Iron Maiden измъкват икономиката от кризата | webcafe.bg
Musiccafe

Iron Maiden измъкват икономиката от кризата

Musiccafe, по Guardian
09.12.2013, 17:01 (обновена 20.12.2013, 16:17)

1 от 4 снимки Назад Напред

iron maiden

Снимка: © Getty Images

Брус Дикинсън непрекъснато работи за марката Iron Maiden

Iron Maiden никога не са били наистина модерни - те са прекалено мейнстрийм за пънка, прекалено тежки за ню уейв, прекалено шумни за поп.

Но явно класическата британска хеви метъл група е особено добра, когато трябва да превърне музиката си в чисто злато. Както и когато трябва да извлече конкретни ползи от дигиталното пиратство.

В доклад на Лондонската фондова борса, публикуван в края на миналия месец, Maiden са цитирани като една от най-бързо разрастващите се фирми във Великобритания, които помагат за измъкването на английската икономика от кризата.

Според доклада, озаглавен „1000 компании, вдъхновяващи Британия", холдингът на групата (Iron Maiden LLP) е една от шестте фирми начело на музикалния бизнес на Острова.

Впечатляващото е, че метълите са постигнали това не с някакви новаторски стратегии, а по традиционния начин, чрез добрия стар мърчъндайзинг и неуморни пътувания по турнета.

Последното им турне например продължи 109 дни, премина през 24 страни и предложи общо 46 концерта. През това време групата и нейният екип изпиха общо 5646 бутилки от марковата им бира Trooper, а някак между другото фен базата им нарасна с пет милиона души (според Musicmetric), повечето от Южна Америка.

Обяснението

"Данните за Iron Maiden от BitTorrent показват, че в Бразилия феновете им са страшно много", казва основателят и шеф на Musicmetric Грег Мийд. „И предвид, че Бразилия е една от водещите световни нации в обмена на файлове, това е много мощен индикатор за популярността им.

От доклада се вижда, че с постоянното си свирене по турнета, Maiden успешно използват безплатния обмен на файлове, за да си спечелят фенове, които са готови да вложат пари в групата", продължава Мийд.

„Това е ясно доказателство, че има голяма полза да гледаш глобално на турнетата си и да следиш къде по света са разпределени феновете ти".

Iron Maiden LLP наистина дръпна много през последните години и пусна доста разнообразни продукти с марката Iron Maiden извън стандартните фланелки и значки - например споменатата бира Trooper, скейтбордове, филми, компютърни игри и др.

А вокалистът на групата Брус Дикинсън само затвърди репутацията си на всестранно развита личност с неповторим бизнес нюх, от каквито световната икономика има постоянна нужда.

Oще: iron maiden  musicmetric  борса  икономика  мърчъндайзинг  пиратство  продукт  турне 


Още от Musiccafe

Webcafe.bg предупреждава, че администраторите на сайта трият коментари, които съдържат нецензурни думи, обиди по расов, етнически, религиозен, полов или сексуален признак, както и коментарите, които са на латиница.