В Парадайза на продуктовото позициониране | webcafe.bg
Musiccafe

В Парадайза на продуктовото позициониране

Иван Петков
17.12.2014, 18:22 (обновена 06.01.2015, 16:21)
Жана Бергендорф и Кристо

Новият дует между Жана Бергендорф и Кристо прави реклама по начин, който вероятно ще отблъсне доста хора

Танци на покрива пред едно огромно лого, рапиране „Аз живея в рая, намирам се в Paradise", разходка с коли и мотори на познато кръстовище до голям мол, разголени момичета край бляскави магазини и щандове.

Така изглежда последният писък на продуктовото позициониране в България. Става въпрос за новия сингъл на Жана Бергендорф и Кристо „Играем с теб до края", който от известно време вече се промотира по всякакви канали и вчера беше официално представен във въпросния мол, който така всеотдайно рекламира.

Песента и нейният клип ни карат като най-обикновени потребители и музикални фенове да се запитаме: не ни ли идва малко в повече този тип реклама?

Едва ли проблемът е в самите „действащи лица". Жана Бергендорф е впечатляваща певица, безапелационна победителка в X-Factor и даже избрана за жена на годината. С рапъра Кристо малко или много сме свикнали, това не е първи случай, в който той рекламира същия мол в песните си (спомнете си и дуета му с Лора Караджова, издайнически озаглавен Paradise).

А и самият Paradise Center е приятно място - доколкото въобще един мол може да бъде такова.

Също така, едва ли има съмнение в ползите за изпълнителите и за мола от такова агресивно взаимно промотиране. Paradise Center са утвърждава още повече като водещ развлекателен център, а изпълнителите и музикалните компании зад тях произвеждат сингъл, от който наистина могат да разчитат да припечелят.

Само че възниква и въпросът ние какво печелим и как едно такова продуктово позициониране в музиката ни променя като публика

Независимо дали сме фенове конкретно на рап песните на Кристо, на гласа на Жана, или предпочитаме съвсем друга музика, нормално е да се опасяваме, че похватът ще навлезе и в други песни и жанрове (ако се окаже достатъчно успешен бизнес модел) и ще предизвика още повече скептицизъм към новата българска музика - която и без това не е особено впечатляваща откъм количество и качество, а и не получава кой знае какъв ефир с някои изключения.

В този смисъл нищо чудно продуктовото позициониране да се окаже едно огромно изкушение за българските лейбъли и поп изпълнители, на което обаче те трябва да устоят.

Трябва, защото нека само помислим: как ще реагира публиката, ако остане с усещането, че й пробутват най-обикновена реклама и й я представят за творчество? А ако малкото свежи нови лица на сцената се „залепят" за няколко търговски марки и започнат да правят песните си с мисълта какво точно ще рекламират в тях?

Дано се окаже, че преувеличаваме. В крайна сметка, като оставим настрана видеото на „Играем с теб до края", което си е откровен рекламен спот, промо препратките в самия текст не са чак толкова агресивни. А ако наистина имаме една добра песен пред себе си, явната реклама в нея може и да не е толкова трудна за преглъщане... Дали?

Oще: paradise center  x-factor  българска музика  жана бергендорф  кристо  лора караджова  мол  парадайз  песен  продуктово позициониране  рап  реклама  сингъл  хип-хоп 


Още от BG музика

Webcafe.bg предупреждава, че администраторите на сайта трият коментари, които съдържат нецензурни думи, обиди по расов, етнически, религиозен, полов или сексуален признак, както и коментарите, които са на латиница.

Регистриран на: 18.09.2013, 11:56

7 Citizen X | 18.12.201418:04

@ ГриЗли - Изчерпва всичкото оДговор
   

оценка

+0 -0

Регистриран на: 08.01.2013, 14:20

6 Илияна Т. | 18.12.201415:50

това не е от днес - 3 в 1 какво беше?
   

оценка

+0 -0

Регистриран на: 08.09.2010, 14:12

5 Белка Стрелка | 18.12.201414:50

Ами как иначе ПланиноСелска ще избие парите които са вложени в нея, то за какво ни я бутат под носа непрекъснато като победител от НеЗнамСиКакъв Фактор. Продуцента нали трябва да папка и той нещо.не може само на домашна ХАЛВА да кара арменецът.
   

оценка

+2 -0

Регистриран на: 19.08.2014, 10:53

4 ksharp | 18.12.201414:31

Рекламодателите ще внимават доста с позиционирането, защото на народа доста му е писнало от реклами.
   

оценка

+0 -0

Регистриран на: 04.10.2010, 20:33

3 Гризли | 18.12.201410:41

"Който плаща, той поръчва музиката"
Народна мъдрост

"Кой ще гледа клипа и слуша песента"
Индивидуална мъдрост
   

оценка

+4 -0

Регистриран на: 18.12.2014, 10:13

2 Katerina Georgieva.736724769 | 18.12.201410:14

Откровена чалга си е тая песничка!
   

оценка

+1 -0

Регистриран на: 18.08.2010, 20:27

1 Оня Дето Го Трият | 18.12.201409:35

А кой е по-неприятен - Криско или Кристо? не разбирам
   

оценка

+1 -1

Най-коментирани