Disclosure възкресиха електронната музика | webcafe.bg
Musiccafe

Disclosure възкресиха електронната музика

Webcafe.bg, по The Daily Beast 07.06.2013, 17:15 (обновена 13.06.2013, 14:23)

1 от 2 снимки Назад Напред

Disclosure

Снимка: © Getty Images

Музиката на Гай и Хауърд Лорънс взривява английската денс сцена

Излишно е да споменаваме, че електронната музика изживява поредния си пик на мейнстрийм сцената.

Вървейки по петите на Daft Punk и техния Random Access Memories, който излезе през май, колективната мания, наречена "Harlem Shake", както и пристрастяващия дъбстеп на Skrillex, британското дуо Disclosure продължава да поддържа жанра в челните редици на музикалния свят.

Disclosure се вихри на английската денс сцена с характерни парчета, напомнящи за лондонските двустъпкови геридж ритми, които бяха популярни през 90-те години, комбинирайки дълбоки хаус баси с поп звученето на чувствени вокали.

Впечатляващо е, че шумотевицата около английското дуо, съставено от братята Гай (на 21 години) и Хауърд Лорънс (на 18 години), не спира. Те пълнят до пръсване клубовете и са желани на всички международни музикални фестивали (в това число "Гластънбъри", който ще се състои по-късно този месец, както и нюйоркския SummerStage, насрочен за 6 август).

Когато дебютният им албум Settle излезе на английския пазар ден преди премиерата си в САЩ, той автоматично се изкачи на второ място в британската класация на iTunes за най-продавани албуми - точно между Daft Punk и новата тава на Queens of the Stone Age.

"Сравняваме Settle с албума на Daft Punk, защото и двата са вокални албуми", казва Хауърд пред сп. Spin. "Няма много денс албуми, които да са изцяло вокални. Не знаем защо е така. Според нас вокалите са нужни, за да уловят мелодията и да я засилят от време на време".

Почит към миналото

Албумът наистина е съсредоточен върху вокалните изпълнения и се различава от пулсиращите бийтове, които преобладават на клубната сцена в момента.

Напоследък изглежда, че се разраства тенденцията изпълнителите масово да отдават чест на по-стари музикални стилове - пример за това е залитането по чувственото R&B от страна на Джъстин Тимбърлейк в 20/20 Experience, както и френските групи Daft Punk и Justice, които съживяват корените на акустичните инструменти в своите нови песни.

В случая на Disclosure, те се увличат от свежите R&B вокали, използвайки невинния сладък глас на Алуна Франсис (едната половинка от британския електронен дует AlunaGeorge) в White Noise и секси звученето на Ед Макфарлън (от инди денс групата Friendly Fires), който преминава плавно от дълбок бас до тънък фалцет в Defeated No More.

Пристрастяващо хаус звучене

Правенето на хаус музика е нещо относително ново за братята Лорънс - нещо, с което не са се занимавали, преди да започнат да пишат музика заедно.

Въпреки че и двамата изучават музикално продуцентство, Гай се интересува повече от хип-хоп и фънк и обича да свири на бас китара и барабани. Той започва да работи с брат си, когато навършва 18 години през 2009 (тогава Хауърд е само на 15) и вече го пускат по лондонските клубове, където се радва на любимите си диджеи. Именно това отключва влечението му към електронната музика.

В ранните си дни двамата бързо набират сила и печелят интереса на музикалните продуценти, макар и още да не са съвсем сигурни как да се сдобият с вокали за музиката си.

От този момент нататък събитията се развиват светкавично за тях, а Settle е записан за по-малко от година. Макар че по-голямата част от албума е грууви и чувствена, съчетана с леко забързано темпо, има и по-бавни парчета като Help Me Lose My Mind с емоционалните вокали на Лондън Грамър.

When a Fire Starts to Burn е подходящ избор за началото на албума, заради пристрастяващото си дълбоко звучене. Видеоклипът му бе пуснат за пръв път миналата седмица и демонстрира енергията на песента чрез църковен хор, омагьосан от свещеника да пее текста на песента.

Първият сингъл от албума Latch е точно ритмичният зарибяващ звук, от който имаме нужда през лятото - живото и изразително пеене на британския певец Сам Смит, съчетано с вибриращите синтетични баси, го доказва безспорно. Откакто дебютира миналата есен, видеото към Latch вече има 15 милиона гледания в YouTube. Ремиксите на песента са безброй и обещават да се превърнат в преобладаващата музика по летните партита тази година.

Oще: daft punk  disclosure  harlem shake  justice  random access memories  гластънбъри  денс  джъстин тимбърлейк  хаус 


Още от Musiccafe

Webcafe.bg предупреждава, че администраторите на сайта трият коментари, които съдържат нецензурни думи, обиди по расов, етнически, религиозен, полов или сексуален признак, както и коментарите, които са на латиница.

Регистриран на: 20.12.2011, 22:36

1 Реалист | 09.06.201318:00

"White Noise" определено си е тотален хит сред всички Deep House и Nu Disco диджеи, но да сравняваш музиката на Disclosure с помията, наречена "Харлем Шейк" или пък с тотално комерсиализираните дъбстеп моторни резачки на Skrilex е повече от малоумно, когато имаш претенции да пишеш статия за даден тип музика... Това омешване на стиловете е несравнимо, макар и всичкото да минава за електронна музика, айде малко по-сериозно... Чуди се
   

оценка

+0 -1

Най-коментирани