Без съпровод е по-хубаво | webcafe.bg
Musiccafe

Без съпровод е по-хубаво

Webcafe.bg, по Hufftington Post, NME 14.10.2013, 14:33 (обновена 16.10.2013, 13:10)

1 от 5 снимки Назад Напред

Уитни Хюстън

Снимка: © Getty Images

Изолираните вокали дават възможност да преоткрием величия като Уитни Хюстън

Струва ли ви се, че част от магията да се губи, когато се намесят инструментите, аранжиментите, продуцентите и всички външни фактори?

Вече има как да проверим това, защото изникват все повече YouTube клипове с изолирани вокали на велики песни, които ни позволяват по съвсем нов начин да оценим уменията на изпълнителя.

Когато Уитни Хюстън умря през февруари миналата година, всички таблоидни клюки около живота и смъртта й бяха пометени от едно заразително видео в YouTube с нейните вокали от How Will I Know.

Без сладникавите осемдесетарски денс елементи на песента, мощта и емоцията в нейния глас заблестяха по съвсем различен начин и напомниха защо тя беше така обичана от толкова много хора.

Някъде оттогава YouTube се превърна в хранилище на подобни акапелни тракове във всякакви жанрове и с изпълнители, вариращи от Rolling Stones и Nirvana до Ейми Уайнхаус, Майкъл Джексън, Джъстин Тимбърлейк, Адел, Блонди, Фреди Меркюри, Дейвид Бауи, Том Йорк и много други.

Най-ярките примери

Наистина понякога липсата на музикален съпровод показва защо вокалите са били замаскирани с различни аранжиментни партии, звънчета, свирки и шумове.

Но най-често изолираният вокал разкрива неясни до момента детайли в изпълнението и е даже по-въздействащ самостоятелно, отколкото сред целия аранжимент на песента.

В някои от най-ярките примери можем да посочим изолирания Джон Ленън в Don't Let Me Down на Beatles. Страстната му любовна заплаха към Йоко Оно се слива със страха му от нараняване и разочарование. Вторият глас на Пол Макартни го подкрепя в суров Helter Skelter стил.

Били Джо Армстронг от Green Day пък е доста далеч от представата за технически педантичен и школуван певец, но от задушеното му изпълнение на American Idiot лъха неподправена искреност.

Както и от пагубното за гърлото пеене на Кърт Кобейн в Smells Like Teen Spirit, белязало химна на цяло едно поколение.

Billy Jean на Майкъл Джексън е още една песен, която сме слушали хиляди пъти без да чуем детайлното фразиране на Краля на попа и неподражаемите му технически умения - та той е способен да превърне едни прости хълцавици в своеобразен бийтбокс.

Подобно на Джако (а това сравнение няма да чуете често), и Мик Джагър е певец със свои собствени ритми и спазми, които се разгръщат максимално в Gimme Shelter над госпелните бек вокалисти.

Oще: green day  rolling stones  youtube  акапела  джон ленън  изолиран вокал  кърт кобейн  майкъл джексън  мик джагър  уитни хюстън 


Още от Musiccafe

Webcafe.bg предупреждава, че администраторите на сайта трият коментари, които съдържат нецензурни думи, обиди по расов, етнически, религиозен, полов или сексуален признак, както и коментарите, които са на латиница.