Оставете мъртвите легенди на мира! | webcafe.bg
Musiccafe

Оставете мъртвите легенди на мира!

Webcafe.bg, по Consequenceofsound.net, Алекс Йънг 20.08.2013, 15:20 (обновена 21.08.2013, 15:24)

1 от 6 снимки Назад Напред

майкъл джексън постер this is it

Снимка: © Getty Images

Простери на Майкъл Джексън на премиерата на This Is It в Австралия

Последни новини:

Момичешката група TLC се събра и прави нови песни без починалата през 2002 г. Лиса Лопес; Дрейк готви албум с неиздадени песни на Алая, която умря през 2001-а; хип-хоп фестивалът Rock the Bells включи в програмата си холограмни изпълнения на Ol' Dirty Bastard (починал преди 9 години) и Eazy-E (умрял през 1995-а); Джейсън Бонъм си мечтае да свири с холограмата на баща си Джон, умрял през 1980-а.

Музикалната индустрия практикува дисциплината „експлоатация на мъртвите" от време оно: то не са трибют албуми, чиито приходи хранят корпоративни акули; „фенски" пакети с дневници, писма и интервюта на умрелия, иззети докато тялото му е все още топло; ексклузивни албуми и колекции от негови половинчати, недовършени и неиздадени материали.

Преди година всичко това стигна печалната си кулминация, когато фестивалът Coachella върна Тупак от гроба на сцената чрез холограма и призова всяко семейство на починал музикант да последва този пример.

Но даже съвсем встрани от безвкусната тенденция с холограмите, стореното от Джъстин Бийбър и най-новата му песен върху паметта на Майкъл Джексън преминава всякакви граници на приличието.

Продължават да смучат от Краля на попа

Факт: Майкъл Джексън беше убит. Независимо колко теории на конспирацията ще бъдат измислени, имаме мъртва суперзвезда, а нейният доктор е в затвора за непредумишлено убийство.

В момента майката на Джексън съди AEG и твърди, че компанията е счела приходите си за по-важни от неговото здраве. Най-просто казано, доктор Мъри и AEG са причините една майка да загуби своя син, три деца да загубят баща си, а музиката да загуби своя поп идол.

И въпреки това, индустрията не показва и капка угризение. Образът и песните на Джако постоянно биват експлоатирани. По-малко от 4 месеца след смъртта му, AEG не се посвени да издаде документалния мюзикъл This Is It - хроника на репетициите му за концертите, които в крайна сметка го убиха.

Година по-късно и Sony Records изсмука каквото можа чрез посмъртния албум Michael. А сега някой е позволил на Джъстин Бийбър да вземе неиздадена музика на Джако за основа и свободно да си пее върху нея.

В петък по британското радио Capital FM беше премиерата на въпросната песен Slave To The Rhythm: отвратителна каша от електронен денс и оригиналната заготовка на Джако, записана 4 години по-рано.

Впрочем парчето би се получило брилянтно като солова песен на Майкъл Джексън. Но знаем как стават тези неща: от нея ще се направят повече пари, ако се появи в албум на Джъстин Бийбър.

Лешоядски инстинкти

Преди излизането на песента Бийбър написа в Twitter: "Много съм развълнуван от това, което предстои. Майкъл постави летвата. Не само като музика, но и като цялостен изпълнител, и като отношение към феновете. Де да беше още тук...".

Едно е някой да ти липсва, да си спомняш най-ярките му качества и да ти се иска да беше още жив за една последна прегръдка или последна песен.

Съвсем друго е да ровиш в архивите му и да добавяш към тях електронни семпли, да лицензираш семейни снимки и да ги слагаш върху тениски, както и по всякакъв друг начин да осребряваш факта, че той е на два метра под земята.

Съжалявам, ако звучи твърде поучително, но някой трябва да го каже: Идва момент в кариерата на всеки музикант, когато той умира. Оставете го да почива в мир.

Oще: алая  джъстин бийбър  дрейк  лешояд  майкъл джексън  снууп дог  тупак  холограма 


Още от Musiccafe

Webcafe.bg предупреждава, че администраторите на сайта трият коментари, които съдържат нецензурни думи, обиди по расов, етнически, религиозен, полов или сексуален признак, както и коментарите, които са на латиница.