Този сайт използва „бисквитки“ (cookies). Разглеждайки съдържанието на сайта, Вие се съгласявате с използването на „бисквитки“. Повече информация тук.

Разбрах

На какво се дължи спадът в приходите на Apple

Приходите на Apple бележат спад на различни места по света, включително и в Китай - а китайските потребители допринесоха много за растежа на компанията през последната година и половина
На вчерашната конференция изпълнителният директор Тим Кук определи тримесечието като трудно и потвърди „паузата в растежа” Снимка: Getty Images
На вчерашната конференция изпълнителният директор Тим Кук определи тримесечието като трудно и потвърди „паузата в растежа”

Вчера Apple официално съобщи за първия спад в приходите си на годишна база от 13 години насам. Компанията отчете приходи от $50.6 млрд. за последното тримесечие и $10.5 млрд. печалба, а за същия период миналата година приходите бяха $58 млрд., а печалбата - $13.6 млрд.

Това означава, че приходите са спаднали с 13%, а подобни резултати са голяма рядкост за Apple, която растеше с бързи темпове дори след като се превърна в най-голямата технологична компания на планетата.

Миналият път, в който нейните продажби намаляха на годишна база, беше през първото тримесечие на 2003 г.

Още през януари от Apple предупредиха, че очакват спад през първото тримесечие на новата финансова година, предимно заради по-слабите продажби на iPhone. Според анализите на финансовата група Morgan Stanley, за периода януари-март Apple е доставила около 51 млн. смартфона в целия свят, но за същия период миналата година броят им беше 61,2 млн.

Анализаторите твърдят, че спадът на Apple на мобилния пазар на първо място се дължи на слабото търсене на флагманските модели iPhone 6s и iPhone 6s Plus.

Всъщност представянето на Apple не може да се счита за слабо и компанията все още е сред най-печелившите и най-високо оценените в света.

Но тя не успява да създаде нов свръхпопулярен продукт, който да компенсира забавянето в продажбите на iPhone.

В началото iPad изглеждаше обещаващо устройство, но пикът в продажбите му беше през 2014 г. и оттогава те постоянно спадат. Apple Watch е последният голям чисто нов хардуерен продукт, който компанията пусна, но засега той не изглежда толкова привлекателен за масовата публика, колкото iPod, MacBook или iPhone.

Apple все още не разкрива точните продажби на Apple Watch, но той попада в категория „Други продукти" - категорията с най-лошо представяне за последните три месеца.

Едно по-слабо тримесечие за 13 години очевидно не е нещо, което трябва да предизвиква паника, но реакцията на фондовата борса тепърва ще се види.

Така или иначе, Apple има достатъчно възможности да промени инерцията със своите $233 млрд. активи.

Съществуват слухове, че вече са наети екипи за разработване на продукти, свързани с виртуалната реалност и с автомобилите, два сектора с огромен потенциал за растеж. До момента в тези сфери Apple изостава от конкурентите Google и Facebook.

Преди да стане изпълнителен директор, Тим Кук беше известен с управлението на снабдителната верига на Apple. С последните си продукти като iPhone SE (който добави по-мощен хардуер към познатия iPhone дизайн), компанията имаше успех в оптимизирането на продуктовата си линия според тенденциите на пазара.

Растежът на Apple на годишна база по тримесечия:

 

Най-четените