Този сайт използва „бисквитки“ (cookies). Разглеждайки съдържанието на сайта, Вие се съгласявате с използването на „бисквитки“. Повече информация тук.

Разбрах

24symbols срещу chitanka.info

24symbols представиха сайт за четене и споделяне на книги по модела на европейската услуга за цифрова музика, който засега си поставя за цел да генерира приходи от реклама и абонамент
24symbols представиха сайт за четене и споделяне на книги по модела на европейската услуга за цифрова музика, който засега си поставя за цел да генерира приходи от реклама и абонамент

Устройствата като прословутия четец Kindle на Amazon увеличиха значително търсенето на електронни книги, но ако Kindle е "iTunes за електронни книги", къде е неговият Spotify еквивалент?

24symbols е нова услуга, която стартира официално преди броени дни след период на затворени бета-тестове. Тя ще предлага достъп по заявка до библиотека с известни заглавия - на принцип, подобен на услугите за поточна музика.

Малка испанска компания се пробва с абонаментен бизнесмодел за четене

24symbols представиха сайт за четене и споделяне на книги по модела на европейската услуга за цифрова музика, който засега си поставя за цел да генерира приходи от реклама и абонамент.

Потребителите ще могат да четат книги безплатно, ако приемат показването на реклами в страничните полета - или чрез заплащане на месечна такса, с която рекламите ще бъдат скрити. Услугата бе лансирана официално миналия четвъртък и в момента е достъпна за употреба на компютри и смартфони.

24symbols засега дебютира със скромна библиотека от 1000 заглавия, като сред тях попада колекция от класически творби, както и някои популярни заглавия от малки до средни по мащаб издатели.

Идеята в момента е максимално опростена и семпла - влизате в сайта, търсите книга, която искате да прочетете и след това... просто я четете. Подобно на Spotify, липсват каквито и да е ограничения - можете да четете толкова книги, колкото поискате. Интеграцията с Facebook прибавя и социален елемент в услугата - благодарение на нея, вашите приятели ще могат да ви препоръчват подходящи книги.

"Предимството за потребителите е, че те могат да четат безплатно, ако нямат против да им бъдат показвани реклами," пояснява Аитор Грандес, изпълнителен директор на малката испанска компания, стояща зад сайта. От компанията си поставят за цел да успеят да привлекат поне 8.5 на сто от потребителите си в акаунти с платен абонамент.

Създателите на услугата я лансират като по-добра алтернатива на пиратството

Грандес сподели и че 24symbols, чието име се отнася до гръцката азбука, ще помогне в борбата с пиратството, което се е масово разпространено в музиката, публицистиката, киното и телевизията, като съхранява съдържанието си на сървъри, вместо то да бъде сваляно на индивидуалните потребителски устройства.

"При наличието на лесна за употреба услуга на разумна цена, се надяваме, че хората няма да прекарват толкова много време в търсене на пиратски версии," пояснява той. "Времето все пак е и пари".

Макар и малък играч, 24symbols ще се конкурира с гигантски съперници като Kindle на Amazon.com, електронната книжарница на Barnes & Noble, както и с услугите за електронни книги, които вече са достъпни на iPad от Apple.

Google също работят върху собствен проект за електронни книги. Грандес твърди, че 24symbols е различен от всички тези конкуренти заради абонаментния си модел - което означава, че хората не трябва да заплащат за всяко отделно заглавие, а освен това се различава и по интеграцията си с някои социални мрежи.

Компанията ще прехвърля 70% от печалбата на издателите - пропорционално на броя прочетени от потребителите страници. Освен това, издателите ще имат възможност да видят колко от книгите им се споделят и препоръчват в социалните мрежи.

В момента на публичния сървър са достъпни почти всички класически творби (с вече изтекли авторски права) на испански, английски, португалски и датски, като Грандес се надява, че броят на заглавията ще се увеличи до 30 000 до края на годината.

Настоящият малък размер на библиотеката означава, че в момента 24symbols по-скоро демонстрира бъдещия си потенциал, отколкото се стреми към пазарен пробив. Един от създателите на фирмата Хусто Идалго сподели, че понастоящем компанията финализира някои сделки, с които допълнителни издатели ще се присъединят в сайта.

Спорно е дали рекламите ще бъдат достатъчни за оцеляването на 24symbols

Естествено, за да гарантира прилично ниво на печалбите, 24symbols ще трябва да постигне разумен баланс между безплатните и платените абонаменти. В момента рекламите в безплатната версия са твърде ненатрапчиви, за да заставят хората да платят за достъп без тях - а абонаментите определено ще бъдат по-доходни за 24symbols от рекламите.

Ако 24symbols успее да привлече някои от големите издатели, не е изключено най-търсените и популярни издания да станат достъпни само за платените абонати.

Въпреки всичко, тези тревоги все още принадлежат на бъдещето, а за сега 24symbols е чудесна чернова на това, в което би могъл да се превърне. В момента достъпът до 24symbols става изцяло чрез браузър; до няколко дни ще бъде представено приложение за iPad, чрез което четенето на книги през услугата ще стане с една идея по-приятно. Освен това предстои да се появят и приложения за iPhone, както и за мобилната платформа Android.

Грандес обяви, че търси финансиране. "За да пробием на пазара, за да поддържаме качеството на продукта си и за да се сдобием с международно съдържание, ще се наложи да получим допълнително финансиране. В момента търсим рискови инвеститори от САЩ и Европа," допълва той.

 

Най-четените