Този сайт използва „бисквитки“ (cookies). Разглеждайки съдържанието на сайта, Вие се съгласявате с използването на „бисквитки“. Повече информация тук.

Разбрах

Край с Google Glass, засега

Аанализаторите не предвиждаха в близко бъдеще статута на пазарен хит за всевиждащото устройство - аксесоар, снабдено с екран с големината на пощенска марка, камера и процесор. Снимка: Getty Images
Аанализаторите не предвиждаха в близко бъдеще статута на пазарен хит за всевиждащото устройство - аксесоар, снабдено с екран с големината на пощенска марка, камера и процесор.

Google се отметна от мащабния проект за хай-тек очила и спира продажбите им, така че след 19 януари потребителите няма да имат възможност да се оборудват с експерименталната версия на Glass срещу 1500 долара.

Все пак, американският гигант уточни, че това не означава край на проекта, а просто прекратяване на сегашния вид, функционалности и дизайн. Няма фиксиран срок за ревизия на очилата на бъдещето, но Google остават решени да пуснат на пазара такъв комерсиален продукт, което е сред топ - целите на Сергей Брин.

Базовата версия на Google Glass се появи на пазара в САЩ през 2013 г., а през миналата година и във Великобритания. С футуристичен дизайн, предизвикващ повече насмешка, отколкото респект, Google Glass даваха възможност буквално целият свят да е пред очите ви - от обаждания и социални мрежи, до навигация, камера и прогнозата за времето.

Въпреки първоначалната еуфория на някои фенове, блогъри и знаменитости, устройството предизвика огромни опасения заради възможностите за записване в реално време на случващото се около потребителя - функцията Lifebits, която увреди сериозно репутацията на продукта. Стигна се дотам, че някои ресторанти и барове забраниха на клиентите им да носят Google Glass.

Отказът на Google не е изненадващ, след като очакваният бум в продажбите не се случи, някои от основните разработчици спряха работа, а в подразделението „Х", което се занимава с авангардните проекти на Google, имаше кадрови смени.

Сега компанията ще създаде отделно звено, което ще развива хай-тек очилата, отново с участието на Айви Рос, бивш изпълнителен директор на Calvin Klein.

 

Най-четените