Франция забрани гей реклама | webcafe.bg
Webcafe

Франция забрани гей реклама

Lifecafe , По La Repubblica 28.06.2010, 13:42 (обновена 28.06.2010, 17:53)

Мускулест красавец се доближава до животно в човешки образ и поза и го гали по току-що избръснатото лице... Звучи повече перверзно, отколкото сюрреалистично, както определят нестандартното си решение създателите на рекламата, забранена за излъчване по тв каналите във Франция.

Отхвърленият спот е поредната война на цензурата с творческите решения в рекламните клипове - конфликт, който всеки път се опитва да очертае граници за това какво е позволено и какво не при рекламата на конкретен продукт.

В случая с рекламата на напитката Orangina, една пума-гей - както е дефинирана ролята на главния герой в спота - се бръсне пред огледалото, след което ползва няколко капки от напитката като афтършейф. Ефектът е толкова силен, че привлича неустоимо един красив и добре оформен мъж и провокира интимна ситуация между него и животното.

"Твърде смело!", е едно от осъдителните мнения. "Това е зоофилия!" коментират други.

Още с появата си, рекламата е пратена в „изгнание" в web пространството. Както често се случва в тези случаи обаче, шумотевицата покрай цензурата действа по-добре от самата реклама. Въпреки че скандалният спот се измести в мрежата, където могат да се видят и много други, забранени от официалните тв канали реклами, критиките към него провокираха по-голяма гледаемост.

Подобни ситуации не веднъж са доказвали, че появята и изчезването на определена реклама е хитър маркетингов подход.

В САЩ например огромна популярност придоби цензурирания клип на PETA с Памела Андерсън, която съблича пътниците с кожени дрехи на летището в ролята си на служител по охраната.  

В Италия пък рекламата на блажна боя Saratoga беше забранена за телевизионно излъчване, защото главните героини бяха жени, които боядисваха в доста непрактични дрехи.

"Клипът беше забранен, тъй получихме доста оплаквания от обществеността", казва Винченцо Гуджино, генерален секретар на Института за автоконтрол на рекламата в Италия - орган, който регулира рекламата и който повече от 40 години наблюдава и оценява рекламните послания, анализирайки предварително обществените настроения.

"Ние не цензураме, по-точно е да се каже, че потушаваме. Но винаги осъществяваме нашата интервенция след като рекламата види бял свят, никога преди това. И като цяло винаги действаме по препоръките на потребителите."

С годините под зоркото око на това жури са минали много реклами - от целуващите се свещеници и монахини, до почти невинен клип с порно звездата Роко Сифреди, който черпи красиви момичета с чипс...

"Днес сме изключително внимателни към послания, които обиждат жените", казва Гуджино. И наистина - последните цензурирани реклами в Италия са свързани със стереотипите на женския образ. Например спот с жена, която чисти полугола, докато партньорът й чете вестници.

"Често това са трикове на по-нисък клас търговски марки, тъй като големите компании са по-внимателни", твърди Гуджино.

Въпреки че една голяма автомобилна компания е санкционирана именно заради буквалната злоупотреба с женския образ - в нейния рекламен клип мъж и жена правят любов, като върху лицето на дамата е залепена снимка на кола...

Oще: гей  памела андерсън  реклама  роко сифреди  цензура 


Още от Животът

Webcafe.bg предупреждава, че администраторите на сайта трият коментари, които съдържат нецензурни думи, обиди по расов, етнически, религиозен, полов или сексуален признак, както и коментарите, които са на латиница.

Най-коментирани