Хеви метълът е по-популярен от поп музиката | webcafe.bg
Musiccafe

Хеви метълът надви попа

лебовскиMusiccafe, по Vice
04.06.2015, 18:01 (обновена 23.06.2015, 07:59)
Почитатели на хеви метъл

Снимка: © Getty Images

Това, което може да изглежда изненадващо за много масови слушатели, които отдавна замениха Skid Row и Def Leppard за Джон Леджънд и Тейлър Суифт, е че хеви метълът е запазил жива и разнородна, както и много глобална аудитория благодарение на тези отдадени фенове.

Всеки заклет метъл знае, че 1) хеви метълът е закон, и 2) другите жанрове бледнеят в сравнение с него. Въпреки това винаги е добре да видим някакви статистически данни за този ефект извън това.

Spotify наляха масло в огъня, като публикуваха доста данни, които разкриват в подробности за сериозната разлика, с която хеви-метълът доминира в поточната услуга. Изследването се е опитало да определи феновете на кой жанр са най-лоялни - тоест най-често са се връщали към любимите си изпълнители.

Както отбелязват Spotify, "за да се създаде показател за жанрова лоялност, разделихме броя слушания, които всеки основен изпълнител е имал, на броя техни слушатели. Всичките данни са нормализирани спрямо жанра с най-лоялни фенове."

Метълът е категоричният победител

От Португалия до САЩ и (естествено) Норвегия, метълът държи позиции в челната десетка - обикновено даже в челната петорка, на най-лоялно слушаните жанрове във всяка държава, включена в изследването. Метълът също така е лидер в обща глобална лоялност към жанра, като оставя попмузиката зад себе си с голяма преднина, а след него се нареждат фолкът, кънтрито и хип-хопът.

Както Mashable отбелязва, Spotify са изчислявали данните си за основни групи от всеки жанр, като метъл-иконите са били Metallica, Slayer, Judas Priest, Iron Maiden, Sepultura, Pantera, Cradle of Filth и Anthrax. Не е особено изненадващо да разберем, че много хора използват Spotify, за да слушат класически парчета на Slayer и Хетфийлд, и че слушателите на метъл е често се връщат към любимите си изпълнители, но това, което е поне донякъде шокиращо е доколко озадачени са някои хора от този факт.

Като се има предвид огромната лоялност на феновете на метъла към избрания от тях жанр и склонността към физически покупки, има доста голям смисъл те да прекарват най-много време, слушайки отново и отново стари песни на Iron Maiden. Както отбелязват служителите в лейбъли, интервюирани в статията на Mashable, метъл лейбълите продават касети и винили от години, метъл тениските и бродираните лога са подразбиращо се облекло, метъл-фестивалите редовно привличат фенове от всеки край на света, а все още има и изобилие от печатни метъл списания и фенски списания, разпространяващи се в свят, който като цяло е станал дигитален.

Феновете на повечето други жанрове биват привлечени към нови изпълнители, докато метъл фенщината е поколенческа; новоприсъединилите се към тази общност биват насърчавани да оценят бандите от миналото и да изграждат хронологични познания, като същевременно не изостават от случващото се в момента.

Тази разширена музикална мрежа се преобразува директно в повече продажби; когато някой си купува новия албум на Mefitic, той вероятно допълва и колекцията си от Blasphemy, или най-после взима жадувания боксет на Hellhammer. Метълите са хора на пълните колекции, и метълът като жанр е невероятно разнороден; има много хиляди метъл-банди, към които феновете могат да демонстрират лоялност, и те го правят с голяма (икономическа) страст.

Този подход не е напълно уникален за феновете на метъла, но те със сигурност отиват по-далеч от почти всяка друга демографска група

Не че е толкова лесно да бъдеш метъл фен, колкото е да декларираш любовта си към Тейлър Суифт или Makonnen, а отдадеността на метълите към избрания от тях жанр често е реакция на натиска от обществото.

Когато целият свят ти казва, че музиката, която харесваш, е глупава, зла или неслушаема, или прикриваш интересите си и запазваш предпочитанията си в тайна... или се навличаш в тениски на групите, посещаваш концерти, на които свирят и които са посещавани от хора със сходни нагласи, и демонстрираш лоялността си при всяка възможност.

Същият материал в Mashable прави всичко по силите си да осмисли тезата, че не само че метълът все още съществува след "златните години на жанра през 80-те и 90-те години," но и все повече хора са податливи на магията му, на което можем само да кажем: голяма изненада, няма що.

Изкусително е да определяме подобни материали като бял шум - като нещо, което не засяга метъл-общността, и няма нищо общо с връзката й с музиката - но последиците от това са тежки.

През 2015-та, години след като New York Times започна да отразява дуум метъла, а автомобилните компании започнаха да организират шоута с Absu и Napalm Death, масмедиите и обществото като цяло все още не приемат насериозно метъла като форма на изкуство, и все още виждаме материали, които представят жанра със същия вид снизходително учудване, с което те биха подходили към новооткрито амазонско племе.

"Феновете на хеви метъла все още съществуват в тази съвременна епоха, практикувайки странните си обреди и племенни ритуали далеч от любопитните погледи..."

Това, което може да изглежда изненадващо за много масови слушатели, които отдавна замениха Skid Row и Def Leppard за Джон Леджънд и Тейлър Суифт, е че хеви метълът е запазил жива и разнородна, както и много глобална аудитория благодарение на тези отдадени фенове.

Можем да разберем потребността да се пише за широка аудитория, но да приемаме, че хората имат нужда да им бъде напомнян глобалният обхват на жанра, чиито най-прочути лица произлизат много отвъд границите на САЩ (Black Sabbath? Enslaved? Sepultura? Наистина ли е нужно напомняне?), показва точно колко дълбоко вградено е възприятието за хеви метъла като кратък проблясък на изрусени, облечени в кожени клинове, самодоволни китарни смешници от 80-те.

Както показват тези данни от Spotify, метълът е глобален бизнес, а метълите са навсякъде. Масмедиите и музикалната индустрия като цяло само вредят на себе си, като игнорират и омаловажават тази огромна вълна от силно отдадени фенове по цял свят, повечето от които са готови да похарчат максимално много пари за мърчандайз, печатни списания и физическа музика.

Метълът няма нужда от тях, но докато поточните услуги продължават да плащат стотинки и продажбите на физическа музика продължават да спадат, музикалната индустрия може да открие, че има нужда от метъла... и със сигурност няма да й навреди да се отнася с него - и покрай него и с феновете - с малко по-голямо уважение, докато настъпи този съдбовен ден.

Oще: spotify  китаристи  метъл  метъли  музика  музикални вкусове  музикални фенове  рок  хард рок  хеви метъл 


Още от Изпълнители

Webcafe.bg предупреждава, че администраторите на сайта трият коментари, които съдържат нецензурни думи, обиди по расов, етнически, религиозен, полов или сексуален признак, както и коментарите, които са на латиница.

Регистриран на: 09.06.2015, 13:37

12 cheung | 09.06.201513:39

Предпочитам по-мелодична или денс музика или баладичен рок. Също поп-рок. Метълът ми е прекалено нехармоничен. Но нищо против феновете му.
   

оценка

+0 -0

Регистриран на: 10.12.2010, 06:25

11 Bichkiiata | 08.06.201520:21

кака,

е ти малък екстракт от к'во е казал Саймънс публикувано от "Ролинг Стоунс":

Neil Young once sang "Rock n' roll can never die," but according to Gene Simmons, it's already dead. The Kiss bassist recently made controversial remarks about Donald Sterling, immigration and depression (which he eventually backed off from), and now the Kiss bassist has another enormous statement to make: "Rock is finally dead," Simmons declared in an interview with Esquire.

Read more: http://www.rollingstone.com/music/news/gene-simmons-rock-is-finally-dead-20140907#ixzz3cUZj3Ddv
   

оценка

+0 -0

Регистриран на: 29.04.2015, 21:11

10 Виктория Пенелопова 07 | 06.06.201520:56

Бичкията, четеш грешните хора и още по-грешните им сентенции. https://www.youtube.com/watch?v=xj__XDh8LCk Много щастлив
   

оценка

+0 -0

Регистриран на: 10.12.2010, 06:25

9 Bichkiiata | 06.06.201518:15

" Рока най-накрая умре!", казва Джийн Саймънс, когато чува за първи път Нирвана

и мисля, че е прав, не им знам статистиките, но алтернатива и всичките му поджанрове за жалост избутаха в кьошето хеви метъла, вкусът на публиката се моделира от големите звукозаписни компании, за тях това е нерентабилна музика
   

оценка

+0 -3

Регистриран на: 14.03.2015, 09:49

8 Рамбо Петров | 06.06.201512:49

Браво за статията, Хеви Метъла и Рок-музиката може да изчезне само с нашите поколения, не и преди това. Това е религия, това е до гроб !
   

оценка

+3 -0

Регистриран на: 27.02.2015, 15:00

7 Mako | 06.06.201512:21

Дракон с кисело зеле | 06.06.201510:54

Не се подигравам на Metallica, а на Straight, в случай, че не си разбрал.

................................................................

Подигравайки се на Straight, подкрепяш интелекта от пост1. А този интелект / според скромните си възможности/ очевидно се подиграва на Металика. Не че бандата има нужда от някаква защита, от десетилетия тя е институция в Хеви метъла, ама просто да напомня, ако не си го разбрал Намига
   

оценка

+4 -0

Регистриран на: 07.07.2011, 12:03

6 Дракон с кисело зеле | 06.06.201510:54

Да не говорим за това, че да се подиграваш на нечия предполагаема сексуалност /при положение, че този "някой" е оставил следа в съвременната музика/ си е чиста простотийка....само дето не мога да преценя тази простотийка на слушането на каква музика се дължи.
---
Не се подигравам на Metallica, а на Straight, в случай, че не си разбрал. Що се отнася до останалото, слушам метъл... много. Отвреме-навреме и композирам. Стига глупости.
А Вивалди е пич.
   

оценка

+0 -4

Регистриран на: 18.07.2013, 07:44

5 Desecrator | 05.06.201523:54

Вярна статия...и благодаря,че ме подсетихте,скоро не съм си пускал Mefitic китарист на бира
   

оценка

+1 -0

Регистриран на: 27.02.2015, 15:00

4 Mako | 05.06.201523:43

Дракон с кисело зеле | 05.06.201518:57
Стрейт - егати комплексарския никнейм, бтв - все едно пък не си виждал снимките, на които Хетфийлд и Хамет си лижат езиците
..................................................

Като оставим настрана факта, че на въпросните снимки са Улрих и Хамет, нека напомня, че хомосексуалността не се установява по снимки. Особено в средите на шоу бизнеса. Да не говорим за това, че да се подиграваш на нечия предполагаема сексуалност /при положение, че този "някой" е оставил следа в съвременната музика/ си е чиста простотийка....само дето не мога да преценя тази простотийка на слушането на каква музика се дължи....Веселин Маринов?..Вивалди?...

Намига
   

оценка

+3 -0

Регистриран на: 07.07.2011, 12:03

3 Дракон с кисело зеле | 05.06.201518:57

Стрейт - егати комплексарския никнейм, бтв - все едно пък не си виждал снимките, на които Хетфийлд и Хамет си лижат езиците...

Както и да е, новината не би трябвало да изненадва никого. За нещастие, много метъли са толкова задръстени, че друго не слушат, което води до съответните резултати.
Не че в момента от колоните ми не бучат Amon Amarth в момента, де.
   

оценка

+0 -9

Най-коментирани