Facebook драматично променя начина, по който ще реди нюзфийда ви | webcafe.bg
Mobilecafe

Facebook драматично променя начина, по който ще реди нюзфийда ви

лебовскиMobilecafe
12.01.2018, 11:42 (обновена 15.01.2018, 07:21)
Марк Зукърбърг

Снимка: © Facebook, Mark Zuckerberg

Промени в алгоритмите ще филтрират съдържанието

Марк Зукърбърг планира да направи големи промени в начина, по който работи така нареченият news feed на Facebook - полето, в което потребителите виждат както най-новите постинги, така и таргетирано рекламно съдържание. Целта на Зукърбърг е постовете от фирми, брандове и медии да станат по-малко видими и, съответно, не толкова натрапчиви.

Вместо това на посетителите ще се показва повече съдържание, което може да предизвика интеракции и дискусии с приятели и членове на семейството, коiто също са регистрирани в сайта.

В свой статус създателят на социалната мрежа казва, че общуването с близките и приятелите е залегнало в основата на Facebook, а цел номер едно е сближаването между хората.

Проучване на екипа на социалната мрежа показва, че именно взаимодействието с приятели е това, което не само привлича отново и отново посетителите, но и ги задържа дълго време на страницата. По тази причина алгоритмите й ще бъдат променени така, че да дават повече съдържание, което може да предизвика интерес и да бъде коментирано.

От повече от година една от основните критики към Facebook е политиката за рекламно съдържание, което се появява твърде често. Понякога рекламите дори прекъсват видеоклиповете в сайта и не могат да бъдат прескочени. А и колкото повече време прекарва човек в сайта, толкова повече печелят създателите му от реклама.

Ситуацията обаче е напът да се промени. След промените алгоритмите ще преценяват всеки постинг, който би могъл да стигне до вас, и след това на база на милиардите сигнали, които сте подали при предишни влизания в профила си, ще решава дали да ви го покаже. Алгоритмите ще оценяват дали дадено съдържание е видео или снимка, както и дали е от член на семейството, от приятел или е новина от медия.

Вследствие на измененията още в близките дни фирмите, които използват Facebook, за да се рекламират, ще забележат как популярността им намалява. Промените ще станат особено осезаеми до няколко седмици.

Зукърбърг допълни, че според отзивите на потребителите платеното съдържание често закрива споделени лични постинги и това пречи на комуникацията.

Отсега нататък ако публичното съдържание е видимо за вас, то ще е такова само с цел да насърчи общуването между посетителите. До момента това се случваше единствено в затворените Facebook групи, в които фенове коментираха телевизионни предавания или спорт например.

Най-вероятно видео включванията на живо също ще бъдат с приоритет, защото изглежда генерират повече внимание и дискусии. Според екипа на социалната мрежа промените неминуемо ще накарат хората да прекарват по-малко, но по-качествено време в сайта.

В друг свой пост от 4 януари Зукърбърг каза, че си поставя за цел през 2018-а да "поправи" Facebook като се увери, че потребителите са защитени от злоупотреби и че времето, в което те са на страницата, е добре прекарано.

Реакцията му идва след предположения на анализатори, че някои държави и политици се опитват да манипулират съдържанието в социалната мрежа, а оттам и обществените нагласи.

Всичко това звучи страхотно, но въпреки обещанията от Facebook не дават конкретна информация какъв тип постинги и дискусии алгоритмите ще оценяват като подходящи за показване. Накрая може да се окаже, че потребителите не виждат най-интересното за тях съдържание, а това, което предизвиква най-ожесточени полемики и разпалени спорове.

Oще: facebook  марк зукърбърг  реклама  рекламно съдържание  социална мрежа  социални мрежи  фейсбук 


Още от Социални мрежи

Webcafe.bg предупреждава, че администраторите на сайта трият коментари, които съдържат нецензурни думи, обиди по расов, етнически, религиозен, полов или сексуален признак, както и коментарите, които са на латиница.

Регистриран на: 27.11.2013, 19:18

1 Nikkor | 14.01.201818:00

Майната му и на Фейсбук и на Марк Зукърбърг.
   

оценка

+0 -0

Най-коментирани