Този сайт използва „бисквитки“ (cookies). Разглеждайки съдържанието на сайта, Вие се съгласявате с използването на „бисквитки“. Повече информация тук.

Разбрах

Народна република Facebook

Вече няма да има референдуми във Facebook. Нищо, че 88% от все пак разбралите за последното допитване ги искат... Снимка: Getty Images
Вече няма да има референдуми във Facebook. Нищо, че 88% от все пак разбралите за последното допитване ги искат...

Facebook приключи последния референдум в своята история. TechCrunch съобщава, че въпреки съпротивата на 88% от гласувалите, социалната мрежа все пак ще премахне гласуването за промени във функциите на сайта и ще използва потребителската информация от Instagram.

Референдумът беше най-големият в историята на Facebook, като надмина този от април 2009 г., когато се включиха 665 000 души. Въпреки това, сега участвалите 668 500 човека са само 0.0668% от регистрираните потребители на социалната мрежа. Резултатите щяха да бъдат признати за валидни само при участие на минимум 30% от потребителите.

Това е твърде висок праг, като се има предвид, че в Timeline-ите на хората не се е появявало съобщение за референдума. Опцията е почти скрита, тъй като е на забутаната страница Facebook Site Governance. Поради една или друга причина, не беше създадена и „вирусна" кампания по темата, макар подобни да успяват даже у нас да мобилизират стотици хиляди потребители.

Тъй или иначе, Facebook ще възложи на външна фирма да анализира резултатите, след което ще обяви как ще промени своите регламенти.

Вместо да обявява публична дискусия за предстоящи промени и да обявява референдум при над 7000 коментара, социалната мрежа ще разчита на директна комуникация между заинтересованите потребители и членове на екипа. Макар да се смяташе, че старата система има сериозни проблеми, мнозина са на мнение, че е имало по-добър начин от това референдумът просто да бъде премахнат.

Освен край на демократичния експеримент, проваленият референдум означава и че Facebook ще обменя данни с партньорите си, сред които е и наскоро закупената Instagram. Това е важно за приложението, което не разполага с голяма собствена база с потребителски данни и така не може да излезе на пазара на таргетирана реклама. TechCrunch коментира, че това вероятно така Facebook ще започнат да си връщат 715-те млн. долара, които дадоха за Instagram.

 

Най-четените