Този сайт използва „бисквитки“ (cookies). Разглеждайки съдържанието на сайта, Вие се съгласявате с използването на „бисквитки“. Повече информация тук.

Разбрах

Facebook обяви война на кликбейт заглавията

"ШОК! БОМБА! Няма да повярвате защо" Снимка: Facebook
"ШОК! БОМБА! Няма да повярвате защо"

"ШОК! БОМБА! Няма да повярвате какво се случи! Страшно е!" - този род публикации, чиито заглавия са създадени да примамват читатели към фалшиви и сензационни новини, скоро ще изчезнат от полезрението ви във Facebook.

Социалната мрежа обяви, че започва да прилага нов алгоритъм за подредба на новините, за да намали до минимум броя на кликбейт-заглавията.

Забраната се отнася за публикации, които умишлено изпускат съществена съдържателна информация или подвеждат читателите, като ги принуждават да кликнат, за да разберат отговора.

Facebook дава пример със заглавия като "Когато тя погледна под възглавниците на дивана си и видя ТОВА... бях ШОКИРАН!", или "Той сложи чесън в обувките си, преди да си легне, и няма да повярвате какво се случи!", или "Кучето лаеше срещу куриера, а неговата реакция беше БЕЗЦЕННА"...

Facebook обяви, че ще категоризира заглавията по два ключови фактора:

1) дали в заглавието липсва информация, която не дава възможност на читателя да разбере какво е съдържанието на статията; и

2) дали заглавието преувеличава съдържанието на статията, за да подведе очакванията на читателя.

Заглавието от типа "Никога няма да повярвате кой се спъна и падна на червения килим", например, прикрива информацията, без която няма как да се разбере статията. Заглавието "Всъщност ябълките са вредни за вас?!" също подвежда читателя.

Алгоритъмът на Facebook е създаден по подобие на системите за електронна поща, които отсяват спам-съобщенията. Той е изработен, след като екип от анализатори на Facebook е прегледал хиляди статии по тези критерии, за да установи системата на кликбейт-заглавията.

"Системата ни идентифицира както постовете, които са създадени за да ловят кликове, така и домейните и страниците, през които най-често се публикуват подобни статии. Линковете, които се споделят или публикуват от тези източници, ще се появяват на по-ниски позиции във вашия News Feed", казват от Facebook.

 

Най-четените