв контакт с публиката. Синхрон между поклащанията на тялото й и мелодията на песента не е възможно да се намери. Но най-страшно е положението с лицето й - тотална безизразност, никаква чувственост не издава, сякаш зад очите й няма нищо и те са като две дупки на иначе перфектно гримираното платно.

Очевидни са дискомфортът и неувереността, с която пее на живо, а за това мениджърът не може да даде съвет, особено пък щом става въпрос за балади. Хайде, ако беше Мадона и пееше тийн песнички, поне се измъкваш с безброй акробатични и денс номера, защото си минала петдесетака и ще хвърляш в шок публиката. Но млада жена с изявено сценично отсъствие няма място в този бизнес, изхранващ се предимно с концерти.

Въобще не й пасва самоопределението „гангстерката Нанси Синатра". Тя по-скоро е дразнещо лъскава кокетка със странна физиономия. Не случайно излязоха колажи на един куп известни личности, чиито устни са заменени с напомпаните с колаген на Дел Рей, иронизирайки не известните, а певицата.

Не мога да отрека, че песни като „Born to die", „Blue Jeans" и „Video Games" продължават и сега да са в оборот в iPod-а ми, дори след като изслушах над пет пъти албума й в опит да се закача за друго нещо положително. От тези три песни може да се усети каква хармония се е получила между глас, мелодия и ритъм. Но оттук нататък и до края се чува, както Дел Рей го зове, холивудски седкор. Много са ми любими всички музиканти, които кръщават нещото си по друг начин, защото то било толкова уникално, че не се побирало в установените рамки. От цялата смесица лъха на безвкусица, която е напълно оправдана, имайки предвид, че една от фаворитките на Дел Рей е Бритни. Мощният и силен глас пък често преминава в откровено пищене.

За да не изляза поредния хейтър, ще цитирам няколко световни издания с мнение, подобно на моето:

„Като се има предвид нейното шик излъчване, е изненадващо колко тъп, тъжен и беден откъм поп е „Born to Die", Rolling Stone

"Дали е Уте Лемпър? Джесика Рабит? Бети Буп? Дори Дел Рей не знае.", USA Today

„Единствената реална опция е да измие боята от лицето си, да разроши косата си и да опита отново след няколко години. Тогава ще има толкова повече имена за избор.", The New York Times

"Слабото представяне на актрисата/певицата Елизабет Грант.", Los Angeles Times

Качествената музика не може да се определя от парите, които са инвестирани в нея. Но явно продължава превъзнасянето по определени музиканти, които са чисто маркетингов продукт. Лана Дел Рей е надарена с чудесен глас, който обаче засега не използва напълно правилно, и лъскава ретро визия с елементи на пластична намеса. Самите й песни са нищо повече от познатото досега. Просто боза с по-хубав етикет.

Oще: боза  лана дел рей  музика 


Още от Животът

Webcafe.bg предупреждава, че администраторите на сайта трият коментари, които съдържат нецензурни думи, обиди по расов, етнически, религиозен, полов или сексуален признак, както и коментарите, които са на латиница.

Регистриран на: 13.12.2014, 14:50

33 III | 13.12.201415:26

Направих си регистрация в този жалкичък сайтец, за да коментирам точно тази публикация. По-злобно, неориентирано и неподготвено написано нещо, не съм виждала през живота си! Няма лошо човек да има мнение по даден въпрос, но директно да отрича и оплюва нещо, което не разбира... НЕ! Защо успешни и известни трябва да стават само хора започнали кариерата си от нищото? Защо толкова ви пречи, че баща й бил милионер? Единствената му намеса, която се забелязва е в клиповете й. За да стане един добър клип трябват пари. А такива като нейните не съм видяла досега. Относно контактът й с публиката... това е едно неповторимо преживяване! Рядко в днешно време има такива изпълнители, които на всеки един свой концерт да слизат при публиката и да правят това,което прави тя. А за статичността й... предпочитам я милиард пъти пред явно любимото ви на всички "туъркване" на мазни задни части...
Като цяло се интересувам от всякаква музика, но точно поп не слушам. Слушам Лана, защото НЕ е поп, както всички я определят. И защо изобщо музиката ти трябва да се вписва в определен стил, за да се харесва или купува от някого? Слушам твърде тежка музика за ушите на повечето хора, но това не ми е попречило да оценя огромния талант на тази жена, без да взимам предвид това, как тя изглежда, кой е баща й, стринка й и цялата й рода. Има редици примери за това, как различното не се приема, колкото и добре да е поднесено. Тя е един такъв пример- РАЗЛИЧНА!
Погледнете клиповете по долу, за да се осведомите по-добре за гласовите й данни...
https://www.youtube.com/watch?v=a9bJNv8IeqQ
https://www.youtube.com/watch?v=ht-P9S45NEY
https://www.youtube.com/watch?v=3m7MqNwWI_A
   

оценка

+0 -0

Регистриран на: 14.05.2011, 23:16

32 tytyrytka | 15.03.201211:03

eto:http://www.youtube.com/watch?v=kz6IynR55QY
французи и германци са се пробвали в нейното опародяване..
не че клипа е по-добър от оригинала, но показва асоциациите, които подсъзнателно поражда...
   

оценка

+0 -0

Регистриран на: 14.05.2011, 23:16

31 tytyrytka | 15.03.201210:40

съгласна съм със статията, дори била тя негативна.

може пък тая Лана да е дрогирана, бре хора?
просто едно огледалце за пред публиката, как изглежда младежта под въздействието на опиати.

просто се спрете..
да пиете и пеете, дори когато имате мноооого пари! Идея
   

оценка

+0 -0

Регистриран на: 23.02.2012, 20:52

30 Gergana Semkova | 23.02.201221:12

Крайно негативна статия е това! Но ще я приема просто като едно различно мнение от моето, тъй като всеки има право на такова.

Аз лично харесах Лана от първо слушане, което беше крайно учудващо за мен, тъй като от нея лъха прекалено много на USA и пари. Но аз се влюбих в гласа й, в спокойната й музика, дори във визията й. Тя не е просто поредното момиче с възможности, решило да попее за разнообразие. Нейният глас е уникален, красив и лесно се различава сред тълпата от бездарни, но продавани изпълнители. Музиката й носи неповторимото усещане за спокойствие и дълбочина, в които лесно потъваш. Въртя албумът "Born To Die" откакто излезе. Между другото и аз имам iPod, много е важно да се отбележи, за да сме в тон със статията.

Относно другия албум, той дори ми още по-любим. Озаглавен е "Lizzy Grant a.k.a. Lana Del Rey" и все още може да се намери свободно в мрежата. Съвсем различен е като стил, но почеркът на Лана определено се усеща и там.

Може би трябва да кажа, че не слушам модерен американски поп. Противен ми е. Критиките на списания като Rolling Stone никак не ме интересуват, защото те застават зад гъръба на Лейди Гага например, която за мен е едно крайно НЕположително явление в световната музика изобщо. Огромен фен съм на британската музика - вчера, днес и утре, като започнем от вечните The Beatles, минем през мрачните Depeche Mode и стигнем до небрежната Lili Allen например.

Иначе префърцунените критици, те и в Англия не одобряват The Smiths, които всъщност за хората там винаги ще си останат една от най-великите брит поп банди! Т.е. - мнението им не струва за мен.

И най-важното в крайна сметка е музиката да ни носи хубаво усещане на нас самите, независимо колко продавана е тя и какво се говори за съответния продукт в публичното пространство. Затова, не спирайте да търсите, да се ровите и не бъдете част от тълпата, харесвайки нещата с най-много лайкове! Усмивка
   

оценка

+3 -0

Регистриран на: 20.09.2010, 15:16

29 OrchiiDea | 22.02.201213:37

Аз пък не мога да разбера какво се е заял автора с момичето!! Зор, та зор колко бил богат баща й! Ми поне ще й спести унижението да прави свирки на продуценти смотаняци. А колкото до пеенето - по-голяма липса на глас от Риана не мога и да си представя! Слушам я на брит наградите и не вярвам на ушите си! Ама нищо, де. Тя поне беше социалнослаба мургава пуберитетка от островите - полага й се да е "на върха", а ??? Бесен
   

оценка

+0 -0

Регистриран на: 18.02.2012, 00:28

28 vulgar | 18.02.201200:35

ее супер много разбирачи пак..."на живо ставало ясно, кой може"...е к'во Крис Коренл не може да пее ли...? Щото на живо и пълен т..к. Албумът на Лана Дел Рей е доста приятен....movie pop. Звукът - перфектен....
   

оценка

+0 -0

Регистриран на: 29.12.2010, 13:30

27 Божидар Гюлмезов | 14.02.201219:27

Как да е, отклонихме се от темата, а тя беше че момичето с парите на тате е изкарало няколко добри песни, за които научихме от Джулиано, смъкнах си 2 от тях ( и мойта не се спира да ги върти от тогава насам), и че за на живо не става по никакъв начин.


Но как да е, дет се вика не ме интересува съдбата и по никакъв начин, продължава се напред и толкова...
   

оценка

+0 -0

Регистриран на: 29.12.2010, 13:30

26 Божидар Гюлмезов | 14.02.201219:25

Еми всеки както си знае и харесва, на мене просто има няколко чалга песни които ми харесват по една или друга причина, и въпреки че за мен чалгата е тотален боклук, все пак има едно малко количество което не ме дразни, и дори ми харесва - изключението което да докаже правилото...

Всъщност преброих ги в плейлиста - 6 са, ~15 от чалгите на слави трифонов, руслан мъйнов и останалите около тях (които са по скоро простотия отколкото чалга), но как да е...


Но така или иначе - просто не мога да кажа на черното бяло, и си признавам че има няколко чалги които ми харесват, въпреки отвращението което изпитвам към този така наречен "жанр".
   

оценка

+0 -0

Регистриран на: 02.09.2010, 23:02

25 fALLEN | 13.02.201220:19

хубав запис, дори пише че е излъчван наживо. ама аз говоря за реални живи изпълнения... там си личи кой става и кой не. тази явно толкоз си може.
   

оценка

+0 -0

Регистриран на: 14.09.2011, 21:56

24 deowin | 13.02.201220:15

Нали уж говорихме за 'качествена чалга'.

В първата песен се усещаше съвсем леко извиване на гласа в характерния за чалга стил, но аранжиментът е рок, а и текстът не е характерен за чалга. Както сам казваш, това не е чалга.
Втората не особено оригинална песничка с повече ориенталско звучене от нормалното за чалга, плюс една фраза на френски, повтаряна до изтръпване, което се предполага да качи звездите ли? Не успява.
Третата е типична чалга, леко електронно звучене за да е по-мудьерна тъй. Мелодия, текст, аранжимент - нищо, абсолютно нищо оригинално, което да я отличи от всички други иликтронну-мудьерни чалги.

Знам, че току-що отхвърлих едно и изхейтих другите две от трите ти предложения, ама просто не съм съгласен, че са 'качествена чалга'.
Все още чакам добър пример.
   

оценка

+0 -0

Най-коментирани