Митичният трезор на Принс | webcafe.bg
Musiccafe

Митичният трезор на Принс

лебовскиMusiccafe, по BBC
24.03.2015, 18:48 (обновена 01.04.2015, 08:18)
Принс

Снимка: © Getty images

За три десетилетия на музикалната сцена, Принс има издадени 34 студийни албума, а според слуховете има още 100, които не са видели бял свят

Това е една от най-големите мистерии на поп и соул музиката.

От една страна имаме Принс - романтика, чаровния андрогинен инструменталист, който пее за секс и духовност на един дъх. От друга страна имаме Принс - енигмата. И легендата за неговото съкровище от хиляди песни, пазени в тайна.

Гениалният Принс Роджър Мелсън израства в Минеаполис, там понастоящем записва основната част от своята музика. След като пожъна огромен успех с "Purple Rain" през 1984-та година, той можеше да си позволи строителството на собствена звукозаписна утопия - студиото Paisley Park.

Оттогава насам творчеството на Принс се създава между неговите стени, превръщайки Paisley Park в поклонническо място за най-верните фенове.

Макар че през годините с негово разрешение там са записвали и други музиканти - от Madhouse до Рита Ора, сградата заема основна част от една особена легенда:

Ако Принс умре, той има толкова готова музика, че да издава по един солов албум на година в продължение на цял век.

„От години слушам за този легендарен трезор. Някои казват, че е градски мит. Други твърдят, че действително са влизали вътре", разказва Сюзан Роджърс, бивш звуков инженер в екипа на Принс. Тя се присъединява към соул отбора на Принс през 1983-та година, когато музикантът трескаво записва парчета, но все нещо от оборудването липсва - затова решава, че му трябва творчески покрив, където всички необходимо да е на едно място.

Самият Принс призна, че неговата креативност е проклятие. Почти всеки ден записва нещо ново. „Ако не правех музика, щях вече да съм умрял", споделя той.

Според композитора Брент Фишер, който е в тясно сътрудничество с него през 80-те, около 70 процента от музиката, която са записали заедно, така и не е издадена.

„Помня, че той работеше през събота и неделя. Веднъж някой го попита защо не почива, а той отговори, че това не е добре за него. Никога не съм смятам, че имах почивни дни - тогава имах пейджър, който можеше да оживее по всяко време на деня, ако Принс искаше да записва", разказва Ханс Мартин-Буф, който работи с Принс между 1996 и 2000 г.

Легендата разказва, че един прекрасен ден Принс просто „изгорил всичко".

Музикантът признава какво е направил в личен разговор с Алан Лийдс, бившия му мениджър. Действието се развива в началото на 90-те години, но дори да приемем историята за истина, то продуктивността на Принс би трябвало отдавна да е наваксала изгубеното.

Нещата може и да не са толкова лоши, защото през последните години Принс непрекъснато подсказва на феновете, че създава музика, която да бъде издадена на по-късен етап - той сменя имената на някои песни, променя селекцията им в албумите, а през 2012 г., представяйки с видео новото музикално попълнение- китаристката Дона Грантис, Принс спомена „добрите неща в трезора".

Ханс Мартин-Буф описва 7-кратния носител на „Грами" като удивително способен музикант, който може с лекота да сменя инструментите по време на записи - барабани, бас китара, пиано, а едновременно с това и да пее. „За една сесия време той можеше да нахвърли една песен на хартия, да я завърши и запише изцяло", допълва той.

Все пак, Принс издава средно по един албум на година, а в календарната 2014-та издаде цели два.

Oще: албуми  албуми за 100 години  записи  музика  поп  принс  соул  творчество  трезора на принс 


Още от Изпълнители

Webcafe.bg предупреждава, че администраторите на сайта трият коментари, които съдържат нецензурни думи, обиди по расов, етнически, религиозен, полов или сексуален признак, както и коментарите, които са на латиница.

Най-коментирани