Тейлър Суифт надви Apple Music | webcafe.bg
Musiccafe

Тейлър Суифт надви Apple Music

лебовскиMusiccafe, по Re/Code
22.06.2015, 14:35 (обновена 25.06.2015, 12:09)
тейлър суифт

Снимка: © getty images

Apple дори благодари на Тейлър Суифт, че им е посочила грешка

Още преди да е станала достъпна за потребителите, новата онлайн музикална услуга на Apple получи сериозни критики от американската поп певица Тейлър Суифт. Тя обяви, че няма да предостави албума „1989" на дебютиращата в края на месеца стрийминг платформа.

С остро писмо, публикувано в личния й блог, Суифт определи Apple Music като „шокираща" и „разочароваща" услуга, която не отговаря на ранга и на щедростта на компанията. Певицата възропта срещу 3-месечния гратисен период за потребителите, който започва от 30 юни в над 100 държави, и в който изпълнителите няма да получават заплащане.

Суифт твърди, че защитава не себе си, а прохождащите млади групи, които подготвят дебют през Apple Music, тъй като на практика за първите три месеца те нямат да имат никакви приходи.

„Не ви молим за безплатни iPhone-и. Молим ви да не искате от нас да даваме музиката си без компенсация", написа певицата, с уговорката, че все пак Apple е един от добрите й партньори в разпространението и продажбите на нейната музика.

Подобна реакция бе очаквана, след като Суифт нападна и Spotify заради безплатния им каталог със стотици хиляди песни за слушане онлайн, а след това изтегли цялото си творчество оттам.

Apple, в лицето на медийния си директор Еди Кю, отговори часове по-късно на критиките на Суифт, която е едноличен лидер по продажби на албуми в САЩ, като дори й благодари, че им е отворила очите за този пропуск. Така, освен най-популярна поп изпълнителка в момента, тя се превърна и в лобист за защита на авторските права.

Компанията обеща да въведе механизъм за изплащане на хонорари на музикалните автори, изпълнители и продуценти по време на гратисния период - срещу всяко прослушване на дадена песен.

След трите безплатни месеца меломаните ще използват Apple Music срещу индивидуален абонамент от 9.99 долара на месец и семеен пакет до 6 души за 14.99 долара. Суифт твърди, че това е правилна стъпка на Apple към платена стрийминг услуга, но гратисният период, макар и положителен за потребителите, всъщност е в ущърб на артистите.

„Три месеца са дълго време да не ти плащат. Несправедливо е да искаш някого да работи без пари, без нищо", коментира още Суифт и призна, че много хора в творческия й кръг не смеят за се оплачат.

Apple Music е определян като убиец на Spotify, както и като заместител на iTunes, който отчита спад в платеното сваляне на музика.

Така компанията с лого на отхапана ябълка влиза в бизнеса със онлайн излъчване на музика, въпреки сериозното си изоставане в сравнение с останалите конкуренти на пазара, но все пак разчитайки на общността от фенове и богата колекция от изпълнители. Тейлър Суифт няма как да е недоволна.

Все пак Apple я послушаха.

 

Oще: apple  apple music  spotify  интернет  музикална индустрия  онлайн музика  платена музика  платено съдържание  слушане на музика онлайн  стрийминг на музика  тейлъф суифт 


Още от Изпълнители

Webcafe.bg предупреждава, че администраторите на сайта трият коментари, които съдържат нецензурни думи, обиди по расов, етнически, религиозен, полов или сексуален признак, както и коментарите, които са на латиница.

Най-коментирани