Kултът към Hello Kitty | webcafe.bg
Webcafe

Kултът към Hello Kitty

Lifecafe, по Guardian
02.12.2014, 17:54 (обновена 04.12.2014, 18:35)

1 от 18 снимки Назад Напред

Мания по Hello Kitty

Снимка: © Getty Images

Образ отпреди 40 години, струващ милиарди - но какво всъщност кара хората да обезумяват по тази малка японска играчка?

Дори и да мислите, че не познавате Hello Kitty, със сигурност сте виждали логото: малко изображение, което наподобява котка без уста, с панделка или сърце в косата и се появява къде ли не - от ръчни чанти до тениски, кутии за храна, видеоигри, бижута и дори самолети.

Има над 50 000 продуктови серии Hello Kitty, достъпни в над 130 държави. Sanrio, фирмата-майка на Hello Kitty, отказва да говори с цифри, но глобалните им продажби са около 6.5 млрд. евро годишно и основният дял от тях идва точно от Hello Kitty продукти.

Макар емблематичният японски бранд да навлиза в петото си десетилетие, самият образ не остарява

Въпреки името и вида си (който включва и котешки мустаци), Hello Kitty не е котка, а английско момиче, което никога не остарява. Тя е родена в Лондон през ноември, има кръвна група A и е висока "пет ябълки". Тя се ражда през 1974 година, върху дамска чанта, но бързо се разпространява навсякъде. През август тази година, японското правителство я изстреля дори в космоса.

Hello Kitty Con пристигна в Лос Анджелис, и вълна от розово заля Малкото Токио. Четиридневното събитие в Музея за съвременно изкуство - първо по рода си, се провежда в чест на 40-та годишнина на Hello Kitty. Посетителите могат да посетят Hello Kitty семинари, уъркшопи и лекции, да консумират тематични храни и да пазаруват до припадък.

Hello Kitty привлича определен тип ексцентрична отдаденост. Бихте очаквали тя да е популярна сред младите момичета, но конгресът доказва, че феновете на Hello Kitty са от всякаква възраст и с безгранична потребност от свързани с Hello Kitty събития.

В какво е тайната на привличането?

Едно от първите събития е уъркшоп "шунка мусуби" (мусуби е популярно ястие в Хавай, съставено от резен шунка върху ориз, увит във водорасли), където участниците могат да правят "Hello Kitty за хапване". Уъркшопът се води от Кейти Чин, ТВ знаменитост и готвач. Когато тя приканва хората да обобщят Hello Kitty с една дума, "щастие" се чува поне 5 пъти, както и "радост", "приятелство" и "усмивки". Една жена прави пауза за секунда, преди да изръси "шопинг".

Шопинг, определено. В "супер-супермаркета" на Hello Kitty Con, най-скъпите стоки включват ретро-телефон Hello Kitty за 250 британски лири и мениджърски комплект Casio за над 1500 евро, включващ куфарче, камера и часовник. Има и Hello Kitty играчки, кубчета за редене, комикси и пижами. Dylan Candy Bar, веригата за сладки, притежавана от дъщерята на Ралф Лорън, има щанд със струпана лимитирана серия Hello Kitty шоколад.

Посетителите могат да си направят маникюр с Hello Kitty или Hello Kitty рисунка върху лицето, или да купят украсен с кристали Swarovski пълен с парфюм Hello Kitty пръстен за 100 евро. Hello Kitty Beats by Dre слушалките се продават като топъл хляб. На щанда на американската бейзболна лига, посетителите могат да си направят временни татуировки на Hello Kitty, носеща униформата на любимия си отбор.

Сара Уолсуърт, визуален бранд мениджър на Sanrio, жадува за нещо по-постоянно

Тя чака при салона за татуировки Hello Kitty, където професионални татуисти охотно дават на феновете на Hello Kitty безплатни постоянни доживотни спомени за визитата им на конгреса. За Уолсуърт, която ще си прави татуировка, представяща Hello Kitty с ножица и думата "hello", работата й очевидно е нещо повече от просто средство да си плаща наема.

"Hello Kitty ми е шеф и е абсолютната ми муза във всеки смисъл на думата," казва Уолсуърт. Опашката за безплатни татуировки се вие около цялата сграда, но Уолсуърт приема татуировката си като уникален символ на нейната отдаденост, както и като демонстрация на членството си в общността. "Да си направиш Hello Kitty татуировка може и да е било новост преди 5 години, но сега е нещо, което е задължително, ако си почитател," допълва тя.

Другаде лекции изследват вселената на Hello Kitty и оборват определени митове

Няма моторна резачка Hello Kitty, но има Hello Kitty контактни лещи. Прочутият Hello Kitty вибратор всъщност е "масажор за рамене", макар че надали някой се съмнява в реалното му предназначение. (Обсесията върху "симпатичността" на Hello Kitty е слабо завоалиране на агресивна сексуализация - много от костюмите на конгреса не биха изглеждали неуместно във фетиш-клуб.)

Едно от най-популярните събития е дискусия, председателствана от най-запалените мъже-фенове на Hello Kitty, озаглавена: "И мъжете обичат Hello Kitty". Въпреки че повечето присъстващи са жени, Hello Kitty далеч не остава без мъже почитатели. Един от тях е Томи Морено, 50-годишен гримьор с пищни мустаци, розови панталони, лимоненозелен Hello Kitty пуловер и розова оформена в силуета на Hello Kitty чанта.

Той е запален колекционер от 1978. "Когато бях на 21 години, разнасях чанта Hello Kitty. Хората извиваха поглед нагоре и заявяваха: "Ей го Томи с неговата Hello Kitty чанта!' И отвръщах: ‘Слушайте, аз няма и на 50 да се разхождам с Hello Kitty чанта.' Но миналия уикенд навърших половин век, излязох на няколко питиета в Ел Ей с приятели - и с Hello Kitty чантата си!"

Сред знаменитостите на конгреса е Юко Ямагучи, трети и настоящ илюстратор на Hello Kitty

Ако Hello Kitty беше религия, то тя би била папата. Феновете чакат на опашка, докато Юко, заобиколена от върволица охранители, рисува силуети на Hello Kitty и ги подписва с размах. С боядисана в оранжево коса, кок и ярък грим, тя изглежда като рейвър от 80-те години. Тя споделя, че Лондон е бил избран за родно място на Hello Kitty, защото през 70-те години младите японки са възприемали града в много романтична светлина.

"Тя създава приятелства и прави хората щастливи", казва Юко, запитана за тайната на успеха на Hello Kitty. "Тя е като табула раза и феновете ѝ излизат извън рамките на поколения и полове - хората просто обичат всичко, свързано с Hello Kitty."

Юко не е единствената, която е старателно охранявана

От другата страна на залата има слабо осветено помещение. В центъра му в стъклена витрина е първият Hello Kitty продукт, произведен някога: портмоне от 1974. Пазач стои до витрината в продължение на 7 часа, слушайки отново и отново записаната информация за портмонето. Той споделя, че вече може да рецитира историята на Hello Kitty дори и насън, и че ушите го болят. И това е напълно разбираемо.

Въпреки огромната и озадачаваща империя, демонстрирана на този конгрес, всъщност успехът на Hello Kitty се крепи на простотата. Кристин Яно, един от лекторите и професор в университета в Хавай, твърди точно това: "Светът става сложен и високотехнологичен. Затова нещо толкова просто и нискотехнологично като Hello Kitty изглежда влияе на носталгичните импулси за завръщане към по-простите неща и времена," обяснява тя. "Тя се превръща в този симпатичен, безмълвен обект, който те приема, без значение какво правиш."

Oще: hello kitty  ексцентричност  култ  поп култура  популярна култура  хелоу кити  япония  японска картинка  японски герой 


Още от Животът

Webcafe.bg предупреждава, че администраторите на сайта трият коментари, които съдържат нецензурни думи, обиди по расов, етнически, религиозен, полов или сексуален признак, както и коментарите, които са на латиница.

Най-коментирани