U2 спечелиха най-много през 2009 година | webcafe.bg
Musiccafe

U2 спечелиха най-много през 2009 година

Аспарух Калянджиев , По Billboard 03.03.2010, 09:18 (обновена 18.08.2011, 11:43)
U2

360° tour на U2 е най-скъпото турне, организирано някога

В музиката успехът може да бъде измерван по много начини: прекарани седмици начело в класацията на "Билборд", брой спечелени награди "Грами"... Но както пеят в песните си много изпълнители - от Барет Стронг до Pink Floyd и Шон "Диди" Комс, когато стигнем до същината, всичко опира до парите.

Четвъртото издание на годишната класация на "Билборд" на най-печелившите хора в музикалния бизнес включва новаци като Kings of Leon и Тейлър Суифт и ветерани като Брус Спрингстийн и Fleetwood Mac.

Колкото по сложна става музикалната индустрия, толкова повече се усложнява и формулата, по която се смятат печалбата на артистите. В класацията са включени постъпленията, спечелени от CD, DVD и цифрови продажби, отчисления от издаване на парчета и всякакви форми на поточно разпространение. Едно обаче остава постоянно: турнетата са основният инструмент за пълнене на банкови сметки, както най-драстично се доказва от лидерите през 2009 година - U2.

10. Metallica - $25 564 234

Metallica имат поне два повода за празнуване през 2009 г.: включването им в „Залата на славата на рокендрола" и излизането на "Guitar Hero: Metallica". Заедно с приходите от турнета - групата получи $22.8 млн. от 55 концерта на стадиони, които привлякоха повече от 968,000 фенове. През 2009 г. Metallica продадоха и 694 000 албуми. По-голямата част от тези продажби идват от продуцирания от Рик Рубин техен диск от 2008 г. "Death Magnetic" (297 000). Общите им приходи от продажби на албуми са сумарно около $1.6 млн. А по-голяма част от печалбата идва от изтегляния на хита им от 1991 г. "Enter Sandman," който бе продаден в 450 000 копия.

9. Кени Чесни - $26 581 141

Като един от елитните изпълнители, правещи световни турнета, Кени Чесни е продал повече от 1 милион билети за седем последователни години. В кънтримузиката певците, имащи големи продажби на билети, оглавяват и чартовете за излъчвания по радиото и продажби на дискове. Чесни не прави  изключение, като продажбите на негови физически албуми в САЩ вървят приблизително също толкова добре, колкото и билетите за концертите му. Резултатите му от продажби на цифрови песни също са сред най-високите в този списък, а песните на кънтризвездата са звучали в повече от половин милион рингтонове през 2009 г.

8. Coldplay - $27 326 562

Coldplay не позволиха делото за нарушени авторски права, заведено от китариста Джо Сатриани, да помрачи духа им през отминалата година. Въпреки юридическата шумотевица (в крайна сметка двете страни се споразумяха през септември и обвиненията бяха оттеглени), групата е спечелила $24.7 млн. от турнета след албума им от 2008 г. "Viva La Vida or Death and All His Friends," който е продаден в 495 000 копия през 2009 г. Coldplay продадоха 852 000 албуми през 2009, което им донасе $1 млн. печалби.

7. Jonas Brothers - $33 596 576

Jonas Brothers пуснаха четвъртия си студиен албум, "Lines, Vines and Trying Times" (Hollywood) на 15 юни, като той дебютира директно на първото място на Billboard 200 и осигури на бой-групата още една плодовита година на продажби на албуми и турнета. Бандата спечели почти $1.3 млн. от отчисления от CD. Световното им турне спечели $31.4 млн. и донесе на групата Eventful Fans' Choice Award на концертните награди на "Билборд" за 2009 г.

6. Пинк - $36 347 658

Дори преди да се издигне на трапец на MTV Video Music Awards, Пинк вече имаше най-добрата година в кариерата си. Тя официално се отърси от имиджа си на неуспешна през 2008 г. с излизането на "Funhouse," но 2009 я издигна до нови висини благодарение на международните й турнета по стадиони и големи концертни зали, които й донесоха $35 млн. Нещо повече, спиращото дъха изпълнение на Пинк на наградите "Грами" за 2010 на "Glitter in the Air" - и последващият ръст на цифровите продажби на това парче с 1.143% - означават, че печелившите й забавления продължават и сега.

5. Бритни Спиърс - $38 885 267

Изглеждаше невероятно, че Бритни Спиърс някога би могла да се възстанови професионално от серията от странни събития, която доведе до нейния диск "Circus" от 2008 г. Но албумът застана начело на Billboard 200 през декември тази година, а успехът на попзвездата продължи през 2009 с турне по големи концертни арени, което й спечели $36.4 млн. и продажби на албуми, които надминаха 763 000 копия. В цифров вид Спиърс е продала 7.5 милиона копия от песните си; най-продаван беше пикантният продуциран от Макс Мартин сингъл "3," който доведе до 1.6 милиона изтегляния.

4. AC/DC - $43 650 466

Въпреки че огромната част от печалбите на AC/DC за 2009 дойдоха от турнета по международни арени и стадиони (това им донесе $41.4 милиона от концерти и ги постави на 4 място в класацията на "Билборд" за 25-те най-печеливши турнета), австралийските рокери също така имаха постоянни продажби на албумите от каталога си. Наистина най-добре продаваният албум на групата беше ексклузивният за Walmart диск "Black Ice" (2008), който бе купен в 227 000 копия. Но близо до него на второ място беше класиката "Back in Black" с 215 000 копия. Сумарно групата е продала 1.1 милиона албуми през 2009 г.

3. Мадона - $47 237 774

Подобно на U2, Мадона тръгна на турне за първи път след дългосрочна сделка за $120 млн. с Live Nation. Sticky & Sweet стана най-печелившото турне на солов изпълнител до момента. Продажбите на дискове на Мадона бяха осезаемо далеч от нейните години в зенита на най-големите й хитове, но все още повече от достойни - и в физически, и в цифров вид. Тъй като песните й идват от широка гама от автори, дялът за издателските права е доста добре разделен. Все пак усилията й за утвърждаването на нейна марка, лицензирането и продажбите на сувенири са сред най-разностранните и доходните в музикалния бранш.

2. Брус Спрингстийн - $57 619 037

С нов студиен албум, ексклузивно разпространявана чрез Walmart компилация от хитове и натоварен график за турнета, Брус Спрингстийн спечели най-много пари през цялата си кариера през 2009 г. Името на Спрингстийн никога досега не е било толкова популярно, като допълнителен плюс му добави концертът в полувремето на "Супербоул", в Кенеди Сентър и сделка с Ticketmaster. Спрингстийн също така беше силен в продажбите на дискове и на фронта на цифровите продажби, с повече от 2 милиона изтеглени песни. А тъй като той пише всичките си песни, всичките издателски отчисления също остават в неговия джоб. Забележително, Спрингстийн е близо до върха на класациите повече от 35 години след дебютния си албум.

1. U2 - $108 601 283

По средата на турне, предопределено да стане най-печелившото в историята, U2 остават най-голямата група в света. 360° tour е първото турне на групата от 12-годишният договор с Live Nation. Контрактът включва турнета по цял свят, мърчандайз и носещият добри печалби web сайт U2.com, златна мина за цифрово разпространение на всичко, свързано с U2. Текущото им глобално турне по стадиони в цял свят е най-скъпото, организирано някога - твърди се, че дневните разходи са около $750 000 - но тези разходи добре се покриват от най-голямата посещаемост някога - заради 360-градусовата сцена, използвана от групата. Дори по най-консервативни оценки, U2 до момента са спечелили най-много пари в музикалния бизнес за отминалата година.

Oще: money makers  u2  билборд 


Още от Musiccafe

Webcafe.bg предупреждава, че администраторите на сайта трият коментари, които съдържат нецензурни думи, обиди по расов, етнически, религиозен, полов или сексуален признак, както и коментарите, които са на латиница.