Китаристът на Metallica търси бъдещия звук на рока | webcafe.bg
Musiccafe

Китаристът на Metallica търси бъдещия звук на рока

лебовскиMusiccafe, по Rolling Stone
10.02.2016, 18:04 (обновена 28.02.2016, 08:58)

1 от 4 снимки Назад Напред

кърк хамет

Снимка: © Getty Images

Кърк Хамет е щастлив, че успехите на Metallica му позволяват да се хвърли и в другите си любими дейности

В последните години Кърк Хамет от Metallica е в стихията си не само докато е на сцената и свири китарните сола в най-голямата хеви метъл банда в света.

53-годишният китарист издаде книгата Too Much Horror Business, в която разказа за любовта си към хоръра, а също така се превърна в предприемач със собствена компания за играчки. Най-скорошното му начинание - зарадвало безбройните прохождащи китаристи, вдъхновяващи се от Metallica - е неговата собствена компания за китарни ефекти.

„Всичко е по-лесно в днешно време", обяснява Хамет пред Rolling Stone малко преди да влезе на студийна сесия с бандата. „Това са неща, които винаги съм искал да направя, но не съм имал време. Все бях по турнета или правех нещо друго. Сега тези начинания не изискват толкова време и труд, както преди 10 или 15 години. Да основеш компания е много по-лесно като имаме интернет, социални мрежи и технологии".

Неговата KHDK Electronics проектира и произвежда китарни ефекти, по които всеки отдаден китарист лесно може да се запали.

Заедно със съоснователя на компанията Дейв Карън, Хамет цели да даде началото на следващите големи тенденции в китарния звук и да вдъхнови едно ново поколение рок китаристи. Техният първи продукт е ефектът Ghoul Screamer - подобрена версия на популярния овърдрайв Tube Screamer на Ibanez, ползван от най-различни типове китаристи от Бъди Гай до Стиви Рей Вон и от Ди Едж от U2 до Ким Гордън от Sonic Youth.

Кърк Хамет разказва, че в компанията са направили неговия овърдрайв Ghoul Screamer с цел да бъде доста по-податлив на промени на тона и да дава повече възможности за корекции. „Беше нещо, от което се нуждаехме и което аз лично исках. Никой друг не го правеше, затова си го направихме ние".

„Поредният овърдрайв педал", побързаха да въздъхнат някои критици с отегчение, като припомниха колко много са съществуващите ефекти, носещи името (и поне по презумпция характерния тон) на големи китаристи - Джими Хендрикс, Ерик Клептън, Джон Петручи, Еди Ван Хален, Слаш и др.

Но Кърк Хамет и Дейв Карън вече показаха, че имат по-сериозни планове и че мечтаят за неща, които не са правени до момента.

След Ghoul Screamer те пуснаха на пазара втори овърдрайв за любителите на тежки китарни партии, както и ефект за регулиране на чистия тон на китарата. Хамет признава, че има още доста идеи, макар все още да не иска да ги разкрива в подробности.

„Очевидно не съм направил компанията, за да печеля пари, а за да тръгна по някакъв творчески път, по който не съм поемал и по който смятам, че доста от колегите ми също не са поемали", казва той. Също така, желанието му е да види как неговите продукти вдъхновяват други китаристи. „Надявам се хората да могат да експериментират със звуците и да намерят нещо, което е уникално и което се превръща в стандарт за музиката им, независимо дали става въпрос за свирене с готин звук или написване на песен, създадена именно с този странен педал".

В момент, в който Metallica записва своя следващ албум след Death Magnetic от 2008 г., Кърк Хамет има идеалната възможност да изпробва своите концепции в студийна среда.

„В момента Ghoul Screamer педалът е вързан с усилвателя ми. Днес ще свиря водещата китара и именно с него смятам да пробвам. Всъщност имам цяла педалиера с шест или седем от нашите ефекти, които все още не са се появили на пазара".

Той спира за момент и се прехвърля на по-големите си цели. „Иска ми се да създам креативна искра и други хора да бъдат вдъхновени, като видят какво правя аз. Така може би ще възбудя тяхното творческо любопитство. Иска ми се много хора да се включат в това".

Oще: death magnetic  ghoul screamer  khdk  metallica  банда  вдъхновение  група  дейв карън  дисторшън  ефект  звук  звучене  китара  китарен ефект  китарист  компания  кърк хамет  легенди  металика  метъл  овърдрайв  педал  продукт  рок  саунд  творчество  тенденции  усилвател  хеви метъл 


Още от Изпълнители

Webcafe.bg предупреждава, че администраторите на сайта трият коментари, които съдържат нецензурни думи, обиди по расов, етнически, религиозен, полов или сексуален признак, както и коментарите, които са на латиница.

Регистриран на: 23.05.2014, 08:51

30 Ivan Bardarov | 15.02.201618:34

Peace brothers!

https://m.youtube.com/watch?v=iJ_VBkdsS0U

Оммммммммммм ;)
   

оценка

+0 -0

Регистриран на: 27.02.2015, 15:00

29 Mako | 15.02.201616:03

Страхотно мерене на вкусове под рекламна статия за подписани от известен китарист камиончета, хе, хе Смее се
   

оценка

+0 -0

Регистриран на: 14.04.2011, 10:50

28 abductor | 15.02.201614:43

Това дали Хетфийлд е по-добър вокал от Мъстейн, си е чисто субективен въпрос, в края на краищата и двамата не са особени певци, но това няма особено значение в случая, защото Мъстейн никога не е бил вокал на Металика. Що се отнася за сравнението Мъстейн/Хамет - обективно погледнато, технически Мъстейн е с класи над Хамет (който до 88-ма не знаеше що е вибрато, и Джеймс не му даваше да записва ритъм китари в албумите чак до 91-ва), освен това (Дейв) притежава характерен и запомнящ се стил на свирене, за разлика от Кърк, който винаги е предлагал само безличен рокаджийски мазаляк (да живее уауа-то). Както и да е, темата не е Megadeth VS Metallica (сравнението на последните им албуми е достатъчно показателно), това, което исках да кажа е, че приноса на Мъстейн за летящия старт на Металика, поне за мене, изглежда безспорен.
   

оценка

+0 -0

Регистриран на: 23.05.2014, 08:51

27 Ivan Bardarov | 15.02.201613:28

Приносът на Мъстейн приключва с Ride The Lightning. Общо има съавторство в шест парчета на Металика.

Джеймс пее по-добре от Мъстейн.

Кърк свири по-добре от Мъстейн.

Металика само са спечелили от изгонването му и от привличането на Кърк.

Трухийо е съавтор наравно с останалите в Death Magnetic, което е много повече от наемник.
   

оценка

+1 -0

Регистриран на: 22.11.2011, 16:48

26 Оби Уан | 15.02.201613:23

abductor | 15.02.201612:41
Статистиката е безпощадна - 4 убийствени албума за 5 години, и още 6 през следващите 28 години (!!!!)
*************
Факт!!! Няма какво да се добави повече....
   

оценка

+0 -0

Регистриран на: 14.04.2011, 10:50

25 abductor | 15.02.201612:41

Металика, колкото и да си дават зор, няма как да се представят нито като добри композитори, нито поне като прилични инструменталисти, каквито безспорно бяха някога. Причината за силния им старт навремето, беше наличието на 3-ма добри композитори/инструменталисти в състава в началото на 80-те. Единият го изгониха, другият умря, и макар да имаха достатъчно инерция, за да се издигнат на върха, посредствеността на останалите в групата, им попречи да направят нещо поне прилично в последните 25 години. Статистиката е безпощадна - 4 убийствени албума за 5 години, и още 6 през следващите 28 години (!!!!), вариращи от посредствени до пълен боклук, като последният им отбелязва нови "висоти" в копането на тиня по морското дъно - албумът Лулу кара дори ужасният Сейт Енгър да звучи почти приемливо. Ами лайн-ъпа? Улрих, който през 80-те минаваше за "приличен" барабанист (защото Ларс никога не е могъл да се мери с барабанисти като Ломбардо, Бостаф, Хоглан и др.), е в толкова лоша форма, че не може да свири добре дори парчета, с които всеки втори начиначещ барабанист се справя (напр. One, за която спомена Дракона, гледал съм ги 4 пъти на живо, и Ларс я осра всеки един път!). Джеймс още е добър ритъм китарист, но гласът му се е редуцирал до някакво жалко мяучене, а пък Кърк винаги си е бил един неуспешен заместител на Мъстейн, единствените му добри сола са от периода 86-та/88-ма, и те най-вероятно са били замислени от Бъртън. Само Трухийо е добър, но той е само наемен басист в тая група. Отдавна трябваше да разпуснат кочината, ама пустата му алчност...
   

оценка

+2 -0

Регистриран на: 07.07.2011, 12:03

24 Дракон с кисело зеле | 15.02.201610:53

Metallica, когато си дадат зор, са страхотни композитори, това не го оспорвам. Говоря за техническата страна на нещата, защото е много важна и там се дънят сериозно, въпреки че имат ресурсите да не го правят.
   

оценка

+0 -0

Регистриран на: 27.11.2015, 17:55

23 SamVaims | 15.02.201600:14

>Постави който и да е запис на Metallica от "St. Anger" насам до който и да е запис на Battle Beast, които са двеста пъти по-непретенциозни и хиляда пъти по-слабо популярни...
На тебе ти много лесно сега да пишеш от позиция на 2008г. Да и аз харесвам "Nightwish" с Таря и аз харесвам Rammstein и аз харесвам Шарон ден Адел от "Within Temptation" но пък защо трябва да ги сравнявам с Металика. На базата на какво да ги сравнявам? Дай ми фундамент по който да ги сравним. База запис - добре най- добрите записи на Металика са от преди 15 години, ок не споря за това. Но дай да говорим за текстове на песни и за авторска музика. Тук Металика нямат равни.
   

оценка

+1 -0

Регистриран на: 23.05.2014, 08:51

22 Ivan Bardarov | 15.02.201600:06

Бетъл Бийст? Тия свирят некво симфъни. Следователно са на светлинни години от гаражна банда и определено звучат претенциозно и отегчително. Меко казано са несравними с Металика. Твърдо казано не ми привлякоха интереса.
   

оценка

+0 -0

Регистриран на: 07.07.2011, 12:03

21 Дракон с кисело зеле | 14.02.201623:27

Следователно ти от позицията на какъв определяш дали музикантите от тази група свирят собствените си партии както трябва?
---
От позицията на рок фен и музикант без цимент в ушите. Примерно. Или какво, ще кажеш, че Улрих всъщност свири бързите пасажи в песента, вместо да пляка някакво елементарно ритъмче, докато китаристите и басистът го покриват?

Що се отнася до гаражния звук на групата - съжалявам, но е факт. Вероятно се дължи на някакво съзнателно решение, обаче това не променя нещата в положителна посока. Постави който и да е запис на Metallica от "St. Anger" насам до който и да е запис на Battle Beast, които са двеста пъти по-непретенциозни и хиляда пъти по-слабо популярни, и ако кажеш, че работата на Хетфийлд и компания ти звучи по-добре, значи си просто глух. Това не е въпрос на субективизъм.
   

оценка

+0 -0

Най-коментирани