Признанията на Робин Тик | webcafe.bg
Musiccafe

Признанията на Робин Тик

Musiccafe, по Hollywood Reporter 16.09.2014, 16:34 (обновена 17.09.2014, 14:06)

1 от 4 снимки Назад Напред

Робин Тик

Снимка: © Getty Images

В разпит за плагиатстване от Марвин Гей, певецът дори пробва рокендрол защитата: "Няма едно интервю, което да съм дал, без да съм бил дрогиран"

"Blurred Lines," поп-хитът, който бързо се превърна в една от най-скандалните песни на новото хилядолетие, сега провокира още повече дискусии заради публикуването на странни изявления, дадени от Робин Тик и Фаръл Уилямс.

Става дума за показания под клетва, разкрити за първи път от съд в Лос Анджелис тази седмица, които обсъждат теми като авторство, кой е написал песента, злоупотреба с наркотици и медийна популяризация, и почти гарантирано ще променят възприятията ви за хита, наричан "песен на лятото" на 2013.

Когато "Blurred Lines" дебютира през март миналата година, натрапчивата му хармония го превърна в културен феномен, но оттогава песента мина през сериозна преоценка на посланието й. Някои хора считат, че "Blurred Lines" с текста си, включващ фразата "Добро момиче, знам, че го желаеш," са донякъде "граничещи с изнасилване."

В последните месеци Тик стана жертва и на обвинения в женомразство

Сега към това се добавя и делото, заведено от Тик, Уилямс и съавтора на песента Клифърд "Ти Ай" Харис-младши в опит да предпазят "Blurred Lines" от обвинения в плагиатство. Те водят дело срещу децата на Марвин Гей, които в насрещен иск ги обвиняват, че са създали производно парче на класическия хит на техния баща "Got to Give It Up" (1977).

Миналата седмица семейството на Марвин Гей подаде документи, придружени от аудио, съчетаващо двете песни, в опит да убеди съда в правотата си. Голяма част от документите са поверителни, но съдията разпореди, че протоколите от разпита на знаменитостите не подлежат на защита.

Тик и Уилямс са дали показания през април, като и двамата са били изключително конфликтни.

Например когато Ричард Буш, адвокат на потомците на Гей, е опитал да пусне комбинацията от песните пред Тик, певецът е настоявал да спре. "Това не може да се слуша," казва Тик. "Това е като драскане с нокти върху черна дъска. Като филмът на Кубрик "Портокал с часовников механизъм". Където той трябваше да седи и да гледа... Моцарт в момента се обръща в гроба си."

Изявленията стават още по-странни, когато Тик е заставен да обясни многото си изявления пред медиите как се е вдъхновявал от Марвин Гей

Пред сп. GQ той обяснява: "Фаръл и аз бяхме в студиото и му казах, че една от любимите ми песни е 'Got to Give It Up' на Марвин Гей. Рекох му: 'Мамка му, трябва да направим нещо такова, нещо с такъв ритъм". После той почна да свири нещо и буквално написахме парчето за половин час и го записахме".

Нещата обаче не са се случили точно така, признава в наши дни Тик.

Под клевета певецът признава, че след като е писал и продуцирал шест албума сам, "Завиждах малко и исках малко от признанието за успеха... Опитах се да си припиша авторство по-късно, защото всъщност Уилямс го написа цялото практически сам, и малко му завиждах за това."

В изявлението си Тик е още по-конкретен:

"В: Присъствахте ли при създаването на 'Blurred Lines'?

Тик: Присъствах. Естествено, нали аз го пея. Трябваше да бъда там.

В: Когато ритъмната партия се създаваше, бяхте ли там с Фаръл?

Т: Честно казано, това е единствената част, която... Бях надрусан с викодин и алкохол, когато отидох в студиото. Така че помня, че когато правихме песента, си помислих, че ми се иска да бях по-ангажиран с това, отколкото реално бях тогава. Девет месеца по-късно тя стана огромен хит и аз исках признание. Така че започнах да се самоубеждавам, че съм бил малко по-голяма част от това, исках признанието за този мегахит. Но реалността е, че Фаръл създаде бийта и написа почти цялата песен."

Тик казва, че просто "е имал късмета да бъде в студиото", когато Уилямс е писал песента

Впоследствие той дава интервюта пред медии като Billboard, където повтаря фалшивата история на "Blurred Lines", защото по негови думи "смятах, че това ще спомогне за по-големи продажби." Той обаче твърди, че почти не си спомня коментарите пред медиите, защото има „проблем с алкохола и дрогата през тази година": "Нямам едно интервю, което да съм дал на трезва глава."

Всъщност, когато гостува в шоуто на Опра Уинфри с малкия си син и разказвал колко странно е да води дела със семейството на легендарен соулпевец, "вдъхновил почти половината от музиката ми," Тик признава, че е бил пиян и е вземал Norco - "което е като два викодина в едно хапче," казва той.

Певецът говори и за искреността си ("На жена си казах истината. Затова и тя ме заряза.") и след като казва, че е "чист" от месеци, към края на изявлението пояснява, че е спрял викодина, но не и алкохола.

Въпреки ограниченото си участие в създаването на "Blurred Lines", Тик все пак е признат за съавтор, което по негови думи му дава 18-22% от отчисленията от продажби. Въпросът е защо Уилямс е бил толкова щедър?

"Такива неща се случват ежедневно в нашия бранш," казва Уилямс в своето изявление. "Хората редовно твърдят, че имат повече участие и авторство в дадена ситуация, отколкото реално имат. И обичат да разкрасяват нещата."

Изявленията на самия Уилямс също са доста конфликтни

В един момент по време на разпита Уилямс казва, че не може да чете ноти, но когато му е показана транскрипция на песен и е приканен да идентифицира нотите и интервалите, той повтаря "Не се чувствам комфортно" 8 пъти, докато адвокатът на семейство Гей го притиска, за да установи дали наистина не може да чете ноти.

Певецът и продуцент е уклончив и в други аспекти. Запитан дали Марвин Гей му е повлиял, Уилямс отговаря: "Той е зодия овен. Уважавам го."

Уилямс твърди, че не е влизал в студиото с намерението да създава нещо, звучащо като песните на Марвин Гей. Той обяснява творческия си процес и заявява защо създаването на "Blurred Lines" е било различно:

"Когато работя с някого, мисля за три неща," казва той. "Мисля за енергията, с която идва той, но с Робин не беше така, защото той още не беше там. Обикновено обаче мисля за енергията, за това с какво идва човекът, какво си мисли, примерно дали мисли за скандал с приятелката си, политика, случващото се по света... Хората влизат с определена енергия, с чувства. Но това не беше от тези дни."

Фаръл твърди, че е бил "на кормилото" в тази конкретна песен, но все пак дава известно признание в интересен откъс от показанията, където изглежда твърди, че белите хора са жертви и облагодетелствани от расовата дискриминация в музикалния бизнес:

"В: Според вас какво поддържа 'Blurred Lines' като едно цяло в различните й части?

У: Гласът на Робин Тик.

В: Басовата партия и кийбордът удържат ли песните като едно цяло през различните им части?

У: Не.

В: Защо не?

У: Защото имаме един бял човек, пеещ с душа, пеещ соул, и в тази страна, за съжаление, нямаме много такива - не чуваме това особено често, така че се въодушевяваме от това, когато масовите изпълнители пробват нещо такова. Но има невероятно талантливи бели хора с много соул-вокал, и когато можем да им дадем шанс - и когато казвам 'ние,' визирам аудиторията също, която им дава шанс да бъдат чути, после чуваме Джъстин Тимбърлейковци, Кристини Агилери и чуваме, нали разбирате, всички тези майсторски гласове, на които им е била дадена възможност да бъдат чути, защото те правят нещо различно."

Уилямс след това допълва, че ако той би изпял песента, "Тя не би била това, което стана - това, което е тя сега." Той обаче признава категорично, че това е негова песен. Запитан чий е текстът на "Blurred Lines", той отговаря: "Мой."

Интересен въпрос е как всичко това се вписва в продължаващото дело за плагиатство

В опит да запазят в тайна изявленията, адвокатите на Тик и Уилямс настояват пред съдията да обърне внимание на факта, че показанията от знаменитости са обект на "неприятна експлоатация от страна на медиите и критичен анализ от общественото мнение," и иска от съда да потърси в Google "'показания на Джъстин Бийбър'."

В отговор на сегашните разкрития, адвокатът Хауърд Кинг разпространи до медиите изявление от името на Тик, в което се казва: "Личната уязвимост на Робин в момента се използва от адвокатите на семейство Гей с надеждата да бъде отклонено вниманието от очевидната слаба аргументация на техния съдебен иск."

Oще: авторско право  дело  дроги  марвин гей  плагиатство  расизъм  робин тик  фаръл 


Още от Musiccafe

Webcafe.bg предупреждава, че администраторите на сайта трият коментари, които съдържат нецензурни думи, обиди по расов, етнически, религиозен, полов или сексуален признак, както и коментарите, които са на латиница.

Регистриран на: 07.10.2013, 15:00

2 maznislav | 17.09.201410:28

Аз казвам, че автора на тоя текст трябва да бъде осъден за геноцид щото всеки който го прочете затъпява.
П.С. Абе хора как може да пишете такива глупости ?!? Не сме 90-те години порастнете малко...
   

оценка

+0 -0

Регистриран на: 21.04.2013, 11:50

1 Не така | 16.09.201421:07

Това, че авторите и изпълнителите на Blurred Lines са били и са друсани и пияни не означава, че са пияни. Двете песни ги пуснах поне по десет пъти в течение на час - НЯМАТ нищо общо. Има ужасно далечна прилика в ритъма, но двете са на светлинни години една от друга.
   

оценка

+0 -0