За изкуството трябва да се плаща | webcafe.bg
Musiccafe

За изкуството трябва да се плаща

Musiccafe, по Rolling Stone 08.07.2014, 17:31 (обновена 15.07.2014, 11:00)

1 от 12 снимки Назад Напред

тейлър суифт

Снимка: © getty images

В САЩ Тейлър Суифт е истинска сензация

Тейлър Суифт, която се описва като "ентусиазиран оптимист", представя розово бъдеще на музикалната индустрия в коментарна статия за Wall Street Journal. Успехът на бизнеса, според нея, се свежда до намиране на правилната цена за музиката и запазването на интереса на музикалните фенове, като те бъдат изненадвани.

"В последните години вероятно сте чели материали за големи имена в музикалния бизнес, които са решили на практика да дават даром своята музика, заради някоя промоция или ексклузивно споразумение," пише популярната кънтри певица и аткриса.

"Моята надежда за бъдещето, не само в музикалната индустрия, но и за всички млади момичета, които срещам... е те да осъзнават стойността си и да не се притесняват да искат това, което заслужават. По своята същност стойността на албума се равнява на количеството "душа и сърце", които създателят му е вложил в него", допълва Суифт.

По мнение на певицата, въпреки факта, че пиратството е поизпразнило хазната на звукозаписната индустрия, музиката е ценна и си заслужава парите, която хората плащат за достъпа до нея.

"Музиката е изкуство, а изкуството е важно и рядко нещо", твърди Суифт

"Важните, редки неща са ценни, а за ценните неща трябва да се плаща. По мое мнение музиката не бива да бъде безплатна. Моето предсказание е, че отделните изпълнители и техните лейбъли някой ден ще решат каква е пределната точка на цената на албумите. Надявам се те да не се подценяват или да не оценяват твърде ниско изкуството, което създават."

Иначе Суифт е на мнение, че музиката, която хората купуват, е нещо, които ги "пронизва като стрела през сърцето, кара ги да се чувстват силни или им позволява да се чувстват, сякаш не са сами в усещането, че са толкова сами".

Господарката на кънтрито вярва, че феновете мислят за музиката така, както мислят за междуличностните връзки - някои парчета са като "мимолетни флиртове", докато други са достойни да бъдат запазени и ценени; тя иска да вижда изпълнителите да изграждат такъв тип връзки, каквито баща й има с музиката на Beach Boys, или майка й с Карли Саймън.

Но за да бъдат задържани младите фенове, изпълнителите трябва да не спират с изненадите

"В YouTube поколението, в което живеем, излизах на сцената всяка вечер на турнето ми по стадиони, знаейки, че почти всеки от феновете вече е гледал шоуто онлайн", пише Суифт.

"За да продължа да им показвам неща, които никога не са виждали досега, извеждах десетки специални гост-изпълнители, които да пеят хитовете си с мен... Надявам се изпълнителите на следващото поколение да продължат да измислят изобретателни начини да държат аудиторията в напрежение, да бъдат максимално предизвикателни според възможностите си."

Въпреки че се описва по-рано в материала като оптимист, Суифт изтъква, че съзнава добре, че времената се променят. Феновете вече избират селфитата пред автографите, а с важността на социалните медии тя е наблюдавала промяната на тенденциите в развлекателната индустрия .

"Моя приятелка - актриса ми каза, че когато при кастинга за скорошния й филм се е стигнало до избор между две актриса, кастинг режисьорът е избрал актрисата с повече последователи в Twitter," пише тя.

"Виждам как това се превръща в тенденция и в музикалната индустрия", допълва американката и заявява, че връзката в социалните медии с феновете е важна. Тя приписва на присъствието си в MySpace важна роля в подписването на договор с лейбъл през 2005 г. Ето защо, според нея, все повече изпълнители ще получават оферти за договор с лейбъли на база взаимодействието им с феновете.

Oще: youtube  интернет  кънтри  лейбъли  музикален бизнес  тайлър суифт 


Още от Musiccafe

Webcafe.bg предупреждава, че администраторите на сайта трият коментари, които съдържат нецензурни думи, обиди по расов, етнически, религиозен, полов или сексуален признак, както и коментарите, които са на латиница.

Най-коментирани