Дигиталната реклама - най-добрата реклама | webcafe.bg
Mobilecafe

Дигиталната реклама - най-добрата реклама

лебовскиMobilecafe
24.09.2015, 11:55 (обновена 30.09.2015, 14:31)
реклама, реклами

Снимка: © Getty Images

Пазарен оптимизъм се отчита в предвижданията за 2016 г. - увеличение на рекламните инвестиции с 4,7% до 554 милиарда долара за 2016 г.

Около 1/4 от глобалните разходи за реклама през 2016 г. ще са в дигиталните медии. Медийна агенция Carat публикува актуализирана си прогноза за разходите за реклама в световен мащаб през 2015 и 2016 г. В Централна и Източна Европа се очаква спад в разходите за реклама, в България тенденцията е за увеличение с около 4,2%.

Данните на Carat са получени от 59 пазара в Европа, Африка, Северна и Южна Америка, Азия и Тихоокеанския регион.

Пазарен оптимизъм се отчита в предвижданията за 2016 г. - увеличение на рекламните инвестиции с 4,7% до 554 милиарда долара за 2016 г.

Дигиталната реклама продължава да увеличава дела си, като основен двигател за това са мобилната реклама, онлайн видео форматите и автоматизирана реклама (т.нар. programmatic buying).

За България Carat запазва прогнозата си за увеличение на общите рекламните инвестиции през 2015 г. с 3,4% и с 4,2% за 2016 г., като най-добре представящата се медия отново ще бъде дигиталната - с ръст на годишна база от 9% за 2015 г. и близо 11% за 2016 г. В основата на този ръст ще бъде бързо навлизащото и у нас автоматизирано закупуване на реклама (programmatic buying).


От регионална гледна точка, Централна и Източна Европа отново е с отрицателна прогноза - спад с 6% за 2015 г., а предвиденото в началото на годината увеличение на рекламните приходи с 3,9% за 2016 г. се забавя до 1.6%.

Причините са главно в по-високия от очакванията спад на инвестициите на най-големия пазар в региона - руския, свързани с намаляването на цените на петрола на световните борси и наложените от Запада санкции. Възстановяването на рекламните инвестиции в региона се очаква да започне през второто или третото тримесечие на 2016 г.

Благодарение на добрите резултати на Великобритания и Испания, западноевропейският пазар успява да задържи положителния си прогнозен ръст и да минимизира краха в някои пазари като Гърция, където прогнозите се сринаха до -12% спад в рекламните инвестиции, в сравнение с предвидените 8% увеличение през март тази година.

"Почти година наблюдаваме засилено колебание по отношение на рекламните инвестиции на големи пазари като Русия и Китай. Видно е, че медийният пейзаж става все по-сложен, защото групирани до скоро по определен признак пазари, сега работят различно като самостоятелни единици, а икономическата ситуация влияе незабавно на пазарния темп". Това заяви Джери Булман, главен изпълнителен директор на Dentsu Aegis Network, част от която е и Carat.

*Carat е глобална медийна агенция No 1 според RECMA и пазарен лидер в дигиталните и разнообразни медийни решения. Основен фокус на компанията е стратегическото и медийно проучване, планиране и купуване. Основана през 1968 г. като първата медийна агенция в света, Carat е част от Dentsu Aegis Network и обслужва клиенти в повече от 150 страни с над 6000 служители в целия свят. Carat е на българския пазар от 2012 г. и се позиционира като иновативна и високоефективна комуникационна агенция.

Oще: carat  инвестиции  пазар  реклама  рекламен бизнес  реклами 


Още от Бъдещето

Webcafe.bg предупреждава, че администраторите на сайта трият коментари, които съдържат нецензурни думи, обиди по расов, етнически, религиозен, полов или сексуален признак, както и коментарите, които са на латиница.

Най-коментирани