Женското лице на модерния пънк | webcafe.bg
Musiccafe

Женското лице на модерния пънк

Webcafe.bg, по Independent 24.06.2013, 15:10 (обновена 01.08.2013, 13:46)

1 от 5 снимки Назад Напред

savages

Снимка: © Getty Images

Джени Бет и останалите дивачки са готови за предизвикателството на фестивалите

Savages са изградили сериозната си репутация на лондонската музикална сцена с тотален щурм от огнени изпълнения на живо и безспорна естетическа стойност на цялостния си продукт.

Определения като „най-добрата група из лондонските клубове" престават да звучат толкова пресилено, щом чуете техния свеж и енергичен звук.

Дебютният им албум Silence Yourself, който излезе миналия месец, преоткрива пост пънк стила от края на 70-те, като успява да улови безпокойството и острата агресия на онзи период. Но посланията на Savages се отнасят напълно и единствено към нашата реалност тук и сега.

Вокалистката на изцяло женската група Джени Бет е напуснала родната си Франция, за да гони музикална кариера, а китаристката Джема Томпсън е изоставила рисуването, за да се насочи към пънка. Двете се срещнали, когато Томпсън засвирила с дуета „Джон и Джен", сформиран от Бет и гаджето й Джони Хостайл.

Тогава Томпсън вече била избрала името Savages за собствената си проекто-група заедно с басистката Айше Хасан, а Джени с радост се присъединила към тях.

„Нямахме намерение да правим изцяло женска банда", уверява Томпсън.

Трите момичета се събират с барабанистката Фей Милтън през октомври 2011 г. и мигом правят впечатление още с първите си гигове в началото на следващата година.

Бързо си създават и репутация на трудни характери, с които хората от музикалната индустрия и журналистите общуват трудно. Savages очевидно са доста по-взискателни, отколкото хората са свикнали.

В дебютния им сингъл Husbands се забелязват сходства със Siouxsie and the Banshees, но самите Savages споделят по-странни вкусове и признават за влияния от прочутата арт група Coum Transmissions.

Това ги прави отличителни и лесно разпознаваеми и при музикалните им клипове, и при живите им участия. „Отнасяме се към всеки аспект от групата както към писането на музика. Не е като да сме се съсредоточили само върху песните и да оставяме всичко останало на шанса", казва Томпсън.

Увлечението им по тишината си личи още в текста на обложката на албума им:

„Преди светът беше тих, сега има твърде много гласове",

започва той и завършва с фразата Silence Yourself, която дава и името на албума.

Това някакъв манифест ли е? Стихотворение? „Аз го разглеждам като подзаглавие, каквито има в журналистиката, или като предговор на книга", обяснява Джени Бет.

А откъде е интересът към тишината? „Всъщност от нея произхожда музиката", казва певицата и препредава най-важния урок, който е научила от много вдъхновяваща учителка по музика:

„Преди да издадеш какъвто и да е звук, трябва да се вслушаш в тишината, защото звукът е в тишината. Всичко си е вече там, преди ти да го възпроизведеш".

В музиката си Savages отварят предостатъчно пространство за контрастни движения и тенденции, но техните идеи се простират още по-широко.

Те се бунтуват срещу свръхтовара от информация и липсата на концентрация в съвременния живот.

„Твърде много неща те разсейват", казва Томпсън. „Идеята е, че трябва да се съсредоточиш върху нещо конкретно".

Savages са готови да приемат следващото предизвикателство - фестивалния цикъл. „Имали сме страхотни преживявания по клубовете, когато сме свирили до много късно през нощта и сме горели в уникалната атмосфера", припомня си Томпсън.

„Фестивалите са много по-трудни, но там улавяме усещането на съответното място и на публиката и след това на сцената влагаме всичко, което имаме".

Oще: savages  silence yourself  женска група  клубна сцена  пънк  тишина 


Още от Musiccafe

Webcafe.bg предупреждава, че администраторите на сайта трият коментари, които съдържат нецензурни думи, обиди по расов, етнически, религиозен, полов или сексуален признак, както и коментарите, които са на латиница.